022
...werd ik wakker. Geschrokken ging ik rechtop zitten tegen de muur aan en ik sloeg mijn armen over mijn knieën. Mijn ademhaling ging snel en was onregelmatig. Even leek ik de plek waar ik was niet te herkennen, maar al snel zag ik dat het gewoon Dani's slaapkamer was. Ik zuchtte. Wat een vreselijke droom. En ik heb nu nog minder zin om naar Zayn te gaan. Misschien was het geen droom, maar een visioen. Steeds opnieuw zag ik zijn gekwetste ogen en zijn gebalde vuisten. Het deed me pijn hem zo te zien. Maar hem waarschijnlijk nog meer. Hij is veranderd door de jaren. Hij is echt volwassen geworden. Ben ik veranderd? Herkent hij mij? Straks niet. Straks herkent hij me niet. Wat dan? Geïrriteerd probeerde ik de tranen die ik voelde prikken weg te duwen. 'Niet gaan janken...' fluisterde ik.
Met een klap ging de deur van de slaapkamer open. Ik zag Dani daar staan die recht in mijn, nu drijfnatte, ogen keek. De tranen stroomden over mijn wangen en beschaamd deed ik mijn handen ervoor. 'Nina? Nina wat is er?' Door het bijzijn van Dani leek ik het allemaal nog een beetje erger te gaan vinden. 'Droom..' zei ik met een brok in mijn keel die ik vervolgens weg probeerde te slikken. Dani ging naast me op bed zitten en aaide over mijn rug. 'Zayn?' vroeg Dani even kortaf. Ik knikte. 'Waar ging het over?' vroeg Dani zacht. Ik haalde mijn schouders op. 'Ik wil er niet over praten.' snikte ik. 'Dat helpt, Nina.' zei Dani die langzaam mijn handen van mijn gezicht trok. Ik staarde naar mijn handen. Mijn vingertoppen waren zwart, ik denk door uitgelopen mascara die ik er gisteravond niet af heb gehaald. 'Ik ging naar het hotel. Er gebeurden allemaal rare dingen en voor ik het wist was ik in een kamer. Een jongen hielt mijn handen vast en Zayn stond voor me. Hij was gebroken, ik zag het in zijn ogen. 'Why Nina, tell me why..' zei hij. En voor ik mijn zin af kon maken sloeg hij me.' zei ik. En opnieuw begon alles weer te lopen. 'Waarom Daan? Waarom droom ik dit?' huilde ik. 'Nina. Je moet niet denken dat je dit expres heb gedroomd om je iets duidelijk te maken. Als ik over vliegende spinnen droom dan hoop en denk ik toch ook niet de volgende dag dat er een vliegende spin-invasie zal komen?' zei Dani ontzettend droog. Ik kon een grinnik niet onderdrukken. Dani kan mensen echt heel goed troosten, vind ik. Ze is zo droog.
Na een lang gesprek met Dani zijn we aan het ontbijtje begonnen. Net zo lekker als gister, maar even bijzonder. Ik had bij Aukje aangedrongen dat ze mee at, en dat was me mooi gelukt. Genietend van haar eigen eten vertelde ze allemaal verhalen over haar tijd. Klinkt best saai misschien, maar niet als je met een romanticus als Aukje praat. Had het niet verwacht, maar het zou best kunnen. 'Leuk als jij het verhaal straks aan je kleinkinderen kan vertellen.' had Dani gezegd. Aukje keek ons vragend aan en we hebben haar het hele verhaal uitgelegd. Ze wilde me graag helpen en ze zei dat ze het niemand zou vertellen. Ik geloofde het oude vrouwtje meteen. Na het eten en het klaarmaken voor ons grote avontuur van vanmiddag, was het eindelijk tijd om te gaan. We hadden ons net aangekleed en een taxi geregeld. Na een half uurtje wachten zaten we eindelijk in de taxi en gingen we eindelijk opweg naar het l'Europe hotel in Amsterdam.
'l'Europe Amsterdam? Bent u zeker Madame?' zei de taxichauffeur. Ik zuchtte, hebben wij weer, een lolbroek. 'Ja meneer.' zuchtte ik. 'Français?' lachte de man. Ik keek geïrriteerd naar de richting van Dani die duidelijk van het gesprek leek te genieten. 'Oui Monsieur.' zei ik toen. De man begon te lachen en eindelijk maar te gassen. Ik pakte mijn telefoon er maar bij want zo een Creep die je de hele tijd afluisterd heb ik ook geen zin in. In mijn contacten van Whatsapp zocht ik Dani op en ik begon haar te whatsappen.
Wat een irritante gozer zeg, wat vind jij Daan?
Irritant? Jullie hadden toch een leuk gesprekje? (;
Nou, NEE
Haha, is de stress al een beetje weg?
Nee niet echt. Ik ben nogsteeds bang door die droom
Je moet het niet zo serieus nemen
-.-
Ach joh, het is zo weer over! x
Over? Het is nog maar net begonnen...
_______________________________________________________
Speciaal voor jullie een extra hoofdstukje!
Lief hea? Willen jullie iets heeeeeel liefs terug doen?
Ik heb een beetje van alles uitgekiemd en ik ga na dit verhaal gewoon nog verder met een ander.
Ik heb het proloog nu online gezet. Zouden jullie die willen lezen? En zeggen als het leuk is en origineel?
En natuurlijk abonneren! (alsjeblieft?)
Klik dit aan alsjeblieft!!
Super bedankt. xxxxx(H)
Er zijn nog geen reacties.