Chapter Three ~ The Meeting.
Na lang gereisd te hebben keek Radagast om zich heen, hij reed met zijn slee een helling af en struikelde bijna. Tot zijn verbazing zag hij Gandalf, met een Hobbit en dertien Dwergen. "Gandalf, jou zocht ik!" Riep hij. "Er is iets slechts gaande, iets heel slechts. Het ligt op het puntje van mijn tong." Op dat moment deed Radagast zijn mond rustig open, terwijl Gandalf al met zijn hand naar zijn mond ging. "Ow nee, het is een wandelende tak" Zei Radagast net voordat Gandalf de wandelende tak pakte en op de grond legde. "Dol Guldur word bewoond door een Necromancer. Ik ging naar Dol Guldur en vond.. dit." Hij pakte het zwaard en overhandigde het aan Gandalf. Terwijl hij dit deed begon hij een beetje in paniek te raken. "Neem een flinke hijs." Zei Gandalf die de pijp uit zijn mond haalde en afveegde aan zijn baard en daarna in de mond van Radagast stopte. "Diep Inhaleren." Radagast luisterde naar Gandalf en nam een grote hijs. "Nu weer uitademen" zei Gandalf na een tijdje. De rook kroop uit zijn neus en oor gaten terwijl Radagast rustiger werd. Gandalf pakte een gedeelte van het zwaard uit, en terwijl Gandalf er met veel bewondering naar keek zei Radagast "Dit komt niet van de wereld van de levenden.."
Net toen dit gesprek afgemaakt was, sprongen er uit het niets twee Wargs tevoorschijn, die gedood werden door de Dwergen. "WIE HEB JIJ OVER DE QUEST VERTELT" Riep Gandalf tegen een dwerg met een zwart baardje en lang haar dat waarschijnlijk de leider had moeten zijn. "Niemand!" Riep de dwerg. "Dit waren verkenners, we worden achtervolgd, het zal hier zo vol zitten van de Orks en Wargs." zei Gandalf. Na deze zin Mengde Radagast zich bij het gesprek en riep luid "Ik Leid ze wel af!" waarop Gandalf antwoordde "Doe niet zo gek, dit zijn wargs, ze halen je zo in." "En dit zijn konijnen uit Demsterwold, ik wil ze het graag zien proberen." antwoordde Radagast met een brede glimlach.
Even later reed Radagast over een droog veld op zijn slee achtervolgd door wel zeven Wargs, Hij reed onder rotsen, zodat de Orks van de Wargs zouden vallen en ontweek alle Wargs Prima. Totdat sommige Orks Gandalf en de rest van de Groep ontdekten. Die verdwenen uit het zicht van Radagast. Radagast werd nu nog achtervolgd door twee Wargs. Radagast tikte met zijn stok tegen de grond waarna er onmiddellijk een plant uit de grond schoot die de poot van de Warg vastgreep, waardoor de Ork er vanaf vloog en voor de andere Warg belandde, die struikelde weer over de Ork en zo reed Radagast zonder zorgen terug naar Demsterwold, naar zijn rustige en fijne huis, althans.. dat was het vroeger.
Er zijn nog geen reacties.