020
'Wat was er?' vroeg Dani. 'Zayn komt naar Nederland.' Dani zuchtte. 'Ja joh, dat wist ik nog niet. Ik bedoel aan de tele-' 'foon? Zayn komt morgen naar Nederland.' onderbrak ik haar. 'Oh..' zei ze toen. 'En dan?' 'Belt -ie en met ik erheen, alleen tja.. Ik durf niet.' 'Gaan de jongens ook mee?' 'Welke jongens?' Dani zuchtte. 'De rest van de band!' 'Oh.' zei ik. 'Weet ik veel Daan! Hallo! Ik maak me meer zorgen om Zayn.' riep ik. Er viel een stilte. Ik begrijp wel dar ze enthousiast en alles is, maar kom op. Ik heb een probleem hier en ik wil graag hulp. 'Nien..?' 'Ja Dani?' 'Mag ik mee?' Ik zuchtte. 'Ja Dani, je mag mee.' Binnen een paar seconden hing Dani aan mijn schouders en viel ik naar achter op haar bed. 'Dankje dankje dankje!' riep ze. Ach, dit gaat nog wat worden.
We zaten beneden aan tafel. Er stond een groot en heerlijk ontbijt op tafel waar we lekker van mochten aanvallen. 'Nogmaals bedankt.' zei ik voordat ik aan het eten begon. 'Het is goed, Nina. Ik ga maar eens naar mijn werk.' glimlachte Dani's moeder. Ze duwde een kus op Dani's voorhoofd en ze verliet het huis. In stilte aten we van het ontbijt. 'Waar is je vader?' vroeg ik na een tijdje. 'Op zijn werk.' 'Nachtdienst?' 'Nee in Amerika.' antwoordde Dani geïrriteerd. 'Oh..' EN weer gingen we verder in stilte. Toen we allebei klaar waren gingen we op de enorme bank zitten voor de enorme tv. 'Moeten we niet opruimen?' vroeg ik. 'Nee dat doet Aukje wel.' 'Aukje?' 'Ja, de schoonmaakster.' antwoordde Dani. En alsof het gespeeld was, liep een wat ouder vrouwtje vrolijk de kamer binnen. 'Lekker gegeten dames?' vroeg ze. Dani en ik knikte. 'Ja, was lekker Aukje, dankjewel.' 'dankje.' zeiden we. Aukje glimlachte en begon de tafel op te ruimen. Ik wilde opstaan om te helpen maar Dani hielt me tegen. 'Heb ik ook weleens geprobeerd. Dan zegt ze: ik voel me oud als je dat doet. Al is dat wijf al een beetje oud, niet doen.' fluisterde Dani. Een kleine grinnik kon ik niet onderdrukken.
Zo snel Aukje kwam was ze ook weer verdwenen en de keuken was helemaal schoon. 'Gaat Zayn je nog-' Op dat moment ging mijn telefoon. Alsof iedereen vandaag weet dat je het over ze hebt. Met tegenzin nam ik de telefoon op. 'Met Nina.' 'With sukkel!' fluisterde Dani. Ik zuchtte. 'Nina.' herhaalde ik toen. 'Oh I'm sorry, hi. My name is Jay, I know Zayn. He will be tomorrow in the hotel, as you know. Is it Okay if you can come tomorrow about 6 o'clock you can eat with us.' zei de stem. 'Uh,, Yeah, right. That's fine. Is it Okay if I bring a friend?' 'Are you serious...?' zuchtte de man. 'yeah I-' en opnieuw werd de verbinding abrupt verbroken. Wat hebben die mensen toch? 'EN EN EN EN EN EN EN EN EN?' riep Dani die om me heen sprong. 'Hij zei dat Zayn morgen vertrok en-' 'MAAR MAG IK MEE?' Ik keek haar geïrriteerd aan. 'Hij zei: "Are you serious?" dus ik weet het niet.' 'VAST WEL! OMG IK GA 1D ONTMOETEN IK MOET NU MISSY..' 'NEE! Niemand mag erover weten. Als het aan iemand verteld mag je al helemaal niet mee.' Dani keek verdrietig. 'DanI!" 'Sorry..'
De rest van de dag heeft Dani me van alles over de jongens verteld, maar natuurlijk vond ik Zayn nog het leukste. Na het heerlijke avondeten gingen we ons bed in. Gelukkig mocht ik zolang daar bleven als ik wilde, hadden haar ouders gezegd. Met moeite kwam ik in slaap. Want ik had wel en geen zin in morgen. Wat staat me te wachten?
___________________________________________
SUPERBEDANKT! xxxx
Verder bij kudo's x
Er zijn nog geen reacties.