Foto bij The Last Ten 3.

Samuel
We waren moe, doodop, veel dorst hadden we dan ook.
We hebben een stuk van het hert rauw kunnen op eten, omdat het te riscant was als we vuur zouden maken.
Omdat het deze nacht had geregend waren we vuil van de modder en het zand, en er bleef niets van het water over, alleen in holtes in de rotsen konden we nog een halve slok uit halen. we gaven de moed niet op. We moesten voort, omdat we anders een prooi waren voor de beroeps.
Ayla werd ziek, ze had te lang geen water gedronken en verzwakte daardoor.
Al het water dat we vonden, niet veel dus kreeg Ayla, de drie tributen, Cynthia, Solc en Sophie, daar zou ik mijn handen vol aan hebben.
en aan de onbekende twijfelde ik.
Het werd bekend gemaakt dat er een feestmaaltijd aan het hoofdmeer zou zijn.
Daar kwamen we juist van, dus we hadden geen andere keus, we moesten naar het hoofdmeer, het was dat, of Ayla zien sterven van de dorst.
"Komaan Ayla, je kan het." zei ik zelfverzekerd tegen haar. dit gaf haar weer een klein beetje moed, hoe traag het ook ging, ge gingen naar het hoofdmeer.
de stem had zelfs gezegd dat er fanta, cola en zo zou zijn. en Bier, wijn en zo. Maar Ik had geen trek daarin. Wat ik wou was gewoon gekookt vlees, met wat water, aardappelen en wat groenten.
Het liefst van al zou ik gewoon in het gras zitten met Ayla, buiten de arena, dat we nooit werden gekozen voor de spelen, maar zo ging het niet.
district 9 had zich sterk gedragen, deze spelen, vorige spelen stierven ze allemaal, aan het bloedbad bij de hoorn.
district 1 gedroeg zich zoals altijd het beste in de spelen, ookal was 2 soms veel beter, nu was twee echt slecht.
ook 5 had goed gespeeld. en 6 ook.
"Zonder jou zou ik dit niet kunnen" zei Ayla dankbaar tegen mij.
"KIJK DAAR!! het meer!" riep ik blij uit. en daar stond er een feestmaal klaar.
6 rugzakken, 2 met 12 op, 2 met 1 op, 1met 5 en 1 met 6.
ik liep zo snel ik kon naar de rugzakken, maar toen kwamen Solc, sophie en Cynthia aan de overkant van de rivier af.
Ayla liep me achterna om te drinken, maar we beseften dat we moesten weglopen.
Solc gooide zijn mes, het vloog de rivier over en raakt Ayla.
"AAAi!!!" een kreet van pijn klonk in mijn oren, ik wou haar zo graag helpen, maar dat kon niet.
het mes had haar geraakt. "Ga niet dood, alsjeblieft!!!" riep ik. maar ze bleef maar pijn leiden.
"please, blijf leven...." maar de laatste hoop was weg. "Jij moet winnen Samuel, voor mij. want jij bent Dapper." zei ze.
maar dat was haar laatste zin. een grote traan rolde over mijn wang, ik nam Ayla's boog, en schoot Solc neer. WRAAK!!!
KNAL!! KNAL!! "goed zo, Sammy!" zei Cynthia sarcastisch. Maar Sophie begon haar toen aan te vallen, ze had niet door dat het sarcastisch was.
Cynthia was veel te goed in zwaardvechten, dus ze haalde Sophie neer. KNAL!!!! nog 3 overlevenden.
Met tranen op mijn bezweten gezicht haalde ik een pijl vanuit Ayla's koker. Ik legde hem voorzichtig op mijn boog, trok hem naar achter, en liet hem gaan.
Cynthia's hart werd doorboord door de pijl. KNAL!!! en toen barstte Samuel in tranen uit.
Ayla was dood.

Reageer (1)

  • RedCloud

    2 tributen?SPannend!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen