Hoofdstuk 44
Cindy pakt haar telefoon en typt iets "Nils wil je Yasmine haar telefoon nummer?" vraagt ze Nils kijkt haar aan alsof hij een cadeau krijgt “Ja man" zegt Nils blij, Cindy geeft hem Yasmine haar telefoon nummer. Kim en Branco komen weer binnen “Cindy, we hebben de uitslag van de testjes” zegt Kim en ze gaat op het bed zitten wat in de kamer stond omdat Daan misschien zou blijven slapen, Cindy kijk Daan aan en pak zijn hand. “wat is daar uitgekomen?” vraag ik, iedereen kijkt heel gespannen naar Kim en Branco kijkt "Wat willen jullie eerst horen? Goede of slechte nieuws?" Vraagt Branco "boeit niet" zeg Cindy "doe maar eerst het goede nieuws" zegt Daan terwijl hij naast Cindy op het bed gaat zitten "je hebt geen suikerziekte" zegt Kim tegen Cindy, ik zie dat Daan bang is voor het slechte nieuws "Het slechte nieuws is" zegt Branco "je heb de ziekte van Lyme" zegt hij er achteraan. Ik krijg tranen in me ogen en zie dat Cindy begint te huilen. Branco en kim lopen rustig de kamer uit, ik loop naar Cindy en geef haar een dikke knuffel. De rest geeft haar ook een knuffel, er rolt een traan over me wang. Rein ziet het en loopt naar me toe, geeft me een knuffel en een kus "ik wapp Yasi even wat je hebt" zeg ik snel en loop even de kamer uit, ik wapp yasi ‘heey schat Cindy heeft geen suikerziekte maar ze heeft de ziekte van lyme xxx’ na een paar seconde heb ik een wapp terug ‘oke nou wens haar maar heel veel beterschap van me en geef haar maar een dikke knuffel’ ‘zal ik doen xx love u’ wapp ik haar weer terug. Net als ik terug wil naar Cindy krijg ik een sms ik kijk van wie het is, ik zucht en open het smsje ‘hey meis ik heb slecht nieuws voor je ik ben bij je pap weg. Ik kom morgen me spullen halen en hopelijk zie ik je dan x mam’ ik sta in de deuropening en zonder dat ik het in de gaten heb kijkt iedereen me aan, ik begin te huilen en ren weer weg "MARJON WACHT!!" roept Rein, ik kijk om en wacht "wat is er?" "me ma..mam" zeg ik stotterend, verder kom ik niet en begin weer te huilen. Rein drukt me tegen me aan en pakt me mobiel uit me handen en leest het sms’je, ik kijk hem aan en zie dat hij ook tranen in zijn ogen heeft staan "kom zullen we terug lopen?" vraagt Rein, snel knik ik en hij pakt me hand vast. We lopen terug en ik ga bij Rein op schoot zitten, ze zijn allemaal heel onrustig en kijken me aan. Ik krijg weer tranen in me ogen en ik geef Rein een knuffel om het niet te laten merken dat ik weer huil dan is het 2 minuten stil "wat was er net dat je zo huilend weg rende?" vraagt Cindy zacht ik, kijk haar aan met me behuilde ogen "nou ik kreeg een sms van mam e..en" zeg ik en begin weer te huilen "ze had een sms gekregen van haar moeder dat ze bij haar vader weg is en dat ze morgen haar spullen komt halen" zegt Rein terwijl hij me troost, ik kijk hem aan, hij geeft me een kus en veegt me tranen weg ik ga van Rein zijn schoot af, loop naar Cindy toe en geef haar een knuffel "die moest ik even geven van yasi" zeg ik en er komt weer een glimlachje op me gezicht, er gaat een telefoon ik kijk naar Nils en hij pakt z'n mobiel "sorry ik moet naar huis van mam" zegt hij, hij geeft mij en Cindy een knuffel en gaat weg. Ik ga op Nils zijn stoel zitten we gaan nog even gezellig praten en opeens val ik in slaap, Daan ziet het hij tilt me op en legt me op het bed neer naast die van Cindy. Na ongeveer 2 uur word ik langzaam wakker "schat, ik en de rest moeten nu ook gaan het is al best laat dus kom ik morgen weer. Hou van je"
hoor ik Daan tegen Cindy zeggen, Rein geeft me een kus op me voorhoofd. Ik hoor hem weg lopen, Daan geeft Cindy ook een kus en net als hij weg wil lopen pak ik zijn arm vast, hij draait zich om en kijkt me aan "kom, jij hoort bij haar te slapen ik niet. Ik ga wel bij Rein slapen" zeg ik tegen Daan "nee jij bent moe en hier in slaap gevallen dus blijf maar liggen" zegt Daan, ik schud me hoofd en ga het bed uit. ik loop naar Cindy, geef haar een knuffel en loop samen met Rein en Owen naar buiten. Als we net buiten zijn krijg ik een sms, ik pak me mobiel en kijk van wie het is. Het is van mam dus doe ik me mobiel weer in me broekzak en loop verder "een vraagje, hoe komen we thuis we hebben geen fiets" zeg ik en net op dat moment heb ik een wapp ik kijk, het is van Nils ‘hey sorry heb de fiets mee genomen ik en me moeder komen jullie halen x’ "Nils komt ons al halen" zeg ik en schiet in de lach, de jongens kijken me raar aan. Ik wapp Nils terug ‘oke, hoe laat ben je hier? X’ na 10 sec ongeveer krijg ik antwoord ‘ongeveer een uurtje’ "okj we moeten nog een uur wachten” ik zie steeds een melding dat ik een sms heb maar ik durf hem niet te openen, Rein ziet het en pakt me mobiel uit me handen en opent het sms’je als hij het heeft gelezen zie ik dat hij is geschrokken en hij heeft tranen in zijn ogen "wat is er wat staat er in?" vraag ik aan Rein. Rein pakt me vast en geeft me een kus "Sorry schat ik kan het je niet vertellen, dat moet je zelf lezen" zegt hij en geeft me nog een kus, Owen pakt me mobiel uit Rein zijn hand en leest het sms’je ook hij schrikt ook "nee Rein heeft gelijk dit moet je zelf lezen" zegt Owen met tranen in zijn ogen, ik heb hem nog nooit zo gezien, ik pak me mobiel en zonder het sms te lezen doe ik hem weer in me broekzak. Diep van binnen ga ik kapot omdat ik wil weten wat er in staat maar ben zo bang dat ik hem niet lees, na een uurtje wachten komen Nils en zijn moeder aan gereden "sorry dat het zo lang duurde, mam stond onder de douche" zegt Nis en hij kijkt Rein en Owen raar aan "wat is er met hun aan de hand" vraagt Nils aan me "ik heb weer een sms gekregen van mam en ze hebben hem gelezen" "wat staat er in dan als ik vragen mag" "weet niet, ik durf hem niet te lezen" zeg ik tegen Nils. We stappen met z'n alle de auto in, ik pak me mobiel weer en twijfel of ik hem wel moet lezen "kom, lezen we hem samen” zegt Nils "oke is goed" zeg ik, ik geef me mobiel aan Nils en hij opent hem "moet ik hem voorlezen of uhm" "lees maar voor zeg ik tegen Nils, hij leest hem eerst zelf en krijgt ook tranen in zijn ogen "uhm dit is echt niet zo heel fijn bericht" zegt Nils "okj maar lees alsjeblieft voor" zeg ik, Rein pakt me hand vast en Owen me andere hand. "hey meid ik trek het niet meer, ik ben bij je vader weg omdat ik op vrouwen val. Ik trek het niet meer ik wil weg, weg van het leven dus hoop dat ik je ooit weer zie xx een waardeloze moeder" zegt Nils, ik schrik en begin te huilen er gaan wel duizenden gedachten door me hoofd zelfs Nils zijn moeder is geschrokken en let even niet meer op de weg "MAM KIJK UIT" zegt Nils.
Er zijn nog geen reacties.