PART 6
'Maar wat wou je dan eigelijk pakken?' vraag ik aan Rein hij pakt één van mijn bikini's 'Ik neem je mee zwemmen' zegt hij met een grijns 'Waar?Er is niet echt een zwembad of zelfs maar water in Waalre?'Waarle is niet zo'n heel erg beroemd dorpje,heel afgelegen.Niemand heeft echt tijd om zoiets te maken,En er zijn heus wel ergens een paar zwembaden,maar dat is in Eindhoven.Rein heeft wel een zwembad,maar ik ben er nooit echt ingegaan,misschien wel eens toen we klein waren maar dat was het.'Gaan we naar jou zwembad?' vraag ik aan hem 'Nope,Ik heb ergens anders een plek gevonden' 'Ik weet niet eens hoe ik moet zwemmen Rein' 'Ik wel,en ik laat je daar niet aan de kant zitten' zegt hij,ik kijk hem beschamend aan 'Ik zou je toch nooit alleen laten?' zegt hij met een lach 'Ik weet het niet,ik denk het niet.Oke laten we gaan' Hij loopt terug naar mijn bed en pakt de foto 'Kan ik misschien deze houden?Ik vind 'm echt leuk' zegt hij terwijl hij er naar kijkt 'Tuurlijk,ik heb er zoveel' zeg ik,en volg Rein naar beneden.even later zijn we ergens in een bos,alweer heel afgeleggen.dan bedenk ik me iets.'Ik moet me even omkleden' zeg ik en loop naar een paar komen waarvan ik denk dat ze me kunnen bedekken.Ik zie Rein aan het kijken hoe ik naar de boom loop 'Als je kijkt,vermöörd ik je' zeg ik en hij lacht en doet zijn handen voor zijn ogen.'Omdraaien!' zeg ik 'Oke oke!' zegt hij op dezelfde toon als ik deed en draait zich om.Ik kleed me uit en pak de bikini die Rein voor me heeft gepakt,Hij is mooi donker blauw,Rein's lievelings kleur.Ik doe 'm zo snel aan als ik kan en ga bij een boom zitten.Zwemmen doet me aan mijn zusje denken,elke dag,ze zou altijd gaan zwemmen waar het maar kon,en als we naar Rein gingen ging ze altijd meteen naar het zwembad met zijn broertje,altijd als ze terug kwam was ze helemaal nat met de grootste lach op haar gezicht.Zwemmen was haar hobby,Naast trainen dan.Hoe dan ook zij is er niet,ze werd aangereden voor een auto wat helaas haar leven heeft gekost.'Ben je klaar?' hoor ik Rein zeggen,ik sta op en probeer weer aan iets anders te denken en ga achter hem zitten en doe mijn handen bij zijn nek 'Ik had wat kleine probleemtjes' lieg ik 'We kunnen gaan nu' zeg ik lachend. Rein springt het water in en komt weer snel naar boven 'Het is koud,beter als je er nu in gaat' zegt hij 'Oke' stotter ik zwemmen was iets waar ik zeker niet goed in was,maar dat laat ik me niet tegen houden.Dat is waarom ik zo voorschud stond toen ik Rein vertelde over mijn hoogtevrees.Dit vertel ik hem wel een andere keer.Nu is het zwemmen.'Kom op het is niet zo erg' zegt hij.hij zwemt naar de kant en kijkt naar mij 'Oke ik ga' ik doe mijn voet in het water,het is wel heel koud,ik bevries zo wat,misschien kan ik beter een andere dag zwemmen..Rein pakt mijn been en trekt me het water in en ik raak de kant,mijn instinkt zegt dat ik nu moet gaan schreeuwen dus dat doe ik ook,dus ik zit met mijn mond open onder water.Ik voel het water in mijn mond komen en ga zo snel mogelijk weer boven water en zwem naar de kant en ga hyperventileren 'Woops' zegt Rein en ik haal weer normaal adem.
Er zijn nog geen reacties.