Deel 6 Rein van Duivenboden
Deel 6 Rein van Duivenboden.
Voordat we naar binnen lopen houd Daan me tegen, en zegt weer dat ik moet uit kijken. Ik luister er maar half naar en knik dan maar toch. We lopen rustig naar binnen en besluiten om alvast mijn matras neer te gaan leggen. Na een half uur staat alles klaar, en ploffen we met een bak chips en cola op de bank. Daan moet nog even met iemand praten zegt hij, dus loopt hij even weg. Ik zie door het raampje dat hij aan het bellen is. Als hij na ongeveer 5 minuutjes terug komt zegt hij dat hij heel even weg moet, en zo terug is. Als Daan naar buiten is gegaan bel ik Owen even op, en vraag of hij samen met zijn vriendin, en eventueel Nils wilt komen. Aangezien Daan toch net weg gegaan is, en hij vind het vast wel leuk. Als Owen eindelijk opneemt spreken we wat af. Owen, Nils, Guusje, en Mandy staan dan een half uur later al voor de deur. Daan is nog steeds niet terug, maar daar maak ik me maar geen zorgen over. De Meiden geef ik een vriendschappelijke knuffel, en Owen en Nils een box. Als we met z’n alle op de bank zitten, vraagt Owen; ‘En Rein, wie is je nieuwe vriendin?’ ‘Huh?!’ antwoord ik geschrokken.. ‘haha, jaa we weten het al hoor. En alle mainiacs ook!’ hoho, nee dit kan niet. Ik heb haar niet eens gevraagd, en hoe weten ze dit? Denk ik bij mezelf. ‘maar, ik heb niet eens met haar.. hoe weten jullie dit dan?’ vraag ik dan maar. ‘Op twitter staat groot een foto van jullie! Het is zelf Trending Topic geweest.’ Hoor ik Owen dan zeggen. ‘Nee, dit kan niet?! Barbara, Daan of ik hebben er geen foto van gemaakt hoor.’ ‘aha, dan moet het wel de paparazzi geweest zijn.’ ‘ik denk het ook, maar laten we het daar maar niet over hebben, ik wil haar vergeten.’ Antwoord ik dan maar, diep van binnen wil ik dit juist niet, maar ik denk dat het beter zou zijn. Voor iedereen, en vooral voor haar. Na een tijd bijgepraat te hebben, en een film gekeken te hebben komt ook eindelijk Daan weer thuis. ‘Zo Rein, dus jij denkt, laat ik is iedereen uitnodigen?’ vraagt Daan dan. ‘Haha nee, maar ik dacht vind jij vast ook wel leuk!’ ‘inderdaad! Gezellig juist. Haha’ zegt hij gelukkig. Na een leuke avond moet iedereen weer naar huis.. Het is uiteindelijk 2uur geworden. ‘Daan, vertel is. Weet jij wie die foto van mij en Barbara kussend op Twitter gezet heeft?’ vraag ik rustig aan Daan. ‘Geen idee, maar ik heb het gevoel dat je haar gebruikt..’ ik schrik een beetje van zijn reactie.. ‘Nee Daan dat is niet zo, ik ga haar vergeten.. Dat moet wel, het is beter voor haar, veel beter. Ze verdient mij niet!’ Zeg ik ligt geïrriteerd.. ‘Oke, maar je moet weten ze geeft echt om je, en volgens mij is ze echt verlieft op je..’ ‘Hm, ‘ is het enigste geluid wat ik nog uit mijn mond kan krijgen, verbaasd over het antwoord van daan.. ‘Laten we maar gaan slapen’ zegt Daan dan maar, ik maak een instemmend geluidje en ga in mijn bed liggen.
Er zijn nog geen reacties.