Vervolg op Part 1 van Noëlle

Ik liep over de stenen die het pad door de tuin vormden. Ik kende Mike al sinds de basisschool en ben honderden keren bij hem thuis geweest, het was een soort tweede huis voor me geworden. Mike was dus ook mijn beste vriend en ik kon echt alles aan hem kwijt. Hij begreep mij zoals niemand anders dat deed, zelfs geen meisje.
Ik wou net in de stoel naast Avril gaan zitten toen Mike’s moeder vanuit het huis de tuin in kwam gelopen.
‘Hallo Daisy,’ zei ze. ‘Wil je ook wat te drinken?’
‘Ja graag, dank u wel.’ Antwoordde ik haar.
‘Hoe vaak moet ik het nog zeggen,’ zei ze lachend. ‘Je hoeft me geen u te noemen, daar voel ik me alleen maar ouder door dan dat ik ben.’
‘Jaja ik weet het, maar het is een gewoonte.’ Zei ik ook lachend.
Mike’s moeder loopt weer naar binnen toe en ik draai me naar Avril en Mike toe.
‘Hey jongens.’ Zei ik vrolijk.
‘En waarom was jij zo laat mevrouw? Echt onacceptabel.’ Zei Avril met een serieus gezicht.
‘Het spijt me! Ik was de tijd vergeten. Vergeef me!’ zei ik over dramatisch.
‘Oh oké dan,’ zei Avril met een glimlach. ‘Voor deze ene keer dan.’ Avril begon te lachen.
Mike en ik lachten met haar mee. Zo ging het altijd, zeker als we allemaal heel erg melig waren.
‘Dus wat gaan we vandaag doen?’ zei Mike toen we waren uitgelachen.
‘Zwemmen slimpie.’ Zei Avril en ze moest weer lachen.
Mike’s moeder kwam weer de tuin in lopen met een glas cola voor mij.
‘Waar lachen jullie om jongens?’ zei ze glimlachend.
‘Oh niets mam.’ Zei Mike half lachend.
‘Jaja dat zal wel weer.’ Zei ze ook half lachend. Ze gaf me het glas cola en liep weer terug naar het huis.
Ik zette het glas aan mijn mond en nam een flinke slok. Ik zette het glas op de tafel in het midden van de stoelen en zag dat het al half leeg was.
‘Zo zo dorst Dais?’ zei Mike.
‘Het is 30 graden, de zon schijnt heel vel, ik heb heel snel gefietst. Tuurlijk heb ik dorst.’ Zei ik en ik gaf Mike een stoot tegen zijn schouder.
Ik hield van de zomer. De warme zon op mijn huid, de warme wind die in mijn gezicht waait op de fiets, het onbeperkt ijsjes kunnen eten en het dragen van shorts.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen