Vorige keer:
Hij drukt op een knopje, terwijl hij zijn hand naar de auto richt. De lichtjes van de auto knipperen even als begroeting en gaan dan uit. Hij stapt in voorin aan de passagierskant. Tom doet de deur voor me open en wijst met zijn hand.
‘My lady’, zegt hij als een echte gentleman. Ik glimlach en knik, waarna ik instap. Hij doet de deur dicht en gaat aan het stuur zitten. Hij start de auto en vertrekt.
‘Ik woon in de … straat, weten je dat zijn?’ vraag ik.
‘Ja hoor’, antwoordt Tom.
‘Zeg, Anouk, je gaat toch… jeweetwel… eten’, zegt Bill stilletjes. Ik kijk naar beneden en haal mijn schouders op. ‘Hey, je mag niet opgeven, je was goed bezig’, zegt hij. Tom kijkt me aan via zijn achteruitkijkspiegel. Ik ontwijk hun blik en frunnik wat aan mijn truitje.

Back home
Tom legt zijn hand even op mijn knie. Wanneer ik hem aankijk, glimlacht hij bemoedigend. Ik glimlach waterachtig terug. Hij haalt zijn hand terug van mijn knie en concentreert zich terug op de weg.
‘We zijn er’, zeg ik dan. Tom parkeert de auto en stapt uit. Ik doe hetzelfde, net zoals Bill. Ik kijk eens naar de gevel van mijn huis. Dat is ook alweer een tijd geleden dat ik die heb gezien. Een lichte glimlach vormt zich op mijn gezicht. Een hand ligt op mijn schouder. Ik draai me om en zie Bill glimlachen.
‘Hier is mijn nummer. Bel me maar als het niet gaat’, zegt hij. Ik knik. Er is een moment van pure stilte, die ik verstoor door Bill om de hals te vliegen en te knuffelen. Hij knuffelt terug en gaat met zijn handen over mijn rug. Wanneer ik hem loslaat en hem aankijk, glijdt er een traan over mijn wang. ‘Hela, niet huilen, hè’, lacht hij.
‘Nee, want anders begint hij ook te huilen’, grijnst Tom.
‘Hou je kop’, reageert Bill op de domme opmerking van Tom. Tom komt naar ons toe en komt met open armen en een lieve blik voor me staan. Ik glimlach en geef hem ook een knuffel.
‘Haast je nu maar’, lacht Tom dan. Ik geef ze ieder nog een kus en stap naar de voordeur toe. Ik druk op de bel en kijk ze nog eens aan. De deur vliegt open en mam kijkt me opgewekt aan. Ze geeft me een kus. Wanneer ik omkijk, zie ik dat Bill en Tom vertrekken. Ik zwaai ze nog uit en ga dan met mam naar binnen.

Reacties?
Deze is weer een beetje korter, geloof ik, maar er is tenminste een vervolg en deze keer sneller dan de vorige keer xd

Reageer (4)

  • MaRiT123

    super verhaal:D
    snel verder!!
    xx

    1 decennium geleden
  • cynlovebill

    sppr:D
    snel verder
    xx cyn

    1 decennium geleden
  • MysticRose

    Verder!!

    xLoeka

    1 decennium geleden
  • anoukuona

    Verder (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen