Foto bij 08.

Ik word wakker door het geluid van mijn irritante wekker en sla hem uit. Ik sta na een paar minuten eindelijk op en loop naar de badkamer. Ik kijk in de spiegel, ik zie er niet uit. Ik was gisteravond zo moe omdat ik tot diep in de nacht met Justin heb ge'smst, daarom ben ik zonder mijn make up eraf te halen, in slaap gevallen. Mijn make up is nu dus vervaagd rondom mijn ogen en mijn haren staan alle kanten uit. Ik lach om mezelf en hoor dan een toeter van een auto. Ik loop naar het raam toe en zie Justin, leunend tegen zijn auto aan met een grijns op zijn gezicht. Ik frons en besef me dan dat ik er niet uitzie. Ik slaak een gil, sla mijn hand daarna voor mijn mond waardoor Justin moet lachen. Ik gebaar met mijn hand dat ik er aan kom, niet snel, maar wel zo. Ik kleed me aan in een kort spijker broekje tot mijn middel en een wit bloesje met een vest aan. Ik ga voor de spiegel staan, kam en stijl mijn haren, doe daarna make up op. Dit is een nieuwe Allison, ik wil niet meer dat onopvallende meisje zijn, ik ben anders. Ik doe nog even snel een paar zilveren armbanden om mijn pols om de littekens te verbergen. Ik stap in mijn zwarte vans en doe snel mijn schoolboeken in mijn tas. Ik ren de trap af en loop zonder te ontbijten naar buiten. Ik glimlach als ik Justin zie. 'Hey!' Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. 'Ready to go?' vraagt hij en ik knik. We stappen in zijn auto en hij begint te rijden. 'Was je in slaap gevallen?' vraagt hij en grinnikt. 'Ja sorry hoor, het was 4 uur in de nacht, natuurlijk val ik in slaap.' zeg ik zielig. 'En sorry voor daarnet bij mijn raam. dat je dat monster moest aanzien.' lach ik. 'Zelfs dan ben je mooi, believe me.' glimlacht hij. 'Ieuw, echt niet!' zeg ik en geef hem een por in zijn zij. Hij maakt een spastische beweging en pakt snel het stuur weer beet. 'Allis! Ik rijd een auto, doe normaal eh.' zegt hij en kijkt naar de weg. 'Waarom doe je zo gemeen opeens.' pruil ik en doe weer zielig. We komen aan op school en ik stap uit. Ik sla mijn armen over elkaar heen en loop zogenaamd zielig weg. 'Allison...' zegt hij en loopt achter me aan nadat hij zijn auto op slot heeft gedaan door een druk op de knop. Ik loop door zonder wat te zeggen. Hij gaat voor me staan, midden op het schoolplein en pakt mijn handen vast. 'Het was een grapje, niet boos worden.' zegt hij verontschuldigend. 'Vergeef je me?' vraagt hij lief. 'Eerst een kusje.' ik tuit mijn lippen en doe mijn ogen dicht. Ik voel zijn warme adem tegen me aan en open grinnikend mijn ogen. Ik sla hem tegen zijn hoofd aan. 'Grapje, ik haat je.' grijns ik en huppel weg. 'Je bent gemeen.' pruilt hij. 'Ik hou ook van jou hoor.' lach ik en negeer de blikken van mensen. Sommigen zijn verbaast door mijn metamorfose nadat ze me herkent hebben, anderen kijken me vragend aan en denken dat ik nieuw ben ofzo, en er zijn ook mensen, voornamelijk meisjes, die me hatelijk aan kijken, omdat zowat alle meisjes Justin leuk vinden. Ik loop naar mijn kluisje en dump mijn boeken erin. Ik kijk in de spiegel in mijn kluisje en doe mijn haren even goed. Justin komt achter me staan, slaat zijn armen om mijn middel heen en legt zijn kin op mijn schouder. 'Je bent nog steeds mooi hoor. Zullen we nu gaan?' Hij drukt een kusje op mijn wang en ik bloos even. We lopen samen naar de les.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen