Langzaam werd ik wakker en het duurde even voordat ik doorhad waar ik was. Lag ik nou nog aan het zwembad? Ik was het wel gewend om op gekke plekken wakker te worden, maar in een zwembad had ik nog nooit meegemaakt. Ik stond op en liep naar m'n kamer. Nadat ik m'n spullen had gepakt ging ik naar de fitnessruimte. 's Ochtends sporten vond ik altijd het fijnst en ik moest natuurlijk wel m'n conditie op peil houden.
Na het sporten en een heerlijke douche liep ik terug naar het zwembad, waar ik Taylor met een onbekende jongen zag praten. Oh, volgens mij wordt Melody ook net wakker. 'Hey luilakken!' riep ik, als begroeting. 'Wat sliepen jullie lief. Vooral jij Melody, volgens mij praatte je in je slaap.' zei ik lachend.
'Wat zei ik dan?' vroeg ze lachend.
'Volgens mij was je het gewoon zelf man.' lachte Taylor.
'Hee!' hoorde ik achter me, in het water.
'Hee Juliette!'
Ik zag dat ze witjes werd.
'Ik voel me niet zo lekker, ik denk dat ik even ga liggen.'
'He, wat? Oh sorry, ik was er ff niet bij. Maar ik ga het lekker niet vertellen.' antwoordde ik plagend. 'Aah, dan moet je inderdaad even gaan liggen.' zei ik medelijdend tegen Juliette.
'Ah, flauw van je hoor.' zei Melody en stak haar tong naar me uit.
Ik trok een zielig gezicht naar Taylor en zei: 'Nouhou, ze pest me.'
'Aaah kindje toch..' lachte Taylor.
'Jij pest mij ook.' zei Melody zielig.
'Oke, dat is waar. Goedmaakknuffel dan maar?' zei ik lachend, terwijl ik haar een knuffel gaf.
Ze lachte.

Ik gooide Taylor snel het water in, toen hij een beetje voor zich uit staarde.
Taylor hield mij nog net vast, waardoor ik ook in het water viel.
'Lekker voor je!' riep hij lachend.
'Hey!' zei Taylor vrolijk tegen de rest die erbij kwamen. 'Ja Steven, dan moet je het zelf maar niet proberen hé, je weet hoe snel ik kan zijn,' lachte hij.
'Waah, dat water is wel koud ineens.' bibberde ik.
'Hej!' hoorde ik en ik draaide me om. Ricky.
'Heee!' zei Melody.
'Hey Ricky, hey Audrey!' riep ik.
'Stel je niet zo aan.' lachte Melody en ze spetterde me nat.
'Ik stel me nooit aan, ik zei het voor jullie, straks krijgen jullie het nog koud.' zei ik schijnheilig. 'Ik ben immers een echte man!' zei ik met een brede grijns, terwijl ik een plens water terugspatte.
'Jaja.' zei Melody lachend.
'Je wilde misschien iets gaan doen vanavond?' zei Audrey Ray tegen mij.
'Met jou altijd! Wat zullen we gaan doen?' antwoordde ik vrolijk.
'Ik weet het niet, misschien de disco,' en ze keek even naar Ricky. 'Maar wel met wat minder shotjes.' glimlachte ze en ze liep weg.
Ik zag Taylor's gezicht vertrekken, dus ik zei snel: 'Maar met jou erbij natuurlijk! Iedereen is welkom.' en gaf hem een geruststellend schouderklopje.
'Oh nee hoor, als jullie samen iets willen doen is dat ook best.' zei hij. Maar ik hoorde de teleurstemming in zijn stem.
Ik haalde mijn schouders op en zei: 'Okay, wat jij wil.'
Ik wist even niet meer wat ik moest zeggen. Volgens mij begreep Taylor niet dat het maar een grapje was. Wat was ik toch weer lekker bezig, misschien kon ik beter m'n mond houden de rest van de dag.
'Ik ben zo terug' zei ik.
Op het dek stak ik een sigaretje aan. Dat had ik nou echt even nodig.

Ik was onderweg naar het zwembad, tot ik Jolijn, Audrey, Taylor en een ander meisje ergens in de verte zag lopen. Ik liep naar ze toe en ging erbijstaan. Ik zei: 'Heey, ben d'r weer hoor.'
'Heee Steven!' zei Jolijn. 'Ga je ook mee het schip verkennen?'
'Is goed.'
'Dan is dit zeker je tweelingbroer?' vroeg het meisje lachend aan Taylor. Ze stak haar hand naar me uit. 'Sanne.' zei ze.
'Klopt helemaal, dat kan ook bijna niet anders hé.' lachte Taylor.
'Tuurlijk, gezellig!' antwoordde ik Jolijn. 'Steven, aangenaam kennis te maken.' zei ik met een glimlach tegen het meisje dat Sanne bleek te heten.
'Tenzij je een drieling bent' zei Sanne lachend tegen Taylor.
'Leuk!' zei Jolijn tegen me. 'Maar, waar gaan we nou naartoe?'
'Een drieling? Alsjeblieft niet zeg. Eén zo'n jong is al erg genoeg,' lachte Taylor terwijl hij zijn tong naar me uitstak.
Ik was het wel gewend om te horen dat ik en Taylor op elkaar leken, maar reacties bleven altijd grappig. Vroeger wisselden we wel eens van kleren, zodat niemand ons uit elkaar kon houden. Maar vanbinnen zijn we behoorlijk verschillend en op sommige vlakken toch ook weer hetzelfde. Ik lachte terug naar Taylor en zei: 'Nou, 2 Taylors dan!'
'Ja pfoe, moet er niet aan denken!' lachte Taylor weer.
Sanne lachte en zei toen; 'Misschien kunnen we ergens gaan drinken?'
'Willen jullie wat drinken?' Herhaalde Audrey Ray grijnzend.
'Ik vind het prima hoor.' zei Taylor.
'Eh, ik dacht, dan kan ik jullie wat beter leren kennen.' zei Sanne verlegen.
'En dat kan niet als we wat drinken?' zei Taylor vaagjes.
'Dat is juist een goed idee, wij kennen elkaar ook niet zo heel erg goed, toch?' zei Audrey Ray. 'Laten we dan maar gaan.'
'Nou, ik had toevallig net dorst. Dus dat komt mooi uit.' zei ik terwijl ik meeliep.
'Ja lijkt me gezellig!' zei Jolijn.
'Ehm.. dat.. ik bedoelde niet..' zei Sanne tegen Taylor.
Volgensmij schrok ze van hem. Mijn broer is natuurlijk ook supereng enzo.
'Ik bedoelde het niet verkeerd hoor? Ik vroeg het me gewoon af, omdat ik dacht dat je dat zo bedoelde..'
'Nee, nee, ik bedoelde niet met dronken worden hoor!' zei Sanne vlug.
'Nee, dat bedoelde ik ook niet,' lachte Taylor. 'Maar.. neejoh laatmaar..'
'Lekker gaat dit.' zei ik lachend.
'Maar we kunnen ook wat anders doen hoor, als je dat wil.' zei Sanne mompelend.
'Waarom zou ik wat anders willen doen?' zei Taylor.
'Zullen we dan maar gaan?' zei Audrey Ray.
En we gingen op weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen