‘Zeg Sanne, met wie ga jij naar het schoolbal?’ ‘I don’t know’, zegt ze zielig terug. ‘Met wie wil je gaan?’ Sanne kijkt haar aan. ‘Ah ja, tuurlijk. Met Stijn!’, zegt Zara. ‘Als hij me vraagt…’ ‘Je hebt nog nooit een woord tegen hem gesproken!’ ‘Weet ik….’ ‘Dat kan ik wel regelen’. ‘Zara, wat ben je van plan?’ ‘Dat zul je wel zien… . Morgen, in de pauze. ‘Zara…’ ‘Vertrouw me maar. Om 10u10 aan de fietsenstalling’ ‘Ok dan’.
Zara zoekt naar Stijn. Een knappe jongen met massa’s vrienden. Hij is vlot en avontuurlijk. ‘Daar staat hij. Tijd voor mijn plan’. ‘Welk plan?’ ‘Kom mee’. Zara praat gewoon met Sanne en als ze Stijn passeert, doet ze of ze valt. Tegen Stijn. ‘Sorry, ik was aan het praten en lette even niet op’.’Dat is niets. Ik ben Stijn’, zegt hij vriendelijk. Nu snapt Zara waarom Sanne een crush op hem had. Zacht-bruine ogen. ‘Ik ben Zara, dat is Sanne’. ‘Ze ziet er verlegen uit’, zegt hij naar haar blijvend kijken. ‘Ze is verlegen bij mensen die ze niet kent. Maar als je ze eenmaal kent, is het een zotte doos’ ‘Dat wil ik wel zien. Hebben jullie zin om morgen na school naar mijn feestje te komen?’,’ Oke. Waarom niet?’, zegt Zara. ‘Is er een thema?’, vraagt Sanne. ‘Nee , het is gewoon een Joepie-vakantie-feestje of kerstfeestje’, zegt Stijn. ‘We zullen er zijn’, zegt Zara net voor de bel gaat. Na school gaat Zara mee naar Sanne’s huis. ‘Mam? Mag ik morgen naar een kerstfeestje bij Stijn. Zara gaat ook’ ‘Wie is Stijn?’ ‘Een jongen uit Economie-Engels’, zegt Sanne hopend dat ze mag. ‘Ok, een beetje socialisatie kan geen kwaad’. Sanne’s ma is een klasse-vrouw.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen