Aan het einde van de training gaan alle kinderen naar hun kluisjes,zich omkleden en vertrekken.Er zijn alleen een paar koppels die nog wat langer blijven om te oefenen,Deze zijn waarschijnlijk degene die zijn uitgekozen voor de kampioen schappen van dit jaar.Rein blijft altijd 2 uur langer,elke dag,soms meer.Ik heb altijd zijn keuzes bewonderd,Ookal kan ik soms nog wel een irritant zijn.Maar vandaag,Ontmoet ik hem boven.Waar ik echt in de war van raak.Ik loop naar de kleedkamer en doe mijn trainings kleren uit en laat mijn normale kleding hier liggen en loop naar de douches.Ik hoop dat Rein me niet echt nodig heeft,Want ik ben best wel zweterig en moe.Als ik klaar ben met badderen en mijn haar wassen stap ik eruit en doe mijn kleren weer aan,droog mijn haren en loop de kleedkamer uit.Ik kijk om me heen en zie nog steeds mensen oefenen maar er kijkt niemand naar mij en loop stilletjes naar de trap die in de hoek staat en loop naar boven 'Rein?' fluister ik.'Hier' zegt Rein in een zwijgende toon.Ik doe de deur open en kijk wat rond,Het is een kamer vol met foto's van een foto van elke winnaar van de kampioen schappen.In een grote trofeeën kast zie ik allemaal foto's van de teams,en aanvoerders die gewonnen hebben 'Houd het training center de trofeeën?' vraag ik.Hij doet zijn vinger op zijn onderlip om mijn een hint te geven om stil te zijn.Ik vergeet dat we hier eigenlijk helemaal niet horen te zijn.'Ja,dat doen ze' zegt hij fluisterend 'Mijn trofee zal hier ook ooit zijn' zegt hij met een grijns.Ik twijfel niet aan hem,het zou waarschijnlijk wel zo zijn.'Dus wat doen we hier eigelijk?' zeg ik en dit keer met mijn stem wat zachter 'Ik denk dat ik me wil verontschuldigen voordat ik gister naar je heb geschreeuwd inplaats van je te steunen' zegt hij.Was dat het?Om sorry te zeggen? 'Was dat het?' vraag ik 'Nou,ik denk dat ik zo werd omdat ik zo verdomd erg om je geef' Ik open mijn mond om iets te zeggen,Natuurlijk geeft hij om me,we zijn beste vrienden.'Nee,voordat je onderbreekt' zegt hij 'Niet als vrienden' mijn hart bonkt,alsof hij mijn gedachten kan lezen 'Ik probeer mezelf te vertellen dat ik om je geef omdat we vrienden zijn maar dat is niet waar.Ik geef veel meer om je dan dat' zegt hij.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen