Vorige keer:
‘Ik ben serieus, Saphira, doodserieus. Je zou eens moeten kijken naar de blik in zijn ogen wanneer hij naar je kijkt. De manier hoe hij praat met je. De glinstering in zijn ogen. Zie je dat dan niet?’ vraagt ze. Ik schud mijn hoofd.
‘Maar, het feit dat Bill verliefd op me is, daar heb jij toch niets mee te maken?’ vraag ik haar.
‘Saphira, ik ben bang je kwijt te spelen. Ik ben bang dat je verliefd gaat worden op Bill’, zegt ze. Ik zwijg en kijk voor me uit. Dat ze zoiets denkt. Ze moet me wel erg graag zien.
‘Aline, dat gaat nooit gebeuren, dat beloof ik je’, zeg ik.
‘Beloof niets als je de belofte toch niet kunt houden’, zegt ze. Ze stapt hoofdschuddend weg. Verslagen blijf ik staan.
‘Wat is er gebeurt?’ Bills stem klinkt achter me.

Why did she say something like that?
‘Het is beter als je weggaat’, zeg ik.
‘Wa… Waarom dan?’ vraagt hij.
‘Ik mag niet verliefd op je worden’, zeg ik. Ik stap hem voorbij en voel zijn ogen op mijn rug branden. Aline heeft misschien wel gelijk. Misschien is Bill wel verliefd op me. Misschien wordt ik wel verliefd op hem. Het is nu echt beter als hij niet meer in mijn buurt komt.

Zo gaan er twee vervelende en saaie dagen voorbij. Ik heb niets te doen en verveel me te pletter. In huiswerk heb ik geen zin en er is niemand die wat van zich laat weten. Aline heb ik al honderden keren proberen bellen, maar ze neemt nooit op. Ik weet niet wat er met haar scheelt. Nog eens proberen. Ik tik haar nummer in en druk op het groene telefoontje. Even afwachten.
‘Tuut… tuut… Dit is de mailbox van…’ Ofwel heeft ze haar mobiel uitgezet ofwel negeert ze die. Dan sturen we er maar een sms’je achter.
‘Aline, toe nu. Antwoord. Ik wordt echt nooit verliefd op Bill, dat beloof ik je. Ik heb hem gezegd me met rust te laten. Toe nu. Ik hou van je x Saphira’ Hopen dat ze antwoordt. O ja, nog een detail vergeten. Bill stalkt mij nu zowat. Hij belt mij constant en stuurt mij de hele tijd berichten. Ik negeer ze gewoon. Het is voor mijn eigen bestwil. Stel je voor dat Aline ooit gelijk gaat krijgen. Ik heb echt nood aan een babbel. Eens proberen met Evy te bellen. Ik zoek haar nummer op en druk opnieuw op het rode telefoontje.
‘Tuut… tuut… Hallo, ik ben nu even niet beschikbaar, gelieve na…’ Bla bla bla. Altijd hetzelfde. Waarom doet iedereen dat. Dan moet ik Tom of zo maar even stalken. Ik stuur een nutteloos berichtje naar hem en krijg even later antwoord. Ja! Halleluja.
‘Waar slaat dat nou op? xp’ Dat is typisch voor hem zeker?
‘Nergens, maar ik verveel me en je broer stalkt me (: x’ Stuur ik terug.
‘Waarom dan? Moet ik zeggen dat hij stopt?’ vraagt hij dan.
‘Nee, laat hem maar en als je dat wilt weten, zul je het hem moeten vragen (:’ En dan is het weer stil. Tom is zeker uitleg gaan vragen. Ik laat me achterover vallen op bed en staar naar mijn plafond.
‘Saphira! Eten!’ hoor ik oma plots van beneden roepen.
‘Ik kom!’ roep ik terug. Ik sta recht en slenter naar de kamer uit, en de trap af. Ik plof beneden aan tafel en begin te eten.



Reacties?

Reageer (3)

  • TearIsland

    super
    snel verder please(flower)

    1 decennium geleden
  • Inviolable

    Superrr:D!

    snel verderr(A)
    xxx

    1 decennium geleden
  • Reticent

    Me want more ^^
    Snel Verder <3

    x.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen