Alice’s glimlach vervaagd meteen en ze slaat ongerust een arm om me heen.
Ze leidt me naar een bankje en duwt me er zachtjes op.
‘Niet meteen overd – ‘ Alice maakt haar zin niet af. Haar ogen worden wazig, en ik voel haar naast me verstijven. Als haar ogen zich weer op het heden focussen zie ik dat ze net zo in de war is als ik.
‘Kom mee!’ zegt ze, nog steeds verbouwereerd en ze pakt me bij mijn arm.
‘AUW! Alice!’ schreeuw ik uit en ik trek mijn arm los. Wrijvend over mijn arm trek ik een wenkbrauw op en kijk haar aan. Ze lijkt het niet eens in de gaten te hebben, en loop snel naar Emmett’s jeep.
Nog geen twee minuten later is iedereen er.
‘Ik heb ons afgemeld,’ zegt Edward en hij slaat een arm om me heen.
‘Ik moet Jake spreken,’ mompel ik, verward.
Edward geeft me zijn mobiele telefoon. Ik pak hem aan en bel Jacob. Er neemt niemand op, en ik bedenk dat Jake ongetwijfeld aan het rennen is. Ik spreek zijn voicemail in en geef de telefoon terug aan Edward.
Ik bijt op mijn lip. Net nu ik Jacob nodig heb, is hij onbereikbaar.
Nu slaat ook Bella haar arm om me heen.
Ik zucht en verbreek de omhelzing. Ik sta op het punt om de auto in te stappen als ik voetstappen hoor.
Jasy komt, in een snel tempo, aan gelopen.
‘Renesmee! Wa – ‘ ze staat stokstijf als ze mijn familie ziet. Dan begint ze te glimlachen.
‘Ik wist het!’ schreeuwt ze, en ze stompt in de lucht.
‘Sssssssht,’ sist Rosalie. ‘Kom met ons mee. Je hebt ons in een groot probleem gebracht, meisje.’
Jasy knikt, hoewel ik niet zeker weet of ze het begrijpt. En hoe kan ze zo gefocused blijven? Ze is een nieuw geborene! Ze hoort niet zoveel zelfbeheersing te hebben. Bella was de enige, maar dat kwam omdat ze een schild is, of omdat ze er zelf voor koos. Dat is Carlisle’s theorie.
‘Jasy, stap in!’ zeg ik tegen haar, en ik giechel dan onbeholpen. Het is verschrikkelijk dat mijn vriendin hetzelfde lot ondergaat als ons, eeuwig verdoemd tot dorst. Maar aan de andere kant ben ik zo opgelucht dat ze nog leeft! En ik weet zeker dat ze aan onze kant staat.
Jasy komt naast me zitten. Er schiet me nog iets te binnen. De transformatie duurt meestal drie dagen. Hoe kan het dat die van Jasy in een dag is voltooid?
Jasy fronst. Ik geef haar een kleine duw. ‘Is er iets, Jasy?’ vraag ik
Ze knikt. ‘Jij bent anders,’ antwoord ze. ‘Geen mens maar ook geen.. v.. vamp..’ ze slikt het woord in.
Ze kan het niet uitspreken, besef ik. Ze haat wat ze is geworden.
Jasper kijkt haar aan en aan Jasy’s uitdrukking te zien, laat hij zijn talenten op haar los.
Ze kijkt vlug even naar mij, dan naar oom Jazz, en dan richten haar ogen zich op Edward.
Ik vraag me af of we ons nog steeds voor moeten doen als broer en zus, of dat ik hem gewoon pap kan noemen waar Jasy bij is.
Ik kijk Edward vlug even aan, en in die miliseconde schudt hij bijna onmerkbaar zijn hoofd.
Ik weet zeker dat Jasy heeft gezien, maar ze zegt er niets van.
‘Waar gaan we heen?’ fluistert Jasy.
Ik lach. Ze heeft nog niet door dat fluisteren geen zin heeft. ‘Naar Carlisle,’ antwoord ik. ‘We hebben zijn raad nodig.’
‘Over wat?’
Het is Emmett die antwoord. ‘Over jou, nieuwgeborene.’

Reageer (2)

  • yasmine658

    meeeeeeeeeeeeeeer:D(A)(flower)(H)(lol)

    1 decennium geleden
  • AmanteLoco

    leuk
    snel veder!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen