Try To Catch My Lovebug. 62
Check dit, geniaaaaaaaaaal; http://www.youtube.com/watch?v=tH84sdcDPs8
Met een geeuw stap je uit de auto. Je rekt je uit en kijk naar de grijze, saaie loods.
‘Hier is het,’zegt Nick te verduidelijking.
Big Rob is er al. Hij begroet jullie vrolijk. ‘Kom binnen dames.’ Hij houdt de deur voor jullie open.
Kevin houdt de rondleiding langs alle attributen. Hij legt uit over alle apparatuur. Je kijkt met verbazing naar de kleine, geïsoleerde ruimte met microfoon.
‘Wauw. Echt gaaf!’zeg je verbluft. Nick legt uit wat ze precies moeten doen. Mira en jij zijn helemaal beduusd. Ze moeten tegelijk, apart, opnieuw, drums, gitaren, samen. Je blaast langzaam je adem uit.
‘Ja, je bent er niet maar zo klaar mee,’lacht Paul.
‘Komen jullie met mij mee? We gaan bij de producers zitten, achter het glas. Dan kunnen jullie de jongens zien en horen.’
Mira en jij volgen hem gewillig, wensen de jongens succes en stappen het donkere hokje binnen.
‘Hier gebeurd het dus allemaal,’lacht Big Rob.
Je staart naar al de knopjes. ‘Je weet toch nooit..’
De producers stellen zich voor en beantwoorden netjes je vraag. ‘Je hebt ook niet alles nodig natuurlijk.’ De man, waarschijnlijk rond de vijfendertig, Greg, legt van alles uit. Aangevuld door Bruce.
Je ziet dat de jongens plaats nemen achter het glas, op hun krukjes. Koptelefoon op, gitaar vast en microfoon voor zich.
‘Ok, even inspelen,’zegt Bruce, alsof hij vermoeid is om het zo vaak te moeten herhalen.
Nick stelt voor om ‘When you look me in the eyes’ te spelen, om op te warmen. Je glimlacht breed. Je houdt van dat liedje.
Als Joe begint met de eerste tonen begin je al zachtjes mee te neuriën. Nick zingt zo goed als hij kan, jou aankijkend, voor zover hij je kan zien. Je lacht hem bemoedigend toe. Je bent echt trots op hem als je hem zo ziet en hoort spelen.
Je kijkt Mira stralend aan. Ze giechelt en zingt dan ook zachtjes mee. Als ze klaar zijn klappen jullie enthousiast. ‘Prima jongens. Nu laten we Nick beginnen. We luisteren precies en dan proberen jullie het stap voor stap samen,’praat Bruce. Greg frutselt ondertussen aan een paar knopjes.
‘She walks away, colors fade to gray
Every precious moment's now a waste
She hits the gas, hoping it would pass
The red light starts to flash, it's time to wait,’zingt Nick.
Met een open mond kijk je Mira aan. Hij begint echt prachtig. Halverwege lukt het Joe en Kevin om de melodie op te pakken. Natuurlijk hebben ze het al een paar keer gerepeteerd. Ze spelen het een paar keer.
*NickPov
Je let op welk akkoord je nu moet hebben en verplaatst snel je vingers van de snaren heen en weer. Als je opkijkt zie je dat June er niet meer zit. Je fronst en speelt verder, maar als je weer kijkt is ze er nog steeds niet.
Je probeert je te blijven concentreren maar het lukt niet echt. Gelukkig spelen jullie de laatste noten en wachten het kritiek af.
‘Ok, dat ging prima. Alleen Nick, je begon heerlijk, maar net zakte je weg,’moppert Greg.
Je knikt en ziet dat June op dat moment ook net binnen komt. Opgelucht haal je weer adem.
‘Ok, we gaan het nu zo doen dat we de eerste vocals gaan opnemen en deze keer beginnen we met Joe.’
Kevin en jij staan op en verlaten de kleine kamer en lopen richting de anderen. June en Mira komen het kamertje al uit. ‘Wauw. Dat was echt grandioos!’zeggen ze verbluft en enthousiast. Je grinnikt wat voorzichtig.
‘Waarom ging je net weg?’vraag je zo onopvallend mogelijk.
‘Oh, Luke belde. We hebben even gekletst, maar hij kon niet lang met me praten,’zucht June.
‘Oh, ik dacht al. Opeens was je weg,’zeg je luchtig. Maar je voelt het een klein beetje steken dat ze met Luke belde.
‘Soms denk ik dat het hem allemaal niks kan schelen..’ June maakt haar zin niet af en staart afwezig voor zich uit. Ze blijft stil. Je wacht af of er nog wat komt, maar opeens begint ze over de vele instrumenten die er staan.
Ze loopt bewonderend langs alle gitaren die aan de muur hangen. ‘Deze is echt prachtig!’zegt ze en wijst naar een mooie, glanzende zwarte.
‘Hij is prachtig, maar ligt niet zo lekker in de hand,’antwoord je.
‘Hm, dat is wel belangrijk. Die witte dan?’
‘Dat is wel een goeie.’
Ze draait zich ineens op en kijkt je lief aan. ‘Zou je me misschien ergens mee willen helpen?’
Reageer (1)
wil je me leren tongzoenen
1 decennium geleden