Audrey Ray rende naar de zithoek en plofte neer.
'Ik eh.. Ben mijn tekenboek vergeten bij het zwembad' zei Sanne zacht. Ze draaide zich om en holde de bar uit.
'Oh.. ehh.. doei dan maar?' zei Taylor.
'Hmm.. Wil jij dan nog iets drinken?' vroeg Audrey toen maar.
'Ja lekker, doe maar wat sterks,' lachte Taylor.
'Ik wil wel een biertje.' zei ik.
'Doe maar een shotje, biertje en een spa blauw,' zei Audrey tegen de ober.
'Hebben jullie enig idee waarom ze weg is gegaan?'
'Geen idee, dat vragen we wel als ze terug is denk ik?' Taylor haalde zijn schouders op.
'Misschien was ze iets vergeten? Ze zal vast wel terugkomen ja'. zei ik. Ik pakte m'n drankje en zei enthousiast:
'Proost. Op een te gekke tijd hier!'
'Waar komen jullie eigenlijk vandaan?' vroeg Audrey.
'Rotterdam, en jij?' antwoordde ik. Ik keek naar Taylor en moest lachen. We hadden precies tegelijk hetzelfde geantwoord.
'Hahaha, dat dus ja.' lachte Taylor.
'Heey!' zei Audrey tegen Jolijn, die eraan kwam lopen. 'Ik kom ook uit Rotterdam!' zei ze daarna tegen ons.
'Hey! Ik begon me net af te vragen waar je was.' zei ik tegen Jolijn.
'Oh, wat toevallig. Ik heb je nog nooit gezien, maar dat is natuurlijk ook niet gek in zo'n grote stad.' antwoordde ik Audrey.
Ik dronk m'n biertje op en vroeg aan Jolijn: 'Wil jij eigenlijk ook wat drinken?'
'Ja graag! Doe maar een baco'tje.' zei Jolijn tegen me. 'Zullen we vanavond nog naar de disco ofzo?'
'Komt voor elkaar'. Ik bestelde nog wat drankjes.
'Dankje!' zei Jolijn glimlachend tegen me.

Ik glimlachte toen ik Sheila weer zag komen aanlopen, ik vond haar best een leuk meisje, zeker toen ze danste. 'Hey' zei ik.
'Hee.' zei Taylor tegen Sheila
'Heeeeee, hoe is het?' vroeg Sheila.
'Het gaat prima hoor, met jou dan?' antwoordde Taylor op Sheila haar vraag.
'Ook goed hoor.' zei Sheila lachend. 'Waar is Ricky?'
'Eh, geen idee. Die heb ik voor het laatst zien weglopen bij het zwembad met Melody..' zei Taylor.
'Oke. Dan ga ik daar even naartoe. Ik wil wat vragen.' zei Sheila. 'Dank je.'

'Hebben jullie de anderen trouwens nog gezien vandaag?' vroeg Jolijn.
'Welke anderen?'
'Ehhm Easy, Julliette, Aaron? En waar is Sanne trouwens?'
'Julliette was ziek, dus die ging slapen, de rest heb ik geloof ik nog niet gezien.. maar waar ze heen is? Geen idee..'
'Ooh, okee.' zei Jolijn. 'Maar hebben jullie zin om vanavond naar de disco te gaan?'
'Hmm, ik vind het prima. Ik heb alleen wel een beetje hoofdpijn..' antwoordde Taylor.
'Dan maken we het niet te laat.'
'Jahoor, waarom ook niet. Tenzij jullie liever met z'n tweeën willen, dat is ook prima.' zei ik, als poging om dat van vanmiddag goed te maken.
'Ehh, wie is jullie?' zei Taylor mompelend.
'Jij en Jolijn' antwoordde ik.
'En dat zouden we willen omdat?'
'Nee joh, we gaan gezellig met zoveel mogelijk!' Lachte Jolijn.
'Kweenie, omdat je mij zat bent?' zei ik als grapje.
'Ik ben jou wel zat als je zo stom doet ja, anders niet..'
Zo, die zat. Probeer ik weer aardig te doen en dan weer dit. Ik begreep er niks meer van en liep naar m'n kamer. Ze misten me waarschijnlijk toch niet, het was hier zo anders dan thuis.

Ik was het mokken op m'n kamer zat, misschien moest ik maar m'n excuses gaan aanbieden, ookal wist ik niet precies waarvoor. Ik liep naar de gang en klopte op Taylors deur.
Ik wist niet zeker of er wel iemand was, aangezien er helemaal niet open werd gedaan. 'Hey, is daar iemand?' riep ik.
Tot mijn verbazing deed Ricky (met een erg rood hoofd?) de deur open. Wow, Taylor gaat blijkbaar al zo goed met met Ricky om dat hij hem uitnodigt op zijn kamer. Ik hoopte dat ik ook snel zo'n goede band met mensen op dit schip zou krijgen. 'Heyhey' zei ik. 'Wat zijn jullie aan het doen?'
'Wij zijn keihard aan het ketsen, nou goed?' lachte Taylor.
'Heftig, waarover dan?' antwoordde ik.
'Ketsen.. over wat? Kun je dat tegenwoordig ook al ergens over doen?'
Waarschijnlijk versprak hij zich, en bedoelde hij kletsen.
'Ja, zoiets had ik laatst gehoord'. Ineens viel het me op dat hij daadwerkelijk in z'n boxer stond. Het was een grapje toch? Ricky stond er wel wat ongemakkelijk bij.
'Het was een grapje hoor,' lachte Taylor. 'Maar ik kan me voorstellen dat het zo lijkt..'
Opeens hoorde ik iemand op de deur kloppen.
'Oh, fuck m'n camera ligt nog op m'n kamer, hoop ik.. Ik ga hem zoeken, to later.' riep ik terwijl ik de kamer al uitrende. Ik botste tegen Jolijn aan en vroeg: 'Wil je me alsjeblieft helpen zoeken? Al m'n foto's staan erop'.
'Oeps, sorry.' zei Jolijn met een rood hoofd. 'Ja natuurlijk wil ik je helpen zoeken!'
'Geeft niet, mijn fout. Ik ben soms zo lomp.' lachte ik. 'Lief dat je me wilt helpen'.
'Was het nog gezellig bij je broer?' vroeg Jolijn. 'En waar was je camera voor het laatst?'
'Jawel hoor, het was alleen een beetje vreemd hoe ze deden, maarja misschien zoek ik overal wel te veel achter. Heb jij nog iets leuks gedaan in de tussentijd?' antwoordde ik. 'Poeh, even denken hoor..'
'Met wie was hij dan?' vroeg Jolijn verbaasd. 'Nee eigenlijk niet echt..'
'Met Ricky..' halverwege m'n zin stopte ik me praten. Ik hoorde hard gelach en toen ineens doodse stilte.
'Maar hij had vanmiddag nog ruzie met...' Waarschijnlijk hoorde zij hetzelfde als ik.
Ik verstond alleen delen van wat er gezegd werd. Zozo, Taylor krijgt het bloedheet van Ricky. Ik trok mn wenkbrauwen op naar Jolijn om te peilen of zij het ook had gehoord.
Jolijn keek naar me en ze wiebelde met haar wenkbrauwen.
Ik schoot zachtjes in de lach om dr wenkbrauwengewiebel maar was meteen weer stil. Wat ik hoorde was puur soapmateriaal, maar dan echt.
Ik keek naar Jolijn die heel lief lachte, geen idee waarom. Ik begon spontaan zachtjes mee te lachen, het werkte aanstekelijk.
Jolijn rende weg en begon heel hard te lachen.
Ik rende achter haar aan. 'Ssssshtt straks horen ze ons nog' zei ik ten Jolijn, terwijl ik zelf hard meelachte.
Door mijn opmerking begon ze nog harder te lachen. 'Hahhahaha, sorry, jou hoofd daarnet... en Taylor en Ricky?' zei ze lachend.
'Zoiets?' vroeg ik lachend, terwijl ik een gekke bek trekte. 'Ik was een beetje ik shock, haha.'
'Hahahah, hou maar op!' zei Jolijn lachend. 'Haha, jaa dat snap ik, zeker van je broer...'
Ik knikte. 'Ik dacht dat ik hem door en door kende, maar ik wist niet dat hij ook biseksueel is.' zei ik.
'Dat is dan wel even schrikken. Maar, ook?' vroeg ze nieuwschierig.
'Uhm, ja..' stamelde ik. Ik maakte er geen geheim van, maar voelde me er wel onzeker over en dat beangstigde me. Wat zou ze nu van me denken?
'Ik vind het niet raar hoor.' zei Jolijn glimlachend.
'Heee.' Ricky kwam aangelopen.
Ricky glimlachtte. 'Wat doen jullie hier nog zo laat?' vroeg hij terwijl hij zijn hemd goed deed.
'We hebben even ''good talking''.' lachtte Jolijn.
'Oh, oke.' glimlachtte Ricky, waarschijnlijk nep, en had hij door dat wij ze hadden afgeluisterd.
Opgelucht haalde ik weer adem, wat ik onbewust had ingehouden. Ik glimlachte naar Jolijn, ik vond haar nu al aardig.
'Hey!' groette ik.
'Oh, hej Steven. Hoe is het? Je peerde hem net ineens zo snel.'
'Ja, met jou?' vroeg ik vriendelijk. Ik dacht even na wat ik zogenaamd ook alweer ging doen. Oja. Camera. 'Heb m'n cameragelukkig weer gevonden.' voegde ik eraan toe, terwijl ik Jolijn een knipoog gaf.
Jolijn glimlachtte. 'Maar, was je eigenlijk al van plan om te gaan slapen?' vroeg ze toen.
'Ik heb eigenlijk nog geen zin, maar beter van wel anders ben ik morgen niet te harden.' antwoordde ik lachend.
'Ik heb precies hetzelfde.' Lachtte ze terug. 'Zie ik je morgen weer?' vroeg ze toen.
'Ik hoop van wel.' zei ik terwijl ik haar een kus op d'r wang gaf. 'Weltrusten!'
Ze knuffelde me nog even toen ik haar een kus op d'r wang gaf. 'Weltrusten mop!' zei ze en liep naar haar kamer.
Ik deed precies hetzelfde. En eenmaal op m'n kamer viel ik direct in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen