"Mam, ik ben thuis!" roept Lisa onder aan de trap. Ze schopt haar schoenen uit en smijt ze midden in de hal neer. Lisa pakt haar telefoon uit haar broekzak en ziet een smsje van haar beste vriendin Amy. Ze glimlacht. "MAM?!" roept Lisa hard. Terwijl ze het antwoord afwacht gaat ze op de bank liggen. "Wat hebben wij een lelijke bank.." mompeld Lisa hard op. Ze schrikt op. Haar moeder staat midden in de kamer met een jurk aan en hoge hakken. Lisa kijkt haar verbaasd aan. "Wat heb jij nou weer aan?"vraagt ze. Haar moeder word rood. Ze gaat bij Lisa op de bank zitten. "De meiden en ik gaan in de zomervakantie weg, drie weken naar Amerika." ze wacht even. "Oke, leuk. En? Waarom heb je die jurk nou aan?" vraagt Lisa onbegrijpelijk. "Laat me nou uitpraten! Naja, hoe dan ook. Ik heb geregeld dat jij met de ouders van Amy, dat je met hun mee op vakantie kan. Ze gaan ook drie weken weg naar Friesland, daar hebben ze een huisje. Ze gaan met de hele familie. Dus als je het leuk vind kan je met hun mee? En? Wat vind je daarvan?" vraagt de moeder van Lisa. "Jajajaja! omg mama! Dat is super cool!"gilt Lisa. Ze springt van de bank af. "Maar.. Waarom heb je nou een jurk aan?" vraagt Lisa. "Ik ga uit, ik ben er zondag weer." Het is even stil. "Wat? Zondag pas. Dan ben ik het hele weekend alleen thuis? Ga je weer met die Dave weg? Of die andere?" roept Lisa. Haar moeder is al de hele weekend aan het daten, om gek van te worden. "Dat doet er niet toe, als je iets nodig hebt kan je bij de buurvrouw terecht. Het eten staat in de koelkast." zegt Lisa's moeder rustig. Ze geeft Lisa een kus op haar wang en loopt dan weg. "Dag!" roept ze nog, en dan knalt de deur dicht. "Lekker dan, hele weekend vervelen." zucht Lisa. Ze gaat op de bank liggen en denkt aan de vakantie met haar en Amy, en haar knappe neef. Daan.. Oh, wauw! Wat is hij leuk en knap. ZIjn mooie blauwe ogen... wauw, echt gewoon wauw. Lisa valt in slaap en droomt over de vakantie met haar en Amy, en Daan..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen