Vanuit Sonja
In de auto zet Barbara gelijk een CD van Mainstreet op en al snel zingen we alle drie hard mee met Mind is blown. Na een paar liedjes staat de auto stil en zien we het grote gebouw waar we straks in gaan zitten. ‘Veel plezier meiden en sms maar als ik jullie weer op kan halen,’ zegt mijn moeder moeder. ‘Dankjewel,’ zeggen we in koor en stapten toen snel uit. Noor haakte haar ene arm in die van mij en haar andere arm in die van Barbara en mij en zo liepen we richting Amsterdam. Er waren al veel meiden overal staan hier een daar een groepje meiden die druk aan het praten waren of vrolijk lachten. Want ja je kan ook niks anders doen als je straks naar het concert gaat van de leukste jongens op de wereld. ‘Waar moeten we eigenlijk heen?’ vraagt Noor. Ik haal mijn schouders op en keek naar Barbara ‘Geen idee,’ zegt ze. ‘Dat schiet lekker op,’ grijnst Noor. ‘We volgen gewoon de andere meiden,’ zeg ik en wijs naar een grote groep die zich hebben verzameld bij een bord. Ik concentreer me op het bord en kon er de tekst ingang uit halen. ‘Ehm girls, ik denk dat het daar is,’ grinnik ik en wijs nog een keer naar het bord. We lopen er vlug heen en al snel kon je de tekst op het bord goed lezen. We sluiten achteraan in de rij en ik stoot Barbara aan ‘Waar zullen we straks heen moeten?’ Ze kijkt even om zich heen ‘Ik denk dat het ergens binnen is en anders aan de andere kant van het gebouw,’ fluisterd ze. Ik knik en keek even achter ons waar zich nog meer meiden hadden verzameld.

‘Waarom is het hier zo groot?,’ klaagt Noor toen we eindelijk binnen waren.Barbara en ik schieten in de lach ‘Omdat er veel mensen in moeten mischien,’ zegt Barbara en ze trekt ons mee de grote gangen door. ‘Ehm Barbara, waar gaan we heen?’ vraag ik toen het opeens verdacht rustig in de gang was. Ze stond gelijk stil ‘Naar het concert,’ mompeld ze. ‘Ja duh, maar is dat wel deze kant op?’ lacht Noor. Barbara kijkt ons even aan en lacht ‘Ik.. ik heb eigenlijk geen idee,’ hikt ze. ‘En nu?’ zegt ze toen ze uitgelachen is. ‘Terug lopen,’ zeg ik en trok ze mee weer de andere kant op. Na een tijdje zagen we weer wat meiden. Ik haalde mijn kaartje uit mijn broekzak ‘We hebben ingang B,’ mompel ik en Noor keek op de borden die boven ons hoofd hingen. ‘Die kant op,’ zegt ze.

Na het concert

‘Thanks for coming,’ roept Nils door de Microfoon. Iedereen gilt en hij lacht ‘Jullie zijn echt geweldig!’ zegt Daan en na nog een laatste glimlach lopen ze het podium weer af. Ondertussen waren wij schor van het gillen en meezingen en laten ons op een stoeltje zakken. ‘Nu is het wachten,’ gilt Noor in mijn oor. Barbara en ik knikken en na ongeveer een half uur is bijna iedereen weg. ‘Lets start,’ grijns ik..

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen