Foto bij 01

Ik hoop dat het wat is...

Met een grote glimlach loop in richting de vel rode trein, eindelijk ging ik naar Hogwarts.
Vroeger was ik beste vrienden met Harry Potter geweest, maar toen ‘verdween’ hij op mysterieuze wijze. Ik grinnik even. Ik weet nog toen ik naar de oom en tante van Harry was geweest en had gevraagd waar Harry nou eigenlijk was. Ze hadden zich van de domme gehouden en me gevraagd wie Harry was. Als ze toen tegen me hadden gezegd dat hij naar een school was voor hekserij en hocus -pocus was ik al lang gillend weggerend. Ik snuif de geur van de rook op. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is, mijn tante, die zelf een heks is. Niet dat ik dat wist totdat ik er achter kwam dat ik er zelf een was, zei The Great Hall prachtig was. Zelf was zij een griffoendor, dus om de familie-eer hoog te houden ging ik voor griffoendor. Ik schrik waker van een schel fluitje dat aangeeft dat de Hogwarts Express gaat vertrekken, snel loop ik door de schuifdeuren naar binnen. Het was erg rustig in de trein, waarschijnlijk omdat er niet veel leerlingen midden ik het jaar naar Hogwarts gaan. Ik ga de eerste beste coupe in en gooi, met wat moeite, mijn koffers op het bagagerek. Met een plof kom ik terecht op de bank. Ik pak voorzichtig mijn wand uit mijn zak, 26 cm lang, wijnhout,en drankenbloed als kern. Het idee dat ik met een ‘stokje’ kan toveren was nog iet wat onwennig. maarja. Zelf vond ik het nogal raar dat ik niet gewoon in het eerste jaar al een brief voor Hogwarts had gekregen, maar niemand wist het, dus liet ik het erbij zitten.
Langzaam laat ik mijn hoofd tegen het raam leunen, eigenlijk was ik best moe.
Maar ik mocht niet in slaap vallen straks zou ik niet op tijd uitstappen. Dus pak ik een boek uit mijn tas en begin te lezen. Uren ben ik aan het lezen, als het al donker word. Dus leg ik me boek weg aangezien dat wel eens zou kunnen betekenen dat we er bijna zijn.
En als of de machinist me gehoord had stopt de trein. Snel pak ik mijn hutkoffers en loop de coupe uit, richting de uitgang.

Reageer (1)

  • xEvax

    Ik vind het nu al een super verhaal, mijn abo heb je :) snel verder wil nu al weten wat er gaat gebeuren ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen