#2
Kijk inleiding voor je dit leest, anders snap je er niks meer van
Ik hoorde ergens keiharde muziek uit een kamer vandaan komen en lachte.
Dat was precies hetzelfde nummer dat ik net luisterde! Ik liep naar de kamer waar het geluid vandaan kwam en zag dat de deur nog open stond.
Ik zag een meisje helemaal losgaan en bleef stil kijken met een glimlach.
Ze draaide zich om, en zag me in de deuropening staan. 'O, sorry.' zei ze en zette de muziek uit. Ze keek me verlegen aan.
'Haha, geeft niks, je hebt wel moves!' lachte ik.
'Dank je.' zei ze verlegen. 'Sorry, heb je er last van? Ik hou er wel mee op.'
'Nee joh! Ik vond het wel leuk eigenlijk, haha. Je zou mij eens moeten zien als ik dans, ik zie er écht belachelijk uit.' zei ik. Ik kan best aardig dansen, maar ik wilde haar even geruststellen. Ze zag er zo beschaamd uit, terwijl ik het juist geweldig vond om te zien hoe leuk ze danste.
'Ik ben nogal verlegen en hierdoor kan ik mezelf af en toe helemaal laten gaan.' zei ze lachend.
'Moet je vaker doen!' zei ik terwijl ik haar een knipoog gaf. 'Hey, ik ga weer even terug, loop je mee? Dan kan je m'n tweelingbroer en nog wat andere mensen leren kennen.'
'Oke.' zei ze terwijl ze haar schouders ophaalde. Ze liep naar de deur, deed hem dicht en opslot. Daarna liep ze achter me aan.
We liepen terug naar de gang. 'Hey, mij gemist?' zei ik als grapje.
'Ik mis jou toch altijd.' lachte Taylor.
'Hee' zei een jongen, die ik hier nog niet had gezien.
Aaron lachte even, en zei toen 'Hallo'.
'Hebben jullie dit schip al verder bekeken?' vroeg Audrey Ray.
'Hey.' zei Melody terwijl ze er weer bij kwam staan.
'Hey.' zei die jongen weer. 'Ook gekomen met een brief?
'Ja. En ik heb er zin in!' antwoordde Taylor.
Ik lachte blij. Ik keek even naar de rest.
'Hey, volgens mij ken ik jou nog niet.' zei ik tegen een jongen die later was aangekomen. 'Ik ben Steven.' zei ik.
'Ik ga even het schip verder bekijken. Wil er misschien iemand mee?' zei Audrey Ray plotseling.
'Ik ben Ricky, Ricky Greener. Inderdaad, heb er ook erg zin in.' zijn wangen werden rood toen we hem aankeken.
Melody stelde zich voor aan Ricky. 'Ik wil wel mee!' zei ze tegen Audrey Ray.
'Ik loop ook wel mee!' riep Aaron.
'Ik ben Taylor. Maar ik wil ook wel mee ja.'
'Ik wil ook wel mee, als het mag.' zei Ricky.
Daarna fluisterde hij iets tegen Melody, wat ik niet verstond.
Dan ik ook maar.
'Als iedereen mee gaat, ga ik ook mee.'
'Haha, oke, bijna iedereen dus!' zei Audrey Ray.
'Tuurlijk moet je mee, je laat mij toch niet alleen gaan.' lachte Taylor terwijl hij me een klap op mijn schouder gaf.
'Ja, straks verdwaal je nog!' lachte ik.
Als we zo langzaam lopen, zijn we misschien met kerst eens uit de gang. Ik prikte iedereen zacht in z'n rug. 'Doorlopen!' zei ik met een grijns.
We liepen langs de fitnesszaal en ik floot van bewondering. 'Zo, dat ziet er super uit. Ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal op deze boot is.' zei ik.
Ricky botste plots tegen Taylor. 'Oh, ehh, sorry!' zei hij vlug. 'Ik was even aan het dagdromen...'
'Haha, let dan op waar je loopt joh,' lachte Taylor.
'Haha ja, was even in trans door de mooie waarneming hier.' zei Ricky.
'De mooie waarneming? Bedoel je niet de lekkere wijven?' Hij zei het hard genoeg zodat iedereen het kon horen en stak daarna plagerig zijn tong uit.
Ik lachte om de opmerking van Taylor, helemaal toen ik zag dat Ricky vuurrood werd. Hij zal wel heel verlegen zijn, wat vervelend voor hem.
Ik fluisterde tegen Taylor: 'Verveel jij je ook?'
'..de pleuris. Niet normaal,' lachte hij.
Ik lachte naar Taylor en zag Sheila komen aanlopen.
'Waar gaan jullie naartoe?'
'Ik heb absoluut geen idee' lachte ik. 'Waar was jij heen?'
'Disco.' zei ze kort. 'Er was zo'n gaaf lied op, ik moest gewoon dansen.'
Ze klonk enthousiast.
'Oh, hebben ze hier ook een disco? Daar moeten we dan binnenkort maar eens heengaan, vinden jullie niet?' zei ik in het algemeen, met een glimlach.
'Goed idee!' zei Melody. Vast ook een feestbeest.
Opeens begon Ricky zacht te zingen, wat ik hoorde.
Dat nummer kende ik ook. Ik begon gelijk uit volle borst enthousiast mee te zingen.
'Kenne we niet wat gaan zuipen ofzo? Dit is best wel saai..' Zei Taylor.
Opeens begon Melody ook me te zingen.
Sheila keek me raar aan en shoot toen in de lach, maar daarna zong ze wel mee.
Aaron schoot ook in de lach maar richtte zich daarna op de opmerking van Taylor.
'Lijkt me een goed idee.'
'De rest heeft allemaal geen zin?' Schreeuwe Taylor in drama.
'Jawel!' zei ik toen maar.
'Waar zullen we wat gaan drinken?' vroeg ik aan Taylor.
'Waar je wil, genoeg plaatsen geloof ik.' zei ze.
'Hmm, daar maar doen dan?' vroeg ik terwijl ik naar een restaurantje in de verte wees. Niet afwachtend op antwoord rende ik alvast vooruit, ik moest even wat energie kwijt!
Ze komen vast wel achter me aan, hoopte ik.
Taylor rende achter me aan en plofte in een zithoek.
'Wat een lekkere zithoek is dit!'
Taylor stak zijn hand op naar de barman.
'Doe mij wat shotjes en biertjes.' riep hij.
Ondertussen waren de andere ook gearriveerd.
Al snel kwam die man achter de bar vandaan met twee dienbladen vol drank, die hij voor ons op tafel zette.
'Aanvallen!' riep Taylor vrolijk.
Ik pakte een biertje en dronk hem in 1x op.
'Ik had dorst.' lachte ik.
Taylor pakte een shotje van het dienblad en gooide het in een keer achterover. 'Sterk spul!'
Taylor pakte een glas en gaf het aan Audrey Ray. 'Kom op, als wij alles alleen moeten opdrinken zijn we dalijk helemaal lam,' lachte hij.
Ze trok een grimas naar Taylor, en schudde haar hoofd. 'Bedankt, maar ik heb nu niet zo'n behoefte om te gaan zuipen,' zei ze terwijl ze een glimlach froceerde.
'En waarom dan wel niet?' Taylor keek haar serieus aan.
Ze haalde haar schouders op. 'Geen trek.'Ze trok een grimas. 'Misschien later.'
Taylor pakte haar vast een nam haar mee naar de bar. 'Zo terug!' riep ze tegen ons.
Ik zei verbaasd tegen Aaron: 'Wat denk jij dat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik ken haar natuurlijk nog maar net, maar hoop dat het niks ergs is'.
"Ik heb geen flauw idee," zei hij eerlijk. "Ik hoop ook dat het niet ergs is. Goed van Taylor dat hij haar apart neemt."
'Inderdaad, da's mijn broer he!' zei ik trots. Ik keek naar de bar en zag dat er een meisje naar ons keek. Ik liep naar haar toe en vroeg met een glimlach:
'hey, wat zit jij hier alleen'?
Ze schudde haar hoofd alsof ze net uit haar gedachte kwam.
'Oh, ja umm.. Ik heb geen vrienden.' Grinnikte ze.
'Kom gezellig bij ons zitten zo' zei ik vrolijk. 'Oh, ik heet trouwens Steven en jij?'
Ze glimlachte. 'Julliette.'
'Wauw, mooie naam.' zei ik. Eigenlijk was zij zelf ook mooi, zou ze model zijn? Ik wist niet echt wat ik moest zeggen, dus ik zei maar: 'Wat is dit een mooie boot he. Heb jij ook een kamer op de 5e etage?'.
'Dankje! En ja ik zit ook op de 5e verdieping.' Ze knikte. 'Kamer 23, jij?'
'Kamer 33.' antwoordde ik. Ik zag dat ze naar me keek en vroeg verbaasd: 'Heb ik wat op m'n gezicht?'
'Nee hoor.' Ze kruiste haar armen. ''Ik bekeek je gewoon even, of mag dat soms niet?''
'Nou, dat is natuurlijk niet gratis he. Maar voor jou maak ik een uitzondering.' Ik lachte. Ik hield wel van spontane meisjes. Ik zie dat Taylor gefrustreerd binnen komt stormen en ik vraag me af wat er aan de hand is. 'Loop je mee? Ik moet even iets vragen' zei ik.
Ze knikte en liep achter me aan. 'Kennen jullie elkaar allemaal?'
'Hey broertje van me, wat is er aan de hand?' vroeg ik aan Taylor.
'Mwah, ik weet niet.. d'r is iets vreemds met haar. Maar ze bleef stug ontkennen dat er iets was, alleen klonk het niet echt overtuigend.' Hij haalde zijn schouders op. 'Dus ben ik weggegaan, als er niets is kan ik haar niet dwingen.. Maar.. nu is ze weg. Zou ze weggaan als er echt niets zou zijn?'
'Hmm nee, dat denk ik niet. Misschien durft ze het gewoon niet te zeggen, vat het maar niet te persoonlijk op.' zei ik troostend. 'Zullen we haar zoeken of wil je weer naar binnengaan?' vroeg ik.
'Ik vind dit gewoon.. ach, weet ik veel. Ik kan niet omgaan met zulke dingen, dat weet je. Maar blijf jij maar hier, ik ga haar zoeken.' En Taylor liep weg.
Rare broer heb ik soms..
'Dat snap ik wel ja.. Succes!' zei ik. Ik keek hem medelijdend na.
Opeens besefte ineens dat Juliette nog naast me stond. 'Oh, wat stom van me, ik heb jullie niet eens aan elkaar voorgesteld. Maar dat komt vast nog wel!' Ik pakte haar hand en liep naar Aaron en Jolijn om er bij te gaan zitten.
Ik verveelde me een beetje en had zin om terug te gaan naar de kamer. 'Jongens, ik ga even douchen. Ik zie jullie straks weer!' zei ik en ik liep naar de lift.
Ik zag in de gang een nieuwe jongen staan en aangezien ik nog wel wat meer mensen wilde leren kennen, liep ik naar hem toe. 'Heey, heb jij hier ook een kamer?' vroeg ik.
Terwijl ik wachtte op antwoord van de onbekende jongen zag ik Taylor op de gang lopen met Audrey. Ik stak mn duim naar hem op en zwaaide. Zo te zien was het goed gekomen.
'Hallo! Ik ben Easy,' hij lachte verlegen. 'Ja, ik heb het alleen nog niet gevonden. Ik verdwaal hier gewoon.'
Ik vroeg vriendelijk: 'Welk kamernummer heb je? Dan kan ik je misschien helpen zoeken.' 'Ik ben trouwens Steven, en jij?'
'Heeee.' zei Jolijn, die net uit de lift kwam.
'Easy,' zei hij en stak zijn hand uit. "Aangenaam." Hij keek op zijn pasje. "Ehm, kamernummer 724. Enig idee waar ik moet zoeken?"
'Oh, verkeerd gelezen. 724 is weer wat anders. Eh... 58.'
'Melody, kan jij hem even helpen? Dan kan ik even naar m'n kamer, want ik was eigenlijk al onderweg, haha' zei ik verontschuldigend. 'Ik zie je vast nog wel, Easy!' Ik liep naar m'n kamer en ging even lekker douchen.
Er zijn nog geen reacties.