De 100e Hongerspelen - 152
“Peli Holaine?” Portia stond aan de deur van de televisiestudio. De camera’s stonden af, maar de hele discussie tussen Peli en Snow was gefilmd.
“Ja?”, vroeg Peli verbaasd.
“De Spotgaai vraagt of u naar boven kunt komen, Adriënne Snow heeft verzorging nodig en ik hoorde dat uw dochter u ook mist.” Peli begreep het toneel meteen.
“Ik kom eraan”, zei ze, en haastte zich naar Portia.
“Hé, wacht eens”, Snow liep op hen af. “Wie coördineert alles dan? Ze is de hoofdspelmaakster.”
“Als ik er niet ben neemt iemand anders tijdelijk de leiding over”, zei Peli.
“En jij?”, vroeg hij aan Portia. “Ook een rebel?”
“Lijkt me logisch”, spotte ze. “Uw vader wilde me laten executeren in de vorige opstand terwijl ik niets gedaan heb. Schone dank.”
“Ik heb er anders wel voor gezorgd dat u nog leeft”, gromde de president. “Zonder mij…”
“Ja ja, u heeft een verdovingspijltje laten gebruiken in plaats van een kogel”, gromde ze. “Ik weet het, maar ik weet ook dat u veel ergere dingen met me wou doen als u geen stylist nodig had. En als u me nu wilt excuseren, de Spotgaai zal het niet fijn vinden als we lang wegblijven.”
***
“Seija, wat…?”, stamelde Kayla uiteindelijk. Seija wendde zich tot Kayla, maar zo dat ze tussen Odette en Xandrijn in stond.
“Ze wil bij onze groep.”
“Ze is een moordenaar!”, schreeuwde Xandrijn kwaad.
“Kalm, Xandrijn”, siste Ian.
“Ze heeft ons geen kwaad gedaan, Xandrijn. Ze had ons allemaal zo kunnen afmaken”, probeerde Seija voorzichtig.
“Ze heeft Andrew vermoord!”
“Dat… was fout van me”, fluisterde Odette. “Ik wist niet, nou ja, dat hij, dat hij bij jullie hoorde. En dat meisje…”
“Geef me één reden om je te vertrouwen”, nu de katapult weg was kwam ook Kayla dichterbij.
“Ik heb je niet vermoord”, zei Odette simpel. “Echt, het kostte me moeite om dat niet te doen. Toen hij op me af stormde, instinctief… Maar ik wilde niemand van jullie dood.”
“Ik vertrouw je niet”, merkte nu ook Ian op. “Het is me een compleet raadsel waarom Seija dat wel doet.”
Ik vertelde in het vorige deeltje al over de schrijfwedstrijd...
EDIT: We zijn veel hoger geëindigd dan verwacht!!!
Oh, en omdat lezen waarschijnlijk veel minder aanlokkelijk is als je niet weet waar het over gaat:
De heks van Paina
Het begon zoals elke andere zaak...
Roeland moet samen met zijn collega's een moord onderzoeken, hun gewone job bij de politie. Het dood spoor volgt echter snel, maar eens er een verband gevonden wordt met een aantal andere moorden die totaal niet op elkaar lijken, rijzen de vraagtekens pas echt op. En dat terwijl zowel Roeland als vele anderen liever dat nieuwe boek lezen, dat plots zo'n hype is geworden.
7e plaats van de 31 (voor jong talent, 'verkoopbaar')
72e plaats van de 103 (voor schrijfstijl, originaliteit, ...)
Reageer (2)
knaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaappppp van je!
1 decennium geledendoor het water en de kaart en de andere shit die ze gegeven heeft!
1 decennium geledensnel verder!