Carlisle zet een stap in Jasy’s richting. Met een vriendelijke glimlach en uitgestoken hand stelt hij zichzelf voor. ‘Mijn naam is Carlisle, en welkom Jasy.’
Jasy schudt zijn hand, en daarna die van Esmé.
‘Dit is Esmé, onze moeder in alle opzichten,’ glimlacht Edward trots.
‘Aangenaam, Jasy,’ lacht Esmé.
Ik kijk toe, en ben zo gefocused op de manier hoe Jasy met alles omgaat, dat ik niet in de gaten heb dat Jacob, Embry en Quil zich langzaam terug trekken in de schaduwen. Als ik een warme hand de mijne voel omvatten, kijk ik vlug even opzij. Jacob, in zijn menselijke vorm, grijnst breed naar me. Hij trekt me naar zich toe en slaat zijn arm om me heen. Quil en Embry zijn er ook in menselijke vorm, iets wat niet vaak voorkomt als ze in de buurt van de Cullens zijn. Quil ziet me kijken en knipoogt vlug naar me. Maar Embry heeft nog steeds zijn ogen op Jasy gericht.
Een blinde man die voor het eerst de zon ziet.
Ik sla mijn hand voor mijn mond, om te voorkomen dat ik een gil slaak. Jacob trekt een wenkbrauw op en knikt.
Dus, Embry is ingeprent op Jasy? Mijn vriendin Jasy? Sinds wanneer inprenten weerwolven, ik bedoel, wolven, op volbloed vampiers? Komt dat voor?
Edward sist zacht en richt zich gelijk op Embry. Ik verbaas me over zijn reactie.
Ik knijp even zacht in Jacob’s hand en richt mijn aandacht dan weer op het gesprek dat Carlisle met Jasy voert.
‘Je begrijpt wat je geworden bent?’ vraagt hij aan Jasy.
Jasy knikt.
‘En, mag ik vragen.. wat je maaltijd is geweest?’
Jasy fronst haar wenkbrauwen. ‘Maaltijd?’
Ik val bijna om van verbazing. ‘Je bedoelt, dat je nog niet heb gejaagd?’ vraag ik nieuwsgierig.
Jasy schudt haar hoofd. ‘Ik wilde niet..’ mompelde ze.
‘En je bent toch naar school gegaan?’ wilt Carlisle weten.
‘Ja meneer. Ik merkte dat de mensen.. anders ruikten. Verleidelijker, op een of andere manier. Het deed mijn keel branden.’
‘En je hebt niet toegehapt?’
‘Nee, meneer.’
Carlisle fronst, maar glimlacht dan goedkeurend. ‘Fascinerend. Maar hoe fascinerend je zelfbeheersing ook is, je zal nu echt moeten gaan jagen.’
Jasy trekt nog witter weg dan haar nieuwe vampierhuid is. ‘Op mensen?’
Jasper bemoeit zich ermee, en staart met grote ogen naar Jasy. ‘Nee, op dieren. Het is niet te geloven. Ik dacht dat Bella alles sloeg! Maar zij overtreft Bella in grote sprongen.’ Jasper lijkt in zichzelf te praten.
‘Jullie laten me alleen jagen?’ vraagt Jasy een beetje angstig.
Carlisle schudt zijn hoofd. ‘Nee, Jasper gaat met je mee. Hij is de expert op nieuwgeborene.’
‘Ik ga ook mee,’ spreekt opeens een zware stem. Ik zie Embry er een beetje ongemakkelijk bijstaan.
‘Heel goed,’ knikt Carlisle. ‘En als je terug komt, Jasy’ zegt hij vriendelijk, ‘moeten we het erover gaan hebben hoe je het zou vinden om je bij ons te voegen.’
Jasy knikt aarzelend, en gaat dan de deur uit met Jasper en Embry.
Ik merk aan de lucht dat Embry transformeert, en even later hoor ik twee paar voetstappen en vier poten rennen.
Jacob en Quil zuchten allebei op hetzelfde moment.
‘Wat is er?’ vraag ik aan Jake.
‘Embry,’ antwoord hij.
Bijna iedereen, behalve Edward en Bella, lijken het niet mee te hebben gekregen.
‘Embry is ingeprent op Jasy,’ antwoordt Edward kil.
‘En wat voor probleem is dat voor jou?’ fronst Alice.
‘Het is vreemd. Vampieren en wolven die op elkaar inprenten? Ik wist niet dat dat mogelijk was. En bovendien, hoe zal Jasy daar op reageren. Dit is haar eerste dag in het bovennatuurlijke, en ze heeft al gelijk met de weerwolven te maken. Mag ze niet eerst de mythes van haar eigen wereld uitvinden, voordat ze aan die van de wolven begint?’ antwoordt Edward.
Carlisle fronst, en gaat ons voor naar zijn studeerkamer.
‘Wat ik me afvraag is hoe haar transformatie zo snel is voltooid. Waarom heeft ze zoveel zelfbeheersing? En het belangrijkste, wat moeten we met haar?’ strooit Carlisle met de vragen in het rond.
Jacob trekt zijn mond open. ‘Ik denk wel dat ik op die eerste twee een antwoord heb, Doc.’

Reageer (1)

  • DDx

    jay, ich bun de eerste!!:D erg leuk mimi
    (grr, noe numme ze mich in de klas auch didi..)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen