"Mam, ik ben thuis!" roept Lisa onder aan de trap. Ze schopt haar schoenen uit en smijt ze midden in de hal neer. Lisa pakt haar telefoon uit haar broekzak en ziet een smsje van haar beste vriendin Amy. Ze glimlacht. "MAM?" roept Lisa heel hard. Terwijl ze het antwoord afwacht gaat ze op de bank liggen. "Wat hebben wij een lelijke bank.." mompeld Lisa hard op. Ze schrikt op. Haar moeder staat midden in de kamer met een jurk aan en hoge hakken. Lisa kijkt verbaasd naar haar moeder. "Wat heb jij nou weer aan?" vraagt ze. Haar moeder word rood. Ze gaat bij Lisa op de bank zitten. "De meiden en ik gaan in de zomervakantie weg, 3 weken naar Amerika." ze wacht even af. "Oke, vet. En dus? Waarom heb je die jurk aan?" vraagt Lisa onbegrijpelijk. "Laat me uitpraten, Hoe dan ook, de ouders van Amy hebben gevraagd of jij met hun naar Friesland gaan. Ze hebben daar een leuk huisje en ze gaan daar met de hele familie naar toe, je kent de hele familie toch al. En? Lijkt het je wat?" vraagt Lisa's moeder. "Jajajajaja! omg mama! Dat is super cool!" gilt Lisa. Lisa springt op. Haar dag kan niet meer kapot! "Maar.. waarom heb je die jurk nou aan?" vraagt ze. "Ik ga uit, ik ben er zondag weer." Het is even stil. "zondag? Maar dan ben je dus het hele weekend weg?!"roept Lisa. Dan ziet ze pas een grote koffer in de hal staan. "Is het weer die Dave? Of een andere?" zegt Lisa woest. Haar moeder is de hele week al aan het daten, ze word er gek van! "Dat doet er niet toe, als je iets nodig hebt dan loop je maar naar de buurvrouw. Het eten staat in de koelkast en optijd slapen!" zegt Lisa's moeder rustig. Ze staat op en loopt weg. "Dag!" roept ze nog en ze sluit de deur. "Lekker dan, wat een moeder van niks. Ze laat me gewoon in de steek, alweer!" zucht Lisa. Ze gaat op de bank zitten en denkt aan de vakantie met Amy, en haar neef natuurlijk. Daan.. Wat is hij knap, zijn mooie blauwe ogen. Wauw. Echt gewoon wauw. Lisa valt in slaap en droomt over de vakantie met Amy, en Daan!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen