Vanuit Noor

‘Mam, ik ga naar Barbara en Sonja!,’ schreeuw ik naar boven. ‘Oke veel plezier liefje’ krijg ik als antwoord. Ik hang mijn weekend tas over mijn schouder en stop de oordopjes van mijn Ipod in mijn oren. Terwijl ik naar buiten liep zet ik mijn Ipod aan en meteen schald de stem van Mainstreet door mijn oren. Ik haal mijn fiets van het slot en begin aan mijn weg naar mijn beste vriendinnen Barbara en Sonja die een paar straten verderop wonen. Ik zou vandaag en morgen bij haar blijven slapen omdat we morgen naar het concert van Mainstreet gaan! Jawel dé Mainstreet gaf morgen een concert in Amsterdam. Ik zing zachtjes mee met Stop the time en trap stevig door. Al snel kwam haar huis in zicht en zet ik mijn muziek vast uit. We zouden vandaag ons plan nog een keer doornemen en morgen begint het echte werk. Ik vond het best spannend en hoop dat we niet betrapt worden. Maar voor ons plan had ik veel over zelfs al mijn plaatjes van Mainstreet zou ik wegegeven, maar ons plan mag niet mislukken –het zat er dik in van wel maarja-. Ik bel aan en bijna meteen werd er open gedaan door Suzie, het zusje van Sonja. ‘Hey Noor,’ begroet ik haar. ‘Hoi!’ zegt ze vrolijk en laat me naar binnen. ‘Barbara en Sonja zijn boven,’ lacht ze en loopt weer weg. Ik hang snel mijn jas weg en sjouwde mijn tas naar boven. Ik klopte een paar keer hard op de deur en loop toen Sonja’s kamer in om vervolgens mijn tas in de hoek te dumpen. ‘He girl,’ lach ik en gaf mijn best friends for ever een knuffel. Ze grijnst ‘we gaan morgen naar Mainstreet!!’ gilt ze blij en springt een paar keer op en neer. ‘Here we come,’ gillen we tegelijk en schieten in de lach. ‘Oke, we moeten het plan nog een keer doornemen,’ zegt Barbara serieus en samen ploffen we neer op haar bed. ‘Eerst halen Lotte en Melody ons op en gaan we gewoon genieten van het concert, na afloop wachten we tot iedereen of nou ja de meeste weg zijn. Dan zoeken we dat backstage gebeuren en lijden ze de bodyguards af als die daar staat door hysterish te doen. Dan sluipen wij erlangs, zoeken de kleedkamer van Mainstreet, gaan naar binnen en voila,’ vertelt Barbara en een grijns ontstaat op haar gezicht. We gaven elkaar een boks ‘Ik hoop dat het lukt,’ lach ik terwijl we mijn bed klaarmaakte. Sonja grinnikt ‘En je hoopt dat Nisl er bij is’ zegt ze. Ik grijns ‘Ja man, dat bijna nog het meest van alles’ Ik vond Nils eigenlijk veel leuker dan Mainstreet samen,maar dat wist niemand behalve Barbara en Sonja,als iemand dat wist zou iedereen mij een fake Mainiac vinden,De andere zijn ook wel knap maar ik vind Nils gewoon leuker ‘Weten Lotte en Melody ons plan eigenlijk wel goed?’ vraag ik en laat me in kleermakerszit op mijn ‘bed’ vallen. Barbara knikt ‘Ja, ik heb gisteren twee uur met ze aan de telefoon gezeten,’ grijnst ze. Ik lach ‘Kunnen ze een beetje toneel spelen?’ Sonja kijkt me raar aan ‘Hoezo dat?’ ‘Nou ja ze moet toch een beetje toneel spelen morgen. Of is dat haar echte ik? Een beetje hysterish doen tegen een butler van en superster?’ zeg ik. Ze lachen ‘Niet echt haar, maar ze kan wel aardig acteren zeg maar’ zeggen ze en laten zich achterover vallen. ‘Meiden gaan jullie slapen’ roept Sonja’s moeder naar boven. We knikken allebij maar besefte al snel dat haar moeder het niet kon zien. ‘Ja mam’ roept Sonja naar beneden. We doen snel onze pyjama aan en poetsen onze tanden. ‘Ik wou dat het alvast morgen was,’ zucht Barbara toen we in het donker lagen. ‘Ik ook’ mompel ik en deed mijn ogen dicht. ‘Weltrusten' zegt Sonja fluisterde ik. ‘U2,’ mompelt Barbara terug. Ik draai me op mijn zij en viel al snel in slaap.

De volgende ochtend word ik om half 10 wakker.Ik kijk naast me en zie dat Sonja en Barbara nog slapen en besluit hun wakker te maken. He wacht.. Het is zondag vandaag! Vandaag gaan we naar.. Jaa dat is vandaag!! ‘SONJA BARBARA!! Wake up! BAR SONJAAA!!’ gil ik en schud hun door elkaar. Ze schieten overeind en gooien hun kussen op me. ‘Waar was dat nou weer voor nodig?’ mompelen ze erachteraan. Ik grijns ‘Het is 2 maart vandaag!’ gil ik en spring hyper op en neer. Pas nu drong het tot hun door. ‘OH YEAH!’ gilt Sonja blij. Opeens vloog de deur van Sonja’s kamer open. ‘Oeps,’ fluisteren we zachtjes

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen