Foto bij 010

Wanneer ik in het huisje mijn balletschoenen en muziek heb gehaald loop ik met Alex naar de receptie.
“Hallo waar kan ik u mee helpen?” vraagt de vrouw achter de receptie vriendelijk.
“Ik zou de repetitiezaal krijgen tussen 3 en half 5”
“Oh dan bent u mevrouw Jansen zeker?”
“Ja dat klopt” antwoord ik beleefd.
“Oke de ik zal even met u meelopen u moet wel half 5 de zaal weer uit dan moet het animatie team er in oefenen voor de avond show” legt de vrouw me uit terwijl ze me begeleid naar de zaal.
“Is goed ik zal er voor zorgen dat ik dan de zaal uit ben” zeg ik beleefd tegen de vrouw wanneer ze de deuren openend.
Ik kijk de zaal even rond, hij was echt enorm.
Een kant van de zaal was een muur helemaal bedekt met spiegels.
Je kon gerust zeggen dat dit een echte repetitie zaal was, ik verwachte gewoon een leeg klein zaaltje maar ik had dus geluk.
Alex had plaats genomen in het midden voor de spiegel met mijn boxen waar ik mijn Ipod aan had aangesloten.
Wanneer ik mijn spietsen heb aangedaan en vast geknoopt heb stretch ik nog even mijn voeten en de rest van mijn lichaam.
Daarna geef ik een knikje richting Alex dat hij de muziek mag aanzetten.
Ik ga in mijn start positie staan en meteen klinkt er muziek.

Nadat ik een uur heb getraind ga ik even naast Alex zitten en neem een slok van mijn fles water.
“En hoe vind je het? Als je het saai vind moet je gewoon naar de jongens gaan hè?” vraag ik aan Alex wanneer ik bij adem ben gekomen.
“Nee! Ben je gek dit is prachtig ik kan hier nog uren naar kijken!” zei Alex enthousiast.
“Gelukkig maar want ik ga nog een even trainen” lachte ik en stond weer op.
Ik liep naar mijn tas en pakte daar mijn andere schoenen uit en vroeg Alex even een ander nummer op te zetten.
Ik had wel even zin in een solo dans met alle stijlen samen gevoegd.
Lucas had me geholpen met de choreo, even lach ik als ik denk hoeveel uren we samen hadden doorgebracht bij het samenstellen van deze choreo.
Wanneer ik mijn begin positie aan neem drukt Alex op het knopje en start de muziek.
Als ik halfweg mijn dans ben komen Marie, Pauline, Sophie en de jongens binnen lopen.
Ik besteed er geen aandacht aan en ga gewoon verder met dansen.
Wanneer ik klaar ben met het nummer ben ik blijkbaar helemaal opgegaan in mijn dans want ik heb niet gemerkt dat het animatie team ook is binnen gekomen.
Ik kijk even op de klok maar zie dat het pas kwart over 4 is.
“Ja we zijn vroeg sorry” zegt iemand uit het animatie team
“Oh geeft niet, ik zal dan maar gaan dan kunnen jullie oefenen” zeg ik terwijl ik al naar mijn tas loop.
“Nee wacht ik zou graag je hele choreo willen zien, kan dat?”
Even kijk ik bedenkelijk naar Lucas die heftig ja zit te knikken.
Ik besluit maar toe te stemmen en ga weer klaar staan om te dansen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen