Hoofdstuk 1: het vertrek
Wanneer we de haven in zicht krijgen, kijk ik mijn ogen uit. 'wauw' zegt lucas, mijn broertje. Het is nog groter dan ik had gedacht. 'we reisen eerste klas met nog wat beroemdheden en we hebben dezelfde regels als toen, oftewel alleen recht op de sportzaal' zegt mijn vader die macho spierballen maakt met zijn arm. 'hou je handen maarop het stuur, Lilly en ik gaan de turkse baden uitproberen' zegt mijn moeder met een knipoog. We zijn heel close samen en vinden bijna hetzelfde leuk. 'ik ga het hele schip verkennen' roept lucas enthousiast. We moeten daarom lachen en we rijden de parkeerplaats op. 'het is vandaag precies honderd jaar geleden dat de echte titanic uitvoer uit de haven op 10 april 1912' zegt mijn moeder. 'cool' gilt lucas en rent met zijn kaartje in zijnhand naar binnen.'kom nou' roept hij. Ik pak mijn rugzak en ren ook naar binnen. Het eerste wat ik ga doen is naar mijn kamer opzoek. Even kijken de lift naar de bovenste lobby en de de eerste klas gang in en dan kamer nummer 12. Wanneer ik het eindelijk heb gevonden steek ik de sleutel in het slot en maak hem open. Het is een vrij grote kamer meteen twee persoons hemelbed en een kaptafel aan de andere kant van de kameren een grote kast voor mijn kleding. Hier kan ik wel aan wennen. Op de tafel in het midden van de kamer ligt een briefje.
"ik hoop dat u van uw verblijf zult genieten, en veel plezier op De Titanic II, uw kapitein"
Ik leg hem weg en gooi mijn spullen op het bed. Ik pak snel uit en trek iets anders aan. Wanneer ik de deur uitloop besluit ik het schip maar te verkennen. Ik loop naar het promenade deck en de squashbaan. Het word echt een geweldige vakantie. Ik leun op de reling en voel dat het schip in beweging komt. Ik zie verschillende borden op de kade sommige voor familie en andere weer voor beroemdheden. We gaan nu naar de haven van Cherbourg in frankrijk, waar we waarschijnlijk vanmiddag aanmeren, en daarna naar Queenstown in Ierland, waar we morgen aankomen. Ik ben benieuwd hoe de rest van de reis gaat verlopen.
Er zijn nog geen reacties.