06
En geloof me, het waren echt leuke verhalen.
‘maar dit jaar gaat er ook iets leuks gebeuren’ zegt Ron enthousiast. ‘wat dan?’ vraag ik nieuwsgierig. ‘het Toverschooltoernooi word hier dit jaar gehouden!’zegt hij bijna gillend. ‘Echt Waar?’ vraag ik enthousiast. ‘Jaa!’ zegt Ron dit keer echt gillend. ‘WOOW!…wat is dat?’ vraag ik droog. Ron en Hermelien kijken me fronsend aan en Harry grijst naar me.
‘Wat?’ vraag ik droog.
‘je doet eerst heel vrolijk maar je weet niet wat het is?’ vraagt Ron met een opgetrokken wenkbrauw. ‘ik wilde je goede bui niet verpesten’ zeg ik zoetjes. ‘tuuuurlijk’ zegt Ron.
Ik sta langzaam op en zeg ‘ik ga slapen trusten’ en ik geef Harry een knuffel.
‘Ik ga met je mee’.zegt Hermelien. ‘ je ligt bij mij op de kamer trouwens.’ Glimlacht ze.
‘leuk’ zeg ik.
Als ik klaar ben met douchen en mijn pyjama aan heb, ga ik bed liggen.
Hermelien ligt op haar zij een blijft me aankijken, ik word er zenuwachtig van. ‘wat?’ vraag ik haar met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Jij vind Harry leuk’ zegt ze op een zangerig toontje.
‘Wat? Helemaal niet!’ zeg ik zenuwachtig. ‘tuurlijk wat jij wil.’ Zegt ze een ze draait met haar ogen. ‘nou jij…bent op Ron!’ en ik hoop dat ze net zo als ik reageert maar ze zegt doodsimpel ‘klopt’ ze draait zich om en trek haat gordijnen dicht.
Die nacht kan ik slecht slapen. Vond ik Harry echt niet leuk?’
Of wilde ik dat allen maar omdat ik onze vriendschap niet wilde verpesten.
Zo lag ik nog 2 uur lang te woelen. Ik werd helemaal gek van mezelf. Dus besluit ik uit bed te gaan en pak een joggingbroek en een simpel shirt, en wat slippers.
En loop de Common Room in. Het vuur flikkert nog licht en ik ga op een van de zetels zitten. ik staar wat naar het vuur als ik opeens voetstappen hoor.
Reageer (1)
oelala ^^ wie zal er komen ?
1 decennium geleden