La'tje is een bijnaam voor Ella.

'Niemand weet dat beter dan jezelf', zegt hij terwijl hij naast me komt zitten.
'Als ik hier blijf, verandert er niets maar zie ik Liam bijna nooit. Maar moest ik verhuizen en het valt niet mee...'
'Dan kom je gewoon terug. La'tje, je moet het je niet moeilijk maken. Als je echt twijfelt, ga dan eerst nog eens op vakantie naar Liam.'
'Ik ben gewoon bang dat als ik zijn bandleden ontmoet, zij mij niet graag gaan hebben.'
'Je hebt ze nog niet ontmoet?'
'Nee, paps. Dat weet je toch. Ik ging altijd voor Liam en aangezien we elk jaar maar 1 week hebben samen...'
'Maar La'tje, je kunt niets voorspellen. Maar je kunt Liams vrienden niet blijven ontlopen.'
'Papa, ik heb het gevoel dat jij heel graag zou hebben dat ik ga.'
'Ik wil je niet forceren, maar mijn dochter die mijn droom waarmaakt, dat zou prachtig zijn!'
'Jouw droom?' Ik ga wat rechter zitten en leg mijn hoofd o zijn schouder.
'Ik wilde altijd al naar Engeland verhuizen, maar je moeder zag dat niet zitten. Als een soort compromis besloten we elk jaar naar Engeland te gaan.'
'Paps toch. Mama in Engeland? Ik dacht dat je van dat land hield? Dan laat je mama daar toch niet wonen!'
'Haha, inderdaad!'
Mams staat nogal klungelig bekend. En niet alleen bij ons, maar bij heel de stad. Ze heeft al 2 auto's per total gereden, gelukkig zonder zelf (zwaar) gewond te geraken. En ze is nogal onhandig met andere spullen ook.
'Wel, ik denk dat ik het ga doen.'
'Ga je in Engeland wonen?'
'Op 1 voorwaarde.'
'Zeg maar.'
'Dat je me minstens één maal per week belt en een paar keer op vakantie komt.'
'Deal!'
Hij geeft me een knuffel. 'Bel Liam maar nog een keer, ik denk dat hij wel wil weten.'
Ik geef hem een zoen op zijn wang voor hij weg gaat. Vlug bel ik Liam.

- Ella?
+ Hi Liam, I know I call you twice in an hour, but I made a decision.
- And?
+ I'm going to move to England.
- Really?!! O God, Ella!! You made my day!!
+ It will take a while to make everything alright.
- I don't care. My girl is moving to here!
+ Hah, I have to go. I want to thank Jasmien for such an amazing idea.
- Well, say thanks from me too.
+ Bye, I love you.
- Bye hun.

Ik zend Jasmien een smsje en ga naar beneden. Mijn pa heeft nog niets aan mams gezegd.
'Mam? Ik heb besloten dat ik het ga doen.'
'Echt?'
'Ja, ik zie wel wat gebeurd. Het is een nieuw avontuur.'
'Kom hier.' Ze trekt me in een knuffel. 'Morgen zullen we eens op internet beginnen kijken voor een appartementje of zo.'
'Bedankt, mams.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen