Foto bij Eighty-Four

*Zoey Miller

'Nee, waarom?'
'Misschien moet je gewoon eens kijken?' Alsof het zo afgesproken was nam iedereen zijn smartphone. Ik klikte op het twitter-icoontje en schrok toen ik het scherm zag. Ik had er opeens 7000 volgers bij, terwijl het er daarvoor "maar" 1021 waren. Mijn scherm was gevuld met tweets en terwijl ik erdoorheen scrollde kwamen er nog bij. Geschrokken las ik de dingen die er stonden.

"OMG, blijf uit Harry's buurt, slet!"
"Ik weet waar je woont, blijf weg bij de jongens of ik kom 's nachts met al mijn vrienden naar je huis toe om je keel open te snijden!"
"Jij hebt iets met Harry?! Je hebt zelf nog een vriendje, hoer!"
"Bedankt hoor! Nu ga ik zelfmoord plegen, allemaal door jou!"
"Waarom ga je niet gewoon terug naar je eigen miezerige leventje en laat je de jongens met rust? Zielig kind..."


Ik ging met mijn vingers over het scherm en verbaasde me bij elk bericht opnieuw over de brutaliteit. Het was muisstil in de kamer geworden terwijl iedereen de tweets aandachtig las. Over de rand van mijn schermpje keek ik naar Mell, die een gemeen lachje rond haar mondhoeken probeerde te verbergen. Natuurlijk had zij niets gekregen! Haar achternaam werd niet vermeld in dat verdoemde artikel, het was niet moeilijk om mijn twitter te vinden omdat ik Liam's nichtje was en mijn naam toch al algemeen geweten was. Mell vond dit ongetwijfeld erg grappig, amusant zelfs. Wat was ze een gemeen mens.
Ik staarde opnieuw naar mijn gsm en ging naar de tweets van de mensen die ik zelf ook volgde.

"Stop met mijn BFF'juh te haten, people! Zoey is een schatje!" had Chrissie, mijn beste vriendin gepost.
"@ZoeyMilxo: trek het je niet aan lieverd. Zij kennen jou niet." postte Grace. Ik was opgelucht dat ze zo'n lieve berichtjes hadden gepost.
Een nieuw berichtje kwam binnen, van Liam.

Stop met mijn nichtje te haten, jongens. Niet leuk. stond er. Dankbaar glimlachte ik naar hem.
'Dit geloof je toch niet.' zei Niall verbouwereerd. 'Onze fans zijn schatten, maar sommigen hebben ook behoorlijk wat talent om mensen te haten.'
'Ik vind ze niet zo'n schatten.' zei ik droogjes.
'Jullie fans zijn gestoord.' merkte Trevor op en ik was het met hem eens.
'Trek het je niet aan, binnenkort is het gerucht weer voorbij en heb jij je oude leventje terug, schat.' "troostte" Mell me poeslief.
'Noem me geen schat!' wou ik snauwen, maar ik bedacht me. Ik had nu echt geen zin om ruzie te maken. Ik had geen zin om eender wat te doen.
Het deed pijn dat mensen die ik nog nooit eerder had gezien me zo haatten dat ze me er persoonlijk over inlichtten via sociale netwerk site's. Ik zocht Harry's blik en hij keek me verontschuldigend aan. Alsof het allemaal zijn fout was en hij zich verschrikkelijk schaamde voor zijn fans. Zo voelde hij zich waarschijnlijk ook echt. Ik at mijn pizza op zonder verder nog veel te zeggen en kroop toen vroeg in mijn zachte, warme bedje. ik was zo moe van de grote stad, Amelia, Mell, Trevor, Liam en de haat dat ik in slaap viel zodra mijn hoofd het kussen raakte. Wist ik veel dat ik die nacht nog uit mijn bed zou moeten komen.

Reageer (2)

  • LStyles212

    zoo zieligg voor zoeyy
    snellverderr<3

    1 decennium geleden
  • hartje1D

    whaaa snel verder! (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen