Chapter Eight ~ Unexpected Visitor.
Radagast schrok wakker toen hij een hard gebonk hoorde op zijn voordeur. Hij stond rustig op terwijl hij de wakker geschrokken Sebastian op tafel legde en zijn staf pakte. Radagast zette kleine stapjes naar de nog bonkende deur. Toen Radagast bij de deur was hield hij zijn staf in de aanslag en deed met een snelle ruk de deur open. Hij hield zijn staf bij de vreemde grote en lange man maar toen hij eenmaal zag wie het was trok hij zijn staf terug en glimlachte. "Beorn, ik heb jou al zo lang niet meer gezien! En wat doe je trouwens in dit stuk van Demsterwold."
Beorn bukte en stapte naar binnen, want de deur was te klein. "Ik heb vrees ik hetzelfde probleem als jij op dit moment hebt.." Zei hij met een beetje boze stem terwijl hij een tas van zijn rug haalde. Hij legde de tas neer op een tafel. "Ik heb wat honing en honingkoeken mee gebracht." Zei Beorn. Radagast die honger had, besprong de tas en at wat van de honing en de honingkoeken terwijl alle dieren mee kwamen eten. "Maar hoe bedoel je hetzelfde probleem?" Zei Radagast moeilijk door zijn plakkerige mond en terwijl hij zijn vingers aflikte. "Nou.. al mijn dieren worden ziek, en zoals bij jou sterft het bos in dat gedeelte."
"Ow ja!" Riep Radagast die alweer wist waarom hij wakker werd in een stoel. "Ik zat gister avond in mijn boeken te lezen naar de oplossing maar.. helaas ik heb nog niets gevonden." Beorn pakte ruw een stoel en ging erop zitten terwijl hij een paar boeken van de boekenplank gritste. "Laten we dan maar snel beginnen." Radagast deed hem na en begon ook te lezen.
Toen de dag bijna voorbij was riep Beorn dat hij misschien iets had gevonden dus liep Radagast zo snel naar hem toe en keek mee. "Volgens dit boek zijn er twee blauwe tovenaars?" Radagast knikte. "Die ken ik ja, met hun ben ik aangekomen bij de Grijze Havens, maar verder heb ik ze niet gezien" Zei Radagast teleurgesteld. "Nou volgens dit boek zouden ze elk een pijl gehad hebben die gevuld is met pure magie, die de krachtigste zwarte magie ongedaan kan maken.." Zei Beorn denkend. "Dan moeten we die zo snel mogelijk vinden, maar nu is het te laat vrees ik." zei Radagast die naar buiten keek.
"Blijf vandaag maar hier slapen, Beorn." Zei Radagast die een hoop veren stapelde. "Neem jij mijn bed maar, ik slaap wel hier." Beorn legde het boek open neer en ging zitten op het bed. "Dus.. wat gaan we doen?" Vroeg hij aan Radagast. "Gandalf, mijn neef, heeft me verteld dat er een machtig en slim elven koning woont, in Rivendell, volgens mij heette hij Elrond. Ik stem ervoor om hem eens een bezoekje te brengen, misschien kan hij ons meer vertellen." Hierbij knikte Beorn instemmend, en even later vielen ze beide in slaap.
Er zijn nog geen reacties.