Simple, but effective ;)

Sanne is nergens te bespeuren, Joren ook niet. Niemand van haar vrienden. Is ze te vroeg? Dat kan niet want Peter is er al. En ze is meestal tegelijk met hem. Mevrouw Opstraete komt weer. ‘Zara, zou je mij willen helpen?’ ‘Tuurlijk, wat moet ik doen?’ ‘Die dozen moeten naar klas’. Het is de laatste week voor de kerstvakantie. Bijna Zara’s verjaardag! ‘Al het kerstgerei moet weer weg…’, verklaart Opstraete. Als ik de deur opendoe, springen Sanne, Joren en alle andere van achter de banken. Op mijn bank liggen allemaal cadeautjes. En een levensgrote, kartonnen afbeelding van One Direction staat er achter. ‘Een beter cadeau dan jij me gaf vond ik niet, maar is dit ook goed?’, vraagt Sanne als ze naar de afbeelding wijst. ‘Het is super’, verzekert Zara haar. ‘En dit is mijn cadeau: een meet-and-greet met One Direction.’ ‘Hoe…?’ Sanne gilt. ‘Gewonnen met de Joepie. Ik heb jullie verhaal ingegeven en gewonnen.’ ‘Was er dan een wedstrijd?’, vraagt Sanne. ‘Ja’, zei Joren. ‘Duizendmaal bedankt!’, Zara geeft hem een knuffel. ‘Mag Sanne ook mee?’, vraagt ze dan hoopvol. ‘Tuurlijk’, zegt hij en de meiden gaan weer aan het gillen. ‘Maar nu genieten van je feestje’, zegt mevrouw Opstraete,’ het duurt maar tot de pauze’. Live While We’re Young galmt door het klaslokaal. ‘Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?’, vraagt Zara Sanne. ‘Ik heb het aan mevrouw Opstraete gevraagd en zij vond het een superidee. Zij heeft directeur Berglare overtuigd’. ‘Dank je, maar waarom nu?’ ‘Gewoon, we kunnen het moeilijk op kerstdag doen é’ ‘Dank je wel’ ‘Je wordt maar 1 keer 17 é’, lacht Sanne. Toen komt Joren aan. Met een rode roos. Hij gaat voor Zara staan en zegt: ‘Zaratje, wil je met mij naar het schoolbal?’ Sanne kijkt haar bemoedigend aan en Zara zegt: ‘Tuurlijk’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen