PART 9
Ik zucht als ik het geluid van mijn wekker hoor en kreun zachtjes 'Shut up' mompel ik terwijl ik nog half slaap.Ik ga recht op zitten en doe de wekker uit en gooi m op de grond en raakt mijn kleren.Het geluid is erg hard als hij valt.Ik wrijf in mijn ogen en besluit om uit bed te gaan.Ik moet me klaar maken voor school.Ik loop naar de spiegel en kijk naar mezelf.Ik kijk naar mijn wang,het is helemaal paars met een blauw tintje.Ik laat twee vingers over mijn wang strijken wr"i"jf er even zachtjes over.Het eerste waar ik aan denk is Rein.Als hij er achter komt wie het ook maar gedaan heeft,zal hij hem van me weg halen.En hij mag mijn vader niet van me weg halen.Ik heb Make-up nodig..Maar ik heb niks.Ik ren naar beneden naar mijn moeders kamer en pak al de make-up die ik maar kan vinden.Ik weet niet precies wat het doet maar ik hoop dat er iets is om het te verbergen.Ik paak een ding en lees de verpakking 'Bronzige poeder?' zeg ik tegen mezelf.Ik haal mijn schouders op en doe het op me wang.Misschien werkt dit,Het zit over mijn hele gezicht maar vooral op mijn wang die bijna straalt.Ik doe mijn haar in een staart in en doe een shirtje en een vest aan.Ik kijk uit het raam en zie Rein naar mijn huis lopen.Ik loop naar beneden,pak mijn tas en pak 2 muffins.'Één voor mij en één voor Rein.Ik ga naar school,Doei!' roep ik en loop snel naar de deur voordat ze zien dat ik make-up op heb 'je bent optijd vandaag,Je kwam naar de deur voordat ik klopte'zegt Rein.Ik pak de muffin en zeg 'Open' Rein doet ze mond open en ik doe de heel muffin in zijn mond en lach 'Ik heb vandaag wel een muffin voor je mee genomen,zie je nou wel dat ik een goeie vriend ben' Rein lacht en eet z'n muffin op en kijkt naar m'n wang 'Wow,wat is dat spul op je gezicht?Je ziet oranje' Mijn ogen worden groot 'Ik eh,ik probeerde mijn moeders makeup,niks bijzonders' Rein pakt de verpakking van de muffin en probeert de make-up ermee af te doen 'Rein!' schreeuw ik 'Barbara,Ik heb het je nooit eerder verteld maar je bent prachtig zonder die make-up?' Ik kan het niet helpen en bloos een beetje 'Laat het me nu van je afhalen' zegt hij en gaat door met de verpakking.Hij begint de make-up eraf te krijgen.Ik slik als het pijn te begint te doen en kijk ook zo.Hij laat zijn duim over mijn wang glijden en ziet dat het blauw is 'Bar?' vraagt Rein.ik kijk naar de grond maar hij doet zijn hand onder mijn kin en doet 'm omhoog zodat ik hem aankijken 'wat is er gebeurd?' vraagt hij 'Wie heeft dit gedaan?' zegt hij wat harder.Ik schud met mijn hoofd 'vertel' hij raakt een beetje bozer bij elk word wat hij zegt 'Ik viel' lieg ik 'Ik viel toen ik thuis kwam,dat is alles' 'Ik ben niet dom' zegt Rein 'Ik viel in middernacht en de tafel die in de hoek staat weet je wel?die raakte mijn wang' zeg ik met een toon alsof ik niet lieg.'Ik geloof je niet' 'Dat zou je wel moeten doen' zeg ik snel en teleurgesteld 'Vertel me wie het was,ik zweer dat ik hem niet do-' ik leun naar voren en druk mijn lippen op de zijne,even doet Rein zijn ogen wijd open maar dan sluit hij ze en kust mij terug.Ik blijf nog heel even en dan stop op 'Dat was eh..Onverwacht' zegt hij en grinnikt.
Er zijn nog geen reacties.