PART 3
Als ik eindelijk uit het kantoor van de directeur ben loop ik zelfverzekerd naar mijn klas.Een paar mensen feliciteren me voor het gevecht met Stephanie.Niemand vind haar leuk.Het is verwarrend,maar ik moet Rein vertellen dat ik niet meer na school kan rond hangen vandaag,Omdat ik nu moet nablijven.Ik neem een diepe zucht en loop veder.Iemand duwt me aan de kant.Ik draai me snel om maar word weer rustig als ik zie dat het Rein is.Hij grijnst naar me 'Hey Kleine' 'Nee.' zeg ik boos tegen hem 'Ik probeer je gewoon wat blijer te maken,dus wat is je straf?' vraagt hij 'Nablijven.Voor 3 weken' zeg ik 'Als je nou vorige week Stephanie een blauw oog had bezorgt,hadden we nablijf maatjes kunnen zijn' zegt hij met een lach 'Ha ha' zegt ik droog 'Wat is er?Je gedraagt je alsof je nooit moet nablijven ofzoiets' vraagt hij 'Het is niets' zeg ik zuchtend 'Kom op,Vertel wat is het?' 'Ik weet het niet,Ik denk dat ik gewoon er erg zin in had om na school iets met jou te doen' 'Komt wel goed' zegt hij met een klein glimlachje 'Waar denk je aan?' vraag ik bedenkelijk 'Zie je zo wel,ik ga naar de klas' zegt hij en loopt naar een andere richting,Ik grinnik.Rein heeft altijd rare ideeën,altijd dat is al zo sinds ik hem ken en dat is dus al mijn hele leven,ik lach bij die gedachten en loop naar het nablijf lokaal en ga zuchtend op mijn stoel zitten.ik kijk rond het lokaal om iets te bekijken wat mij misschien mijn aandacht kan trekken om hier niet een half uur niks te gaan doen,maar er is niks te bekennen.Even later ben ik al 10 minuten aan het nablijven maar ik ga nu al dood.Ik kijk om me heen en zie zoals gewoonlijk dezelfde mensen om me heen zitten,voor dezelfde redenen.Ik kan niet geloven dat ik 3 weken lang met hem opgescheept zit.Ik zucht en leun met mijn elleboog op mijn tafel 'Ik ben zo terug,Ik moet op de eerste verdieping wat spullen halen' De leraar kijkt ons aan terwijl hij dat zegt.Onze school heeft 3 verdieping,De nablijf klas is altijd op de 3de verdieping zodat niemand kan vluchten.Ik hoor de deur dicht gaan en iedereen begint te praten en grappen te maken.Ik ben niet in de stemming om met 1 van hem te praten,Ik hoor iets klikken en het gaat maar door 'Mijn god,wie maakt hier zo'n klik geluid' zeg ik geïrriteerd ,Iedereen antwoord en zegt 'Ik niet' ''Weet ik niet' het geluid stopt voor een minuutje en begint dan weer ik hoor het komen van de rechter kant,ik sta op en weet nu waar het geluid vandaan komt Rein is op een ladder bij het raam,Ik ren naar het raam en doe 'm open.Een sterk windje vliegt voor bij,dat Rein bijna valt 'Pak m'n hand,dan val je niet' zeg ik lachend naar hem,Hij pakt mijn hand en trekt zichzelf naar binnen 'Wat doe je hier?!' zeg ik een beetje nerveus.'Ik ben hier om je hier weg te halen' zegt hij met een glimlach 'In je dromen dat ik van die ladder af ga' zeg ik vastbesloten 'Fijn,Sluit jezelf op.Je kan hier blijven om na te blijven of je klimt van die ladder af en gaat hangen met je beste vriend,jou keus' Het duurt niet lang voordat ik antwoord geef,Ik wil hier niet blijven met deze freaks om me heen 'Rein,Ik zweer als ik val deze ladde-' 'Je gaat niet vallen,Omdat ik eerst naar beneden ga' zegt hij 'Goed dan' mompel ik.Ik draai me om en kijk naar alle nablijvers die naar mij kijken 'Als je klikt,vermöörd ik je' ze lachen 'We zeggen niks,je bent lekker' zegt één van de jongens tegen mij.Ik doe mijn duim omhoog en draai me weer om 'Oke,we gaan' zeg ik.Rein lacht en gaat van de ladder af.Als hij de vloer raakt ga ik op de ladder.Ik grijp elk stuk van de ladder zo snel als ik kan,1 fout en ik heb gebroken ribben.Ik ga naar beneden en stap heel voorzichtig en plaats mijn voet op een ladder.Ik ben op het einde en zie dat er een stuk mist.Ik ben niet zo lang,Ik kan de vloer niet raken.
Er zijn nog geen reacties.