Lily Rose
langzaam word ik wakker van het zonlicht dat door mijn gordijn heen schijnt. langzaam knipper ik met mijn ogen en rek me uit. ik ga rechtop in bed zitten en kijk mijn kamer rond. Mijn blik blijft hangen bij mijn spiegel. Er hangen allemaal foto´s door de jaren heen. Van mij en Zayn toen we klein waren, van mij met mijn ouders op vakantie, men 1e schooldag en ga zo maar door. Ik sla de dekens van me af en loop naar mijn spiegel. Ik pak mijn borstel en begin mijn haar te borstelen. Ik staar in gedachten naar mijn spiegel beeld terwijl ik men haar blijf kammen. Ik heb vanaf mama´s begravenis niet meer aan haar gedacht. Ik heb het verdrongen. Ik schrik wakker als ik 2 armen om me heen voel. Via de spiegel zie ik dat Zayn zen armen om me heen geslagen heeft. Tranen lopen geruisloos over mijn wangen. Ik kijk Zayn via de spiegel verdrietig aan. ´what´s wrong?´ vraagt hij zachtjes. ´i miss her Zayn´ fluister ik zachtjes terug. Er rollen nog een paar tranen over mijn wangen. Zayn draait me om en veegt de tranen zachtjes weg met zijn duimen. ´maby you should go visit her´ ´i can´t Zayn, i can´t ´ fluister ik zacht. ´why not´ ´im scared, what if your mother is there or granny. What if they are mad at me` ´why would they be mad at you?´they understand that you needed some time. They love Lily´ ´thanks Zayn` ik geef hem een knuffel en gad an weer verder met het kammen van mijn haar. Hij geeft me een kus op men wang en loopt dan de kamer weer uit. Hij wil net de deur dicht doen als hij zich omdraait. `we made breakfast´ zegt hij nog grijnzend. Daarna sluit hij de deur. Grinnikend schut ik mijn hoofd en loop naar mijn kledingkast. Ik haal er wat kleren uit en kleed me om. Daarna loop ik naar de badkamer en gooi wat water in mijn gezicht. Men ogen zijn nog een beetje rood. Maar verder zie je niet dat ik gehuild heb. Ik begin mijn haar zorgvuldig te stijlen. Als ik daar mee klaar ben begin ik aan mijn make-up. Na een kwatiertje ben ik daar ook klaar mee en loop mijn kamer weer in. Ik pak nog even snel mijn iphone en stop hem in mijn zak. Glimlachend loop ik de trap af, de keuken in. Ik zie de jongens al aan tafel zitten. Ze zitten te eten alsof ze al weken geen eten meer gehad hebben. Ik schud even mijn hoofd en ga naast Harry aan tafel zitten. Ik pak een broodje en begin hem te smeren. De jongens kijken me allemaal aan. `what?´ vraag ik. Ze glimlachen allemaal even raar naar me en gaan verder met eten. Ik kijk ze even raar aan en ga ook verder met eten. Na een tijdje staan liam, Harry en Niall opeens op en lopen zonder iets te zeggen weg. Ik kijk ze verbaasd aan en kijk dan vragend naar Louis en Zayn. Louis springt ook op en mompelt iets over Eleanor en shoppen. En rent daarna weg. Zayn begint de borden op te ruimen en ik besluit hem maar te helpen. We ruimen alle borden, bekers en het bestek op in de vaatwasser en stoppen al het beleg weer in de kastjes. Ik loop de trap weer op en ga met mijn gitaar op men bed zitten en begin wat te tokkelen. Na een tijdje neem ik een besluit. Ik leg mijn gitaar weg en loop de trap weer af de woonkamer in. Zayn zit lui voor de tv wat te zappen. ´Zayn?` hij kijkt op van de tv en kijkt me vragend aan. ´i wanne go to my mom´ hij knikt en staat op. We lopen naar de gang en trekken onze jas en schoenen aan. Zwijgend lopen we de deur uit naar Zayn´s auto. Hij houd zwijgend de deur voor me open en ik stap in. Even later komt Zayn achter het stuur zitten en start de auto.
…
Ik loop de begraafplaats op en kijk om me heen. Waar lag men moeder ook al weer begraven? Ik loop richting de kerk en herken het paadje waar ze ligt. Ik loop naar haar graf en leg de witte rozen die Zayn en ik onderweg even gekocht hebben bij haar graf neer. ´hi mom` fluister ik.
Er zijn nog geen reacties.