“Het was echt leuk deze avond. Je hebt een gezellige familie.” zei ik wanneer we bij mij thuis stonden.
“Ja, gelukkig” lachte Thomas.
Ik maakte aanstalten om naar buiten te gaan maar Thomas was vlugger om mij tegen te houden.
“Je bent toch nog niet weg hé” grijnsde hij en kuste me vol op de mond.
Deze kus duurde langer dan normaal. Ineens schoot het mij te binnen dat mijn ouders ons konden bespieden en ik trok me terug.
“Sorry, mijn ouders kunnen ons zien.” zeg ik als ik Thomas zijn blik zie.
“Ja en dan? Ze weten toch dat we samen zijn? Dan mogen we toch kussen?” lacht hij.
“Jaja maar in de auto is dat niet zo’n goed idee. Iedereen kan ons hier zien en ik ben nogal op mijn privacy gesteld.”
Thomas haalde weer zijn goddelijke lach boven en gaf me een knuffel.
“Tot overmorgen dan?”
“Tot overmorgen!” lachte ik en gaf hem nog een kus op de wang.

Ik wachtte nog even om binnen te gaan tot als thomas was weggereden. De lichten binnenshuis waren nog altijd aan als ik binnenliep. Waarschijnlijk was mijn vader nog wakker. Ik pakte nog een koek en wilde naar boven gaan.

“Hoe was het?” vroeg een stem ineens en ik sprong een gat in de lucht.
“Leuk, heel leuk. In het vervolg maak je best wat meer geluid zodat ik weet dat je afkomt.” antwoord ik met een bonkend hart.
“Ja sorry” grijnsde mijn vader.
“Was ik op tijd? Want ik denk dat dat toch de reden is waarom je nog op bent.”
“Ja, ik ben verrast. Die Thomas is echt wel een goede jongen.”
“Tja, met een andere zou ik hier niet kunnen binnenlopen hé” knipoogde ik en liep de trap op.

Ik moest spontaan denken aan de momenten aan tafel waar mijn vader vertelde hoe zijn ideale schoonzoon moest zijn. Geen drugs, geen roker, hij moest voor de juiste ploeg supporteren, mij op tijd terug naar huis brengen… enzovoort. Raar maar waar paste Thomas helemaal in dat lijstje.

Ik plofte op bed en at mijn koek op. Ik had een reuze honger omdat ik een hele avond niets had kunnen eten door de zenuwen. Het was iets na middernacht en ik twijfelde nog of ik mijn laptop nog is zou opzetten. Juist als ik mijn laptop open doe , trilt mijn gsm.

“Jij was fantastisch deze avond x” stond er in het berichtje van Thomas. Ik kreeg direct een grote glimlach op mijn gezicht.
“En jij bent gewoon fantastisch :)” stuurde ik terug.
Ik legde mijn laptop weg, deed mijn pyjama aan en kroop onder de lakens. Niet veel later trilde mijn gsm weer en verlichte het mijn ganse kamer. “Yeah, I know ;) x” had Thomas gestuurd. Ik moest weer lachen. “Jij bent niet fantastisch, je bent gewoon perfect” zuchtte ik en viel in slaap.

Reageer (2)

  • conordabestx

    OUH!! Ze had dat moeten sturen!! Wat zou hij dan gedaan hebben!! :D

    1 decennium geleden
  • Sevvalium

    OMG. Ze zijn zoo lief samen (: Nu vraag ik me echt af of het nog mis kan gaan tussen hun, maar
    er zal vast wel een plot twist komen (hint-hint) (nerd)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen