Een deel van hoofdstuk 1

Een paar maanden eerder.

Het is zondag ochtend en ik lig nog lekker onder mijn dubbele dekens in mijn bed. Een van de eerste zonnestralen schijnt, door het raam langs mijn gordijn naar binnen, op mijn gezicht. Ik doe mijn ogen open en zie de zon stralen. Ik hoor een vogels fluiten in de grote boom naast ons huis. Wat heerlijk om zo wakker te worden. Ik doe mijn ogen weer dicht en blijf nog even lekker dommelen.
‘Caitlyn!’ roept mijn moeder van beneden. ‘Kom je eten?’
‘Ja mam ik kom zo.’ Roep ik terug.
Ik ga recht op zitten en rek me uit. Ik kijk even rond in mijn kamer en ik doe een poging om uit bed te komen, maar die zijn tevergeefs. Tien pogingen later ben ik er eindelijk in geslaagd om uit bed te komen. Ik loop half slapend naar de badkamer en doe mijn haar in een staart.
‘Goeiemorgen zonnestraaltje.’ Zegt mijn moeder plagerig als ik beneden ben.
‘Grappig,’ zeg ik sarcastisch. ‘Goeiemorgen.’
‘Niet zo nors doen op de vroege ochtend Caitlyn het is een mooie dag.’
‘Als je met mooi bedoeld dat er sneeuw ligt, het vriest, ik naar school moet en ik waarschijnlijk honderd keer uit ga glijden. Dan is het vandaag een prachtige dag.’ Ik sjok rustig naar de ontbijttafel en ga zitten.
‘Caitlyn doe eens even normaal.’ Zegt mijn moeder streng. ‘Kevin!’ roept ze naar boven. ‘Eten!’
Nog geen seconde later staat mijn broertje beneden en zit hij tegen over me aan de ontbijttafel.
‘Wow! Jij ziet er slecht uit Cait!’ zei mijn broertje.
‘Kevin! Zoiets zeg je niet,’ zegt mijn moeder op een boze toon. ‘Zeg sorry.’
‘Sorry zus.’ Zegt Kevin sipjes.
‘Het is al goed,’ zeg ik een beetje lachend. ‘Je hebt gelijk, ik zie er inderdaad slecht uit.’
Ik had vannacht maar een paar uur geslapen, ik moest de hele tijd denken aan Stan. Met zijn mooie blauwe ogen, waar je in kon weg drijven. Zijn knappe verschijning en natuurlijk zijn six pack. Niet dat ik die heb gezien maar Kim, mijn beste vriendin, is in de jongenskleedkamer naar binnen gelopen en heeft dat gezien. Kim durft echt alles te doen en het mooie is ze krijgt er nooit problemen mee. Maar ze zei ook dat ze iets raars zag op Stan’s been. Ze zag het niet heel goed omdat onze gymleraar toen de kleedkamer binnen liep en Kim wegstuurde.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen