Foto bij 09.

Het is alweer pauze. We hebben net wiskunde, Frans en biologie gehad. Iedereen keek me verbaast aan omdat ik in één weekend zoveel ben verandert. Het enige wat ik doe is mezelf verdedigen en lol hebben met Justin. Voor het eerst sinds jaren heb ik het leuk op school, ongelofelijk. Ik wissel mijn boeken en voordat ik naar hem toe kan lopen, komt hij al naar mij toe. 'Wil je een broodje?' vraagt hij aan me. 'Nee dankje, dieet.' knipoog ik en klop op mijn buik. 'Jij, dieet? Helemaal gek geworden? Kom!' Hij pakt mijn hand en sleurt me mee naar de kantine. 'Justin, ik hoef echt niet. Bedankt, maar zoals ik al zei, ik moet afvallen!' zeg ik en laat zijn hand los. Justin koopt een broodje kip voor me en drukt het in mijn handen. 'Justin, wil je me vetmesten ofzo?' zucht ik. 'Ja, en dan eet ik je op.' zegt hij en maakt hap geluiden. Hij rent achter me aan en ik ren gillend het schoolplein op. 'HOU OP! HOU OOOOP!' gil ik en val op het gras. Ik ga overeind zitten en neem een hap van mijn broodje. Justin komt naast me zitten en ik duw het broodje ook voor zijn neus zodat hij een hap neemt. 'Wat voor les hebben we hierna?' vraag ik met een volle mond. 'Drama, en daarna zijn we lekker vroeg uit.' grijnst hij. 'Mmm, heerlijk.' grinnik ik. 'Het broodje of het feit dat we vroeg uit zijn?' vraagt hij lachend. 'Beide!' zeg ik en hij neemt weer een hap. Ik kijk om me heen. 'Wist je dat iedereen ons de hele tijd achterna kijkt?' zeg ik en kijk weer naar Justin. Ik neem een hele grote hap en begin te kauwen. 'I don't care. Mogen we geen lol hebben?' glimlacht hij. 'Allison,' zegt hij lachend, 'Je mond is helemaal vies, wacht.' Hij trekt me op zijn schoot en gaat met zijn duim langs mijn mond om de saus weg te halen. Ik lik even langs mijn lippen maar krijg niet alles weg. Hij veegt voorzichtig langs mijn lippen alsof ze heel waardevol zijn. Ondertussen is het broodje al op natuurlijk en staren we maar in elkaars ogen. Ik voel dat ik begin te blozen en Justin legt zijn ene hand op mijn onderrug en zijn andere in mijn nek. Hij komt dichtbij en onze lippen zijn nog maar een paar centimeters.. millimeters van elkaar verwijdert. Ik doe mijn ogen dicht en verwacht zijn perfect gevormde lippen te voelen.. maar het enige wat ik hoor is een harde irritante bel. 'TRIIIIIIIIIIIIIIIIINGGGGG!' Alweer, awkward. Ik zucht en kijk naar Justin die ook aan het blozen is. Ik sla mijn ogen neer. 'Yay, les.' zucht ik sarcastisch. Justin zegt niets en tilt me zorgvuldig van zijn schoot af. Hij pakt zijn rugtas. 'Let' s go.' zegt hij en glimlacht klein. We lopen samen, de blikken van mensen die jaloers zijn achterlatend, naar binnen. Als we bij het lokaal zijn, lopen we samen naar de achterste tafels van de linker rij. De lerares komt enthousiast naar binnen lopen en vertelt over een nieuw script dat ze heeft geschreven. 'Woohoo, wat leuk.' lach ik sarcastisch. Ze laat 2 meisjes de blaadjes uitdelen met een zoen scène erin. Ik lees het helemaal door, een romantisch en klef stuk. Wie dit ook moet spelen voor de klas, veel succes. 'Wie wilt dit stuk even voor doen voor een cijfer. Het is niet echt moeilijk hoor jongens. Jullie krijgen een kwartier de tijd, daarna ga ik een duo kiezen! Kom op, beginnen maar!' zegt ze vrolijk en gaat achter haar laptop zitten. Justin en ik kijken elkaar aan. 'Nou, wij twee een duo?' vraagt hij, waarna ik instemmend knik. We acteren het stuk, maar bij de zoen scène hakken we steeds af en dan slaan we het telkens over. 'Ach ja, we zitten in een klas met 30 leerlingen, hoe groot is de kans nou dat wij moeten?' lach ik en Justin grinnikt ook. Als het kwartier voorbij is, roept de lerares om stilte en gaat ze weer voor de klas staan. 'Eens even kijken naar ons lucky duootje!' glimlacht ze en kijkt de klas in. 'Hm, Justin en Allison? Willen jullie het stuk voor de klas doen?' vraagt ze en wenkt ons. Ik verslik me even. 'Ehm, nee dank u wel!' zeg ik sarcastisch en glimlach overdreven nep. 'Het was geen vraag lieverd, kom maar naar voren.' Ik zucht, kijk Justin even aan, pak mijn script, en we lopen samen naar voren. Ik kijk de klas rond, weer dezelfde jaloerse, boze en verbaasde blikken. Ik begin met het acteren. 'Maar Jake, laat me niet alleen!' zeg ik en tover tranen in mijn ogen. Ik weet het, ik kan geweldig acteren, sarcasme, again. 'Marilyn, ik hou van je. Als ik terugkom, gaan we trouwen en een gezin stichten.' zegt hij en houdt mijn handen vast. We komen dichterbij elkaar en de acteer tranen stromen over mijn wangen. Ik sla mijn ogen neer. 'Vergeet niet dat ik altijd van je zal houden en op je zal wachten..' zeg ik en dan gebeurt het. Justin legt zijn ene hand op mijn heup en zijn andere tegen mijn wang aan. Hij drukt zijn warme lippen tegen de mijne aan en het voelt alsof ik in de zevende hemel ben, alsof ik vlieg. Alles in mijn lijf kriebelt en ik weet niet hoelang het duurt, maar niet langer dan een paar seconden. Ik laat hem los en open mijn ogen. Iedereen klapt en de lerares gilt: 'EEN DIKKE 10+, jullie waren geweldig!' zegt ze en klapt enthousiast. Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen en ik bloos, volgens mij ben ik nog nooit zo rood geweest. Ik kijk Justin aan, die verlegen naar me glimlacht. Hij wil net wat zeggen, maar dan gaat de bel. We pakken onze tassen, bedanken de mensen die ons complimenteren, glimlachen zonder iets te zeggen naar elkaar en lopen naar onze kluisjes. 'Allis, zullen we naar mijn huis?' vraagt hij. 'Sure.' knik ik. We lopen op het schoolplein en Justin pakt mijn hand vast. 'Vind je het erg?' vraagt hij zachtjes. Ik schud mijn hoofd en zo lopen we naar zijn auto. Droom ik dit, of is dit de mooie werkelijkheid?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen