BIJ 5 RETWEETS VERDER!

VANUIT LISA.

Ik kan niet precies horen wat ze zegt, langzaam loop ik naar de gang. Ik hoor me moeder huilend tegen m'n vader zeggen ''ik had me er zo op verheugd.. ik verdien eventjes vakantie..'' meer kan ik niet uit het gesprek halen. Zal ik naar beneden gaan? Ja, ik besluit om naar beneden te gaan om te kijken wat er gaande is. Eenmaal beneden zie ik me moeder met betraande ogen op de bank zitten, wanneer ze mij in de deuropening ziet staan veegt ze snel der tranen weg en zet ze een neplach op. Ik kijk haar vragend aan. ''Lisa..'' begint ze. ''Herinner je je nog dat ik zo blij was dat ik eindelijk op vakantie kon na 5 jaar?.. Ik knik. ''Ik kreeg vanmorgen een bericht van m'n bedrijf dat ik moet doorwerken in de vakantie, zo niet, dan word ik ontslagen..'' zegt ze. ''Waarom ga je dan niet gewoon, boeiend dat je word ontslagen.'' zeg ik luchtig. ''Dat is nou juist niet de bedoeling, werk zoeken in deze tijd is heel moeilijk.'' Ik zie me moeder balen, ze was inderdaad heel blij, ze is al zo lang niet meer op vakantie geweest. ''Ach ja, zo is het leven nou eenmaal.'' zegt ze glimlachend. ''Ga jij nou maar weer snel verder met je huiswerk, Lisa.'' Nadat ik klaar ben met me huiswerk bedenk ik me iets geweldigs. Meteen Whatsapp ik Iris en Bowien: ''Ik heb zo'n goed idee, bel me snel! Nog geen 10 seconde later en me telefoon gaat al weer af. Ik neem op. ''Met Iris, jij hebt altijd van die geweldige ideeën, dus vertel op!'' zegt ze enthousiast. ''Mijn moeders vakantie gaat niet door..'' ''Waarom niet?'' vraagt ze. ''Te lang verha..'' ze onderbreekt me. ''Denk jij wat ik denk?!'' roept ze. We lachen, inderdaad, we dachten hetzelfde. ''Ik ga het straks meteen aan m'n moeder vragen, straks gaan we gewoon naar Spanje!'' Aan de andere kant van de lijn hoor ik iets vallen. ''Oeps, dat was de vaas.'' zegt Iris lachend. ''Ik hoop dat het mag, ik spreek je nog, doei!'' Ook bel ik Bowien om het goede nieuws te vertellen. ''Lisa, eten!'' hoor ik me moeder roepen. ''Mam.. Nu je niet naar Spanje kunt, wat doe je dan nu met de kaartjes?..'' begin ik voorzichtig.

5 RETWEETS IS VERDER!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen