081
081
Zayn Jawaad Malik
Dagen zijn verstreken en het is bijna tijd om naar X Factor te vertrekken. De afgelopen dagen waren erg gezellig met mijn familie, maar ik verlang ook wel weer naar de jongens. Het is raar hoe je in een korte tijd, zo aan mensen gehecht kan raken. Ik ben echt van de jongens gaan houden en het wordt gegarandeerd super gezellig in het X Factor huis. Ik ben benieuwd wie de andere deelnemers zijn. ‘Zayn! Wil je me even helpen?’ Roept mijn moeder naar boven. Een zucht rolt over mijn lippen en loop naar beneden. Ik zie een wasmand op de tafel staan en ik weet meteen dat ik moet helpen met de was. Sinds ik was thuis gekomen, moest ik meehelpen in het huishouden. Daarvoor moesten alleen mijn zussen dat. Ik pak een handdoek en vouw hem netjes op. Zo doe ik alle was die in de wasmand zit en kijk mijn moeder even vragend aan. ‘Moet ik nog meer voor je doen?’ Mijn moeder schud grijnzend haar hoofd. ‘Nee, het enigste wat jij nu moet doen is je koffer inpakken.’ Iets waar ik nu totaal geen zin in heb. ‘Je kan het ook nog morgen doen, maar dan moet je wel opschieten.’ Ik zie de waarschuwende blik van mijn moeder en besluit om het nu maar te doen. Als ik het morgenvroeg moet doen, heb ik ruzie. Boven doe ik mijn muziek aan en begin met inpakken. Ik heb er echt zin in om naar het X Factor huis te gaan en kijk erg uit naar de live shows. Na een uur ben in klaar met het grootste gedeelte van mijn koffer en ik loop terug naar beneden. In de keuken staat mijn moeder te koken en het ruikt heerlijk. Ik voel hoe mijn maag begint te knorren en loop naar het fornuis om te kijken wat we gaan eten. Na het eten kijk ik nog even tv met mijn zusjes en begeef me daarna naar boven om te gaan slapen.
De volgende ochtend word ik veel te vroeg gewekt door mijn moeder. ‘Zayn, wakker worden.’ Ik negeer haar stem en draai me nog een keer om. Mijn moeder is het daar niet mee eens en trekt de dekens van mijn lichaam. Een koude windvlaag slaat zijn armen om me heen en mijn haartjes gaan recht overeind staan. Boos kijk ik even naar mijn moeder, die me grijnzend aan kijkt. ‘Vijf minuten.’ Zegt ze en gaat naar beneden. Een zucht rolt over mijn lippen en begin langzaam met aankleden. Ik heb een hekel aan vroeg opstaan en ik zal er dan ook een behoorlijke kluif aankrijgen bij X Factor. Ik doe mijn gordijnen open en loop naar beneden. Ik zet me neer aan de keukentafel en wrijf nog een keer door mijn ogen. ‘Hier, je ontbijt.’ Mijn moeder woelt even door mijn haren en gaat verder met haar bezigheden. Na mijn ontbijt besluit ik me klaar te gaan maken voor de lange autorit naar London.
Reageer (2)
GOed geschreve
1 decennium geledenLeuk, snel door
1 decennium geleden