Vorige keer:
‘Wat ben jij nou weer aan het doen? Jij hoort in je bed te liggen’, zegt ze streng. Ik negeer haar en blijf dooreten. ‘Anouk, zo gaat het ook niet. Als je nu teveel gaat eten gaat je maag in de war zijn en begeeft die het misschien, dus HOU OP MET ETEN!’ tiert ze. Ik schrik en laat de melk uit mijn handen vallen, waardoor mijn benen volledig onder de melk zitten. ‘Ga je nu maar douchen’, zegt ze. Misschien heeft mam wel gelijk. Ik zal het zachtjes aan weer moeten opbouwen. Eens in de badkamer kijk ik in de spiegel. Ik ben net een skelet. Graatmager. Ben ik diegene die zo wou zijn? Ik haal mijn ogen van de spiegel af en kleed mij uit. Ik douche mezelf en doe verse kleren aan. Ik voel me al veel beter nu, want het is alweer even geleden dat ik gedoucht heb. Ik ga terug naar mijn kamer. Mijn blik valt op mijn mobiel die al enkele dagen uitstaat. Niet verwonderlijk dat ik niets meer van hun hoorde. Ik zet hem aan en wacht even af. Dan komen de berichten binnen van al die dagen. De eerste berichten zijn nog normaal, maar hoe verder, hoe ongeruster ze zijn. Ik stuur snel wat terug dat mijn batterij plat was en ik vergeten ben op te laden. Ik krijg zo goed als direct een berichtje terug.
‘Oké, gelukkig maar. Is het goed als we je straks komen ophalen? We moeten je namelijk iets vertellen.’ Ik stuur terug dat het oké is. Het duurt niet lang of de bel gaat.

The End.
Ik doe open en rijd naar hun huis. Eens daar vertellen ze me iets dat ik liever niet hoorde.
‘Anouk, wij… uhm… wij vertrekken over enkele dagen op tour’, zegt Bill voorzichtig. Ik kijk hem verbaasd aan.
‘Voor hoelang dan?’ vraag ik.
‘Wel, zeker een maand’, antwoordt Tom. Even zeg ik niets.
‘Ik ga jullie missen!’ zeg ik dan. Ik knuffel hen één voor één even dood.
‘Denk je… nou…’ stottert Bill. Hij zucht.
‘Wat Bill dus wilt zeggen is of dat je denkt dat je het zal aankunnen om jeweetwel…’ zegt Tom.
‘Oh, ja. Ik snap het. Wel, ik ben eigenlijk nog steeds wat ziek, want ik heb al dagen niet meer gegeten, maar dat heeft eigenlijk niets te maken met het feit dat ik mager wil zijn, volgens mij komt het gewoon door dat ongeluk en zo. Maar wat belangrijker is. Ik ben nu zo mager, zoals ik vroeger wou zijn, maar als ik dan in de spiegel kijk, zie ik alleen maar een lelijk, skelet. Ik vind mezelf lelijk’, zeg ik. Bill springt in mijn armen.
‘Ik ben blij dat je het eindelijk door hebt’, lacht hij. We babbelen nog wat en Bill en Tom dringen erop aan dat ik zou blijven slapen. Ik bel naar mam en ze geeft me toestemming.
‘Ik heb wel geen gerief bij’, zeg ik dan.
‘Dat kun je van ons wel lenen’, antwoordt Tom. We kijken nog naar een film en gaan uiteindelijk slapen. Bill heeft het grootste bed dus besluiten we om daar me z’n drieën in te gaan liggen. En ik mag in het midden. Stiekem heb ik zitten gluren naar hen toen ze binnenkwamen. En eerlijk waar, ze zijn lekker. Gelukkig dat het donker was, want ik begon te blozen.

Anderhalve maand gaat voorbij. Ik ben terug aangedikt en zit nu op een gezond gewicht. Ik ben nu ongelooflijk trots op mezelf dat ik anorexia heb kunnen overwinnen. Op school gaat het ook goed. Mijn vrienden zijn blij dat ik terug ben en terug gezond ben. Het einde van het schooljaar nadert alweer. Tokio Hotel komt vandaag terug. Mijn leven is gewoon weer helemaal in orde en ik ben er zeker van dat dit zo zal blijven. Aan dit hele avontuur heb ik twee dingen overgehouden: een heuse ervaring en een stel goeie vrienden voor het leven.
Einde

Reacties?
Voila, dit was het. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Ik vond het alleszins echt leuk om dit te schrijven. En ik ben de personen die reacties achterlieten erg dankbaar.

Reageer (5)

  • xMurderface

    Laat me weten als je nieuwe maakt kee ? nieuwe serie ofzuw ^^

    daaag

    1 decennium geleden
  • xMurderface

    SUPEER RR TOF HOOR

    HEEL GOET ^^

    En indd ze zijn lekkooor (flower)

    1 decennium geleden
  • SnowBooze

    kvond hem pe-r-8-iiiiiggg ö
    Ik vind dus écht daje verder moe gaan want uuuuuw quize zijn fantastisch Ö
    <333

    1 decennium geleden
  • anoukuona

    Verdeerr. (:

    1 decennium geleden
  • cynlovebill

    hij was egt sppr
    tuurlijk heb ik ervan genoten
    egt jammr da je bent gestopt maja
    als je nieuwe serie ofso maakt
    kaat het me dan ff weten
    xx cyn

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen