Hoofdstuk 4
Ik werd wakker met betraande ogen en ik zag dat mijn kussen ook helemaal nat was.
Ik rende naar beneden. 'Mamma! Ik had die droom weer!'
Ze keek om en ze schrok, ze zag dat mijn gezicht helemaal rood was.
'Ach meisje toch, het zijn maar dromen, dat had ik je toch al gezegd? Je hoeft echt niet bang te zijn.'
Ik luisterde eigenlijk niet, ik moest steeds maar denken aan die droom.
Wat betekende het? Waarom droom ik dat steeds? Wanneer houdt het op?
Ik wilde het gewoon weten. Ik ging naar de keuken en pakte iets lekkers.
Ik zette de televisie weer aan en gelukkig was er nu wel iets leuks op. Eindelijk wat afleiding, ik ging op de bank zitten en at mijn snoepjes op.
Toen het programma afgelopen was, ging ik naar de computer.
Ik had allemaal dingen over dromen opgezocht en wat ze allemaal betekenen.
Dit is wat ik gevonden heb:
"Een nachtmerrie is een droom met een bijzondere intensiteit en een inhoud die als beangstigend wordt ervaren.
Ze zijn vaak heel realistisch en worden in de meeste gevallen veroorzaakt door een trauma of stress,
sommigen geloven dat sommige dromen echt kunnen gebeuren.
Dit is niet bewezen, dus het kan waar zijn, maar het kan dus ook niet waar zijn.
Dat je soms een nachtmerrie hebt is heel normaal, maar als dezelfde nachtmerrie vaak voorkomt,
zoeken mensen vaak psychiatrische hulp.
Het is wel zo dat het eten van kaas mogelijk zou kunnen helpen,
dat komt door het aminozuur tryptofaan dat erin zit wat kalmerend werkt."
Wat een moeilijke woorden allemaal, maar ik begreep het wel.
Gewoon proberen of dat kaas eten werkt en relaxen.
Om te beginnen pakte ik gelijk maar een boterham met kaas.
Er zijn nog geen reacties.