Ik zwaaide mijn rugtas over mijn schouder en liep mijn kamer uit. Snel, liep ik de trap af . Ik bekeek mezelf nog even in de spiegel en liep toen de voordeur uit.
Het was een warme, drukkende dag. Van die warmte waarvan je weet dat die eindigt in een flinke onweersbui. Ik hoopte dat ik dan maar binnen was.
Ik zou vandaag met mijn twee beste vrienden, Avril en Mike, gaan zwemmen in het meer in het bos. We hadden het meer een paar weken geleden ontdekt toen we een fietstocht maakten en we hadden besloten om er nu eindelijk in te gaan zwemmen.
Avril en ik deinsden eerst een beetje terug bij het idee. Er zwemden daar immers ook vissen in. Maar Mike had ons uitgedaagt om het toch te doen.
Ik pakte mijn fiets en sprong erop. Volgens mijn telefoon had ik nog tien minuten voor ik bij het huis van Mike moest zijn. Hij woonde vijftien minuten van me af, dus ik was vrij laat.
Ik zette een standje bij en racete door de stad. Mijn wijde blouse waaide achter me aan, net zoals mijn haar. Ik wilde dat ik het in een staart had gedaan.
Het was nog vroeg maar toch was het al druk op straat. Kinderen speelden op straat, mensen fietsen net als mij door de stad en de rest reed doelloos door de straten heen.
Ik kwam twee minuten te laat aan bij het huis van Mike. Ik zette mijn fiets naast die van Avril neer zonder hem op slot te doen. Ik liep om de grote schuur heen naar de nog grotere achtertuin. Mike en Avril zaten op het terras met een glas cola.
Avril had haar lange blonde haar in een paardestaart losjes naar achter gebonden. Ze droeg een blauw topje, korte broek, slippers en een grote zonnebril. Haar paarse bikini was zichtbaar onder haar topje. Ze zag er zoals altijd stralend uit.
Mike droeg een wit t-shirt en een zwarte zwembroek met daaronder zijn afgetrapte gympen. Zijn bruine haar zat warrig zoals het altijd zat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen