Hoofdstuk 14
“Kom binnen”zegt Peter en ik loop achter hem zijn huis binnen. Ik kijk om me heen. Het is een modern groot huis en erg ruim. “Mooi huis heb je.” “Dank je.” Ik laat mijn koffer in het halletje staan en loop de woonkamer in. “Ga zitten.” “Nee ik wil liever staan.” Peter schudt zijn hoofd en tilt me op. Hij gooit me op de bank en springt er zelf ook achteraan. “Gek”zeg ik lachend als ik Peter van me afduw. “Dat neem ik maar als een compliment.” “Moet je doen.” Peter gaat lachend naast me zitten en ik ga ook zitten. “Hé wat was er nou aan de hand net?” Mijn glimlach verdwijnt en ik begint een beetje met mijn vingers te spelen. “Ik uhm… Ik moest mijn ex interviewen.” “Maar?” “Maar ik kon het niet.” “Is er wat gebeurd tussen jullie?” “Ja.” “Mag ik vragen wat?” “Hij heeft het uitgemaakt en had na een week al een ander. Hij heeft me nooit verteld waarom hij het uit had gemaakt en ik heb ook nooit de kans gekregen om het te vragen want hij was weggegaan.” “Dat is niet leuk.” “Nee dat is het zeker niet. Ik heb er na acht jaar nog steeds moeite mee.” “Dat begrijp ik wel. Het is niet niks. Je hebt van hem gehouden en hij is weggegaan.” Ik zeg niks en staar naar mijn handen. “Kom hier.” Peter trekt me naar zich toe en geeft me een knuffel. Ik sla mijn armen ook om hem heen en voel een traan naar beneden. Ik veeg snel mijn traan weg en trek Peter iets dichter tegen me aan. Ik ken Peter nog niet eens een dag en het voelt nu al zo vertrouwd. Ik mag hem wel. Peter laat me los en slaat zijn arm om mijn schouder heen. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en staar naar de tuin, die je goed kan zien als je op de bank zit. “Waar verblijf je eigenlijk?” “Ik heb geen idee. Dirk zei dat jij dat wel wist.” “Nou ik weet van niks, maar je kan hier wel blijven.” “Echt?” “Ja.” “Dank je.” Ik geef Peter een kus op zijn wang en ga dan weer met mijn hoofd op zijn schouder liggen. “Zouden we een film gaan kijken”vraagt Peter een beetje ongemakkelijk. “Is goed.” “Welke film wil je zien?” “Ik weet niet. Kies jij maar.” “Oké.” Peter staat op en ik val op de bank met mijn hoofd. Peter schiet in de lach en ik kijk hem nep boos aan. “Sorry. Dat zag er echt heel grappig uit”zegt Peter lachend. Peter loopt naar een kast en pakt er een film uit. Ik rol even met mijn ogen en ga dan languit op de bank liggen. “Welke film heb je gepakt?” “Verrassing.” Peter stopt de dvd in de dvd-speler en komt dan naar me toegelopen. “Mag ik er ook nog bij komen zitten?” “Nee.” “Oké.” Ik kijk even raar op en dan voel ik iemand op mij komen zitten. “Peter, ga van me af! Je bent zwaar!” “Nee, ik zit wel lekker.” “Je bent zwaar! Je moet echt afvallen, volgens mij heb je overgewicht.” “Wat!” Peter springt van me af en kijkt me beledigend aan. “Vind je mij nou te dik?” Ik ga rechtop zitten en kijk Peter aan. “Nee joh, gekkie. Ik zei dat alleen maar zodat je van me af zou gaan.” “Jij bent echt gemeen.” “Weet ik.” Peter kijkt me aan en knipoogt naar me. Daarna neemt hij een grote sprong en springt naast me op de bank. Hij slaat weer zijn arm over mijn schouders en trekt me naar zich toe. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en Peter start de film.
Hallotjes,
Ik heb nog steeds geen artiest/band/groep en dat heb ik echt nodig!
HELP....!
Xx,
Storiesxx3
Er zijn nog geen reacties.