Foto bij Lily Rose

Ik zat in de muziek kamer van de jongens. Liam had me zonet gedwongen om te douchen en andere kleren aan te trekken. Ze waren bang dat ik anders ziek werd. Nu zit ik dus hier. Ik wilde gewoon even alleen zijn. Ik zit in de vensterbank naar buiten te kijken. Ik zucht en kijk even de kamer rond. Mijn blik blijft hangen bij de zwarte vleugel. Ik sta langzaam op en loop stilletjes richting de piano. Ik laat mijn vingers over het toestel heen glijden tot mijn vingers over de toetsen strijken. Even twijfel ik en ga dan op het krukje zitten en leg mijn slanke vingers op de toetsen. Ik zucht even en begin dan te spelen. Het lievelings stuk van mijn moeder.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jDcCGj8XZI0

mama en ik zitten samen achter de piano. Ik ben een jaar of 5. Ik kijk met grote oogjes naar mama´s vingers die zo soepel over de toetsen vliegen. ´ik wil dat ook kunnen mama´ ik kijk haar met mijn grootte oogjes vragend aan. Lachend schut ze haar hoofd. ´ik zal het je leren, maar niet nu. Je moet gaan slapen. Vanmiddag gaan we naar Zayn weet je nog.` meteen spring ik op en ren op mijn kleine beentjes vrolijk de keuken uit. ´papa! Papa, waar ben je?´ vrolijk ren ik naar papa´s studeer kamer om hem te vertellen dat we vanmiddag naar tante Patricia en Zayn gaan. Als ik de deur open heb gekregen huppel ik vrolijk naar binnen. Papa kijkt verstoord op. ´papa, papa we gaan naar Zayn´roep ik vrolijk. ´Rose haal dat kind hier weg!´ roept mijn vader woedend. Ik schrik van zijn harde stem en krijg tranen in mijn ogen. Mijn moeder komt boos de kamer ingelopen en tilt mij op. `sst het is oke stil maar´ fluistert ze zachtjes in mijn oor. Ik verberg mijn gezicht in mama´s nek. ´het is ook jouw kind` zegt mama nu boos tegen papa. ´wat mij betreft niet, je weet dat ik dit nooit gewild heb´zegt mijn vader kil. Mama zet me op de grond. ´ga maar even slapen lieverd dan gaan we daarna naar Zayn oke´ ik knik en kijk nog even met traan oogjes naar papa. Daarna loop ik de kamer uit en trek de deur achter me dicht. Als ik de gang uit loop hoor ik papa en mama tegen elkaar schreeuwen.

Nu pas besef ik het me. Het ging altijd al niet goed tussen pap en mam. Ik was de enige reden dat ze nog normaal tegen elkaar deden. Dat ze überhaupt nog bij elkaar waren. Ik heb het al die jaren wel gemerkt maar was te jong om het te begrijpen. Een aantal jaar ging het ook heel goed tussen hen maar zins 2 jaar geleden werkte het gewoon niet meer. Ik zucht en kijk weer uit het raam. Het word al donkerder buiten. Ik sta op en doe de lichten in de kamer uit. Ik loop de woonkamer binnen en meteen kijkt iedereen op. Zayn staat op en loopt naar me toe, hij kijkt me even bezorgd aan ´im fine´ mompel ik. Hij trekt me dicht tegen zich aan. `im fine`...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen