het gaat alweer stukken beter gelukkig, dus kan weer schrijven!(: vanaf nu ga ik de hoofdstukjes een titel geven (: xo

Vanuit Linde

Ik kijk op de wekker en zie dat die 7:00 aangeeft, tijd om uit bed te gaan dus. Als ik me omdraai zie ik dat Daan nog ligt te slapen, dus zeg ik heel rustig “daantje, wakker worden, we moeten weer naar school”, langzaam opent hij zijn ogen en kijkt me aan “goeiemorgen beauty, lekker geslapen?” zegt hij zachtjes en ik zeg snel “goeiemorgen schat, ja hoor jij?” dan sta ik op, pak een setje kleren, wacht nog even op het antwoord van Daan en loop dan de kamer uit om te gaan douchen. Een kwartiertje later zit ik fris beneden aan tafel te ontbijten samen met Daan. De moeder van Daan komt aanlopen en zegt “en al een beetje zin in je eerste dag hier?”, ik kijk haar aan en zeg “mwah, een beetje” en eet dan mijn brood verder. Na het eten smeer ik mijn brood nog even om mee te nemen en pak wat te drinken, dan loop ik weer naar boven om mijn make-up en haar te gaan doen. Daan loopt achter me aan en zegt “waarom doe je eigenlijk make-up op? Je bent toch ook mooi zonder!” ik lach een beetje en zeg “omdat elk meisje zich zonder make-up een beetje leeg voelt, maar dankje!”. We poetsen allebei nog even onze tanden en lopen dan naar beneden. Rond 8 uur moeten we richting school fietsen en ik fiets met Daan en zijn vrienden mee. Als de vrienden van Daan aan komen fietsen lopen Daan en ik ook naar onze fietsen en stappen op de fiets om weg te fietsen. Er komt een vriend van Daan naast me fietsen en zegt “dus, jij bent de vriendin van Daan?” ik kijk hem lachend aan en zeg “jep, klopt, volgende week al een maand” “aha, volgens mij ben je best aardig, ik ben trouwens Jesper” ik lach en zeg “dankje, okee hoi Jesper, ik ben Linde, maar dat wist je waarschijnlijk al haha” “ja klopt haha”. Dan komen we op school en ik zet mijn fiets naast die van Daan neer, Daan pakt mijn hand en samen lopen we de school in, op naar een nieuw begin op een nieuwe school. We lopen naar een bord waar op staat waar we heen moeten, we hebben vandaag nog niet gewoon les maar gewoon kennis maken en de rest van de week zijn we nog vrij. Als Daan op het bord kijkt zegt hij “ooh, je moet naar het lokaal naast die van mij, ik breng je er wel heen” ik kijk hem dankbaar aan en zeg “dat is mooi, want anders verdwaal ik al meteen haha”. Als de bel gaat lopen we met z’n 2en naar de lokalen en dan loop ik mijn eigen klas in, ik ben benieuwd.. Ik kom de klas binnen en zie dat er een meisje alleen zit, ik loop naar haar toe en zeg “mag ik naast je komen zitten?” ze kijkt me vrolijk aan en zegt “ja hoor, kom maar zitten!” ik glimlach naar der en ga dan zitten. “ik ben Linde, wie ben jij?” vraag ik als ik naast haar zit, “ik ben Chiara, ik weet trouwens wel wie je bent hoor hihi” zegt ze dan. Ik kijk haar een beetje onbegrijpelijk aan en vraag dan “huh, hoe ken je mij dan?”, “jij bent het vriendinnetje van Daan toch?” vraagt ze dan, ik knik en ze zegt “dat soort dingen gaan snel rond, aangezien Daan nogal bekend is in Nederland en dit maar een klein dorpje is” “ooh” zeg ik en ik zie er blijkbaar best grappig uit, want Chiara begint te lachen. “sorry” zegt ze en ik begin te lachen “maakt niet uit, volgens mij had ik ook een heel grappig gezicht net”. Dan komt er een vrouw binnen, die blijkbaar onze mentrix is dit jaar. “willen jullie allemaal even gaan zitten?” vraagt ze vriendelijk, volgens mij is ze wel aardig. “waarschijnlijk kennen jullie elkaar al wel bijna allemaal van de afgelopen jaren, maar we hebben een nieuw iemand in de klas, ze is net hier heen verhuisd.” Zegt ze en ze kijkt naar mij, “kom maar even hier heen, dan kun je je even voorstellen” zegt ze tegen me en ik sta langzaam op. Als ik voor de klas sta begin ik te praten, “hoi allemaal ik ben Linde Hendriksen, ik ben 14 jaar en ik woon sinds een halve week in Goor”, “heeft er iemand een vraag voor Linde?” vraagt onze mentrix dan en meteen gaan er een paar vingers in de lucht, “zeg allemaal eerst even wie je bent en stel dan je vraag, dan weet Linde ook nog wat namen”. Ze wijst een meisje aan en het meisje begint te praten, “hoi, ik ben Sharon en mag ik vragen waar je vandaan komt?”, die vraag had ik verwacht ik heb natuurlijk dat stomme Limburgse accent en hier hebben ze een Twents accent, dus dat hoor je meteen.. “ja dat mag, ik kom uit Maastricht” meteen gaat er nog een vinger de lucht in, “waarom ben je verhuisd dan?” vraagt nog iemand, “omdat mijn moeder hier werk had gevonden”. “ben jij niet de vriendin van Daan?” vraagt iemand en ik begin te glimlachen “ja, ik ben de vriendin van Daan”. Er zijn nog een paar vragen en dan ga ik weer op mijn plaats zitten. Als ik terug op mijn plaats zit zeg ik tegen Chiara “ik moet echt mijn accent kwijt raken en meer Twents gaan praten”, Chiara knikt en zegt “Daan kan je vast wel helpen haha” we lachen nog een beetje en dan begint onze mentrix nog wat dingen te vertellen. Na een paar uur hebben we pauze en zie ik Daan staan, ik loop samen met Chiara naar hem toe en zeg “heeii schat”, Daan zegt ook hey en geeft me dan snel een kus. “heb je al vriendinnen gemaakt?” vraagt Daan dan en ik knik en wijs naar Chiara, “ooh, hey Chiara, lang niet gesproken” zegt Daan dan en ik kijk ze allebei even vreemd aan, Chiara ziet het en zegt “we zaten in de eerste bij elkaar in de klas” “oow” zeg ik dan en ik begin te lachen. Ik zie een meisje aan komen lopen die volgens mij Sharon heet, ze komt naar ons toe en zegt dat vriendelijk “heeii, willen jullie 2 anders bij de rest van de meisjes komen zitten?” en ze kijkt naar mij en Chiara “is goed” zeg ik blij en ik zeg nog even snel tegen Daan “ik zie je straks na school wel bij de fietsen” “is goed” hoor ik Daan nog snel zeggen en dan loop ik mee naar de rest van de meisjes uit mijn klas. De lessen gaan dan snel voorbij, ik klets gezellig met de meisjes uit mijn klas en het klikt best wel, gelukkig. Ik hoor de bel gaan en samen met Sharon, Chiara en nog een paar meisjes loop ik de les uit, ze laten me nog even zien waar alles zit in de school en dan pak ik mijn jas en loop naar buiten richting de fietsen. Daan staat al te wachten bij de fietsen en als ik aan kom lopen zegt hij “ik zei toch dat je snel vriendinnen zou krijgen!” ik lach en knik even dan pak ik ook mijn fiets en fietsen we naar Daan’s huis. Bij Daan aangekomen zie ik dat ik in een whappgroep met de meisjes uit mijn klas zit en dat ze het er over hebben om met z’n alle te gaan logeren vanavond. Ik vind het wel een leuk idee, dus sms mijn moeder even of ik vanavond bij Sharon mag logeren met alle meisjes uit mijn klas, al snel krijg ik terug dat het wel goed is. “ik ga vanavond bij Sharon logeren met de rest van de meisjes uit mijn klas” zeg ik tegen Daan en Daan zegt “zie je, iedereen vind je al aardig, ik zei het al he” ik begin te lachen, geef hem een por en zeg dan “ja ja, je zei het inderdaad”. Ik ga boven mijn spullen even pakken en ga dan beneden met Daan een beetje op de bank zitten en ondertussen even whappen met de meiden uit mijn klas. Na een uur kunnen we eten, mijn ouders en broers komen ook bij Daan eten. Mijn ouders hebben de hele dag gewerkt in het huis, dus had de moeder van Daan gevraagd of ze ook kwamen eten. Als we met z’n alle aan tafel zitten hebben we het over school en alles wat er de afgelopen dagen is gebeurd enzo. Ik kijk op de klok en zie dat het al half 8 is als we klaar zijn met eten, “ik ga me even klaar maken voor het slaapfeest” zeg ik en ik sta op. Een kwartiertje later kom ik naar beneden en staat Daan ook op, hij fietst even mee om de weg te wijzen. Dan ga ik naar mijn eerste slaapfeest met mijn nieuwe vriendinnen!

Reageer (3)

  • daanlover15

    Super snel verder!
    Xx

    1 decennium geleden
  • daaniac0547

    I Like Your Story!!!! snel verder!!!xxxx

    1 decennium geleden
  • Reinlicious

    I LIKE THIS STORY , SOOO MUCH!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen