It's A Mess Here!
Ik kijk op de klok en sta op. Naminé wiebelt veelbetekenend met haar wenkbrauwen en ik schiet in de lach. Ik loop naar mijn slaapkamer toe en ga op zoek naar wat leuke kleren. Ik vis mijn Bullet For My Valentine-shirt van de grond en ruik eraan. Ik haal mijn schouder op en trek het truitje dat ik nu aanheb uit. Ik spuit wat deodorant op en trek mijn shirt aan.
‘Waarom ruim je niet een keer je kamer op?’ Met mijn hand op mijn hart draai ik me om naar de deuropening, waar Naminé staat.
‘Jezus, kind! Ik schrok me dood!’ roep ik. Naminé grijnst en gaat op een leeg plekje op mijn bed zitten. Ik kijk mijn kamer ook even rond. De laatste keer dat ik mijn kamer heb opgeruimd is toch al twee maanden geleden en dat valt te zien ook.
‘Is dat pizza?’ vraagt Naminé. Ik kijk naar de plek waar ze naartoe wijst en grinnik.
‘Misschien,’ zeg ik met een engelengezichtje.
‘Gadverdamme! Hoe lang ligt dat daar al?!’ gilt ze. Ik denk na terwijl ik mijn broek naar beneden trek. Op handen en knieën ga ik op zoek naar een ander exemplaar.
‘Drie weken…?’ schat ik met een grote grijns op mijn gezicht. Ik vis een vale spijkerbroek met scheuren tevoorschijn en trek die aan.
‘Zeg dat je een grapje maakt…’ probeert Naminé met grote ogen. Ik reageer niet en schiet in mijn zwarte Doctor Martin’s. ‘Nikita…?’ Ik negeer haar. Ik heb nu geen zin in een preek. Zoekend naar mijn oogpotlood doe ik wat wax in mijn haar. Als ik alles heb gevonden maak ik mijn ogen donker. Dan pas kijk ik Naminé weer aan, die me moederlijk aankijkt.
‘Ik heb een afspraakje,’ glimlach ik schijnheilig.
‘Dan zal jouw afspraakje zeker niet mee naar hier komen,’ zegt ze met opgetrokken wenkbrauwen. Ik schud mijn hoofd. Ik neem sowieso nooit jongens mee naar huis.
‘Ik moet gaan!’ zeg ik als ik beneden getoeter hoor. Ik stop vlug nog wat geld in mijn zak, knuffel Naminé, gris mijn leren jack van bed en sprint ons appartement uit. Ik neem de lift naar beneden en ren het gebouw uit. Daar zit Remco al in zijn donkere auto te wachten. Ik plof langs hem neer en kijk hem grijnzend aan.
‘Je stinkt,’ merkt de skinhead grijnzend op. Hij weet wel hoe ik mijn kleren uitzoek. Ik stomp hem tegen zijn schouder.
‘Shut up and drive!’
Al vanaf een afstand kan ik de harde muziek uit de loods horen spelen. Ik begin al meteen te headbangen. Remco schiet in de lach en port me onder mijn ribben. Ik steek mijn tong naar hem uit en wacht tot hij zijn auto eindelijk geparkeerd heeft. Die jongen en parkeren… Hij slaat zijn arm om mijn middel en zo lopen we naar de loods toe. Bij de deur staan twee gespierde jongens, beide met een sigaret in hun mond. Ze kijken ons even aan en laten ons dan naar binnen.
‘Ik zie je wel weer!’ roep ik naar Remco, maar hij hoort me al niet meer. Hij heeft zijn aandacht al op een blond meisje gericht en loopt op haar af. Ik rol met mijn ogen en beweeg op de muziek. Meteen voel ik handen op mijn heupen. Ik kijk nieuwsgierig over mijn schouder en zie één van de jongens van voor de deur naar me grijnzen. Ik draai me goed naar hem om en begin met hem te dansen. Hij is zeker wel hot!
Reageer (2)
Mens we hebben nu 2 reacties van ons zelf, das wel erg triest niet?
1 decennium geledenJouw beurt
1 decennium geledenx.