Eighty-One
*Zoey Miller
Het werd gezellig, zélfs met Mell erbij. Niet dat ik me niet een beetje moed moest indrinken, maar het was draaglijk. Mell en Trevor kwamen er de hele tijd tussen als ik iets tegen Harry zei, of andersom, wat nogal irritant werd na een tijdje. Maar wat Mell kon, kon ik ook dus besloot ik haar ook iedere keer in de rede te vallen als ze met Harry begon te praten. 'Dus... Hebben jullie nog een nieuw album gepland voor de komende maanden?' vroeg ze. Toen Harry zijn mond wou openen om te antwoorden was ik hem echter al te snel af.
'Ben je een grote fan van One Direction? Hoelang ken je ze al? Sinds X-Factor of What Makes You Beautiful? Ik heb heel X-Factor voor mijn neefje zitten supporteren en was zo blij toen ze derde werden. Wist je dat ik de rest van de band pas begin deze zomer heb ontmoet? Ik had ze daarvoor alleen nog maar op tv gezien, of Liam over hen horen vertellen.' begon ik. Het was best wel grappig om te zien hoe ze me in haar gedachten aan mijn haar vastgreep en mijn gezicht begon te bewerken met scherpe materialen. Trevor probeerde ook een paar keer een gesprek aan te knopen, maar het kon me eigenlijk niet erg veel meer schelen wat hij me te vertellen had, dus antwoordde ik nogal kort. Toen de bel ging veerde ik recht.
'Ik ga wel.' ik veerde overeind en liep met een grijns naar de hal, waar ik nog even wachtte met de deur te openen. Laat hem maar even zenuwachtig zijn. Uiteindelijk deed ik de deur open, en zag ik Sven met zijn afschuwelijke kostuum aan, hij had de pizzadozen gestapeld op zijn ene hand en met zijn andere prulde hij aan zijn kleren. 'Euhm...' zei hij toen hij me zag staan. Ik glimlachte poeslief naar hem en wachtte tot hij iets zei. 'Drieënveertig vierentachtig alsjeblieft.'
Ik moest lachen om zijn naïviteit. 'Denk je echt dat je er zo gemakkelijk vanaf komt? Dan ben je dom, pizzaboy. ik heb een erg interessant artikel gelezen overlaatst...'
Sven trok nerveus zijn spuuglelijke gele kraag wat losser en wou zijn mond openen om me een verdedigend antwoord te geven maar ik was hem voor.
'Hoe haal je het in je hoofd om achter onze rug roddels te verspreiden en interviews over ons te geven aan tijdschriften?! Vind je dat misschien grappig ofzo? Ik namelijk niet. Zou jij het leuk vinden als ik dingen over jou aan jan en alleman door zou vertellen? Niet dat jouw pizza-slash-puistenleventje iemand zou interesseren, maar stel dat? Iedereen die dat idiote blaadje heeft gelezen denkt nu dat ik een agressief kind ben dat Harry datet en zo een leuk koppel uit elkaar wilt rukken. Bedankt voor de leuke commentaar die je op me leverde trouwens. Ik quote: "Wel nogal een rare die Zoey. En agressief! Zoey vloog Mell in de haren, ze flipte echt en ging daarna woedend naar buiten. Niet normaal."' dramde ik aanvallend op.
Sven schuifelde nerveus heen en weer met de pizza's nog in zijn handen terwijl ik wachtte op zijn antwoord.
'Luister, ter mijn verdediging: ik heb die dingen niet letterlijk verteld. Ik heb het een stuk minder melodramatisch voorgesteld, objectiever, zeg maar. Het is dat tijdschrift dat mijn woorden heeft verdraaid en uit de context heeft gerukt. Ik heb nooit de bedoeling gehad om jouw in een slecht daglicht te stellen. Het- het kwam er gewoon uit.' probeerde hij zich te verdedigen.
'Mijn probleem is dat je het hebt gedaan! Het maakt me echt niets uit wat jouw intenties waren. Als je gewoon-'
'Is het zo erg dat ik dit heb gezegd?' onderbrak hij me.
'Is het erg?' herhaalde ik ongelovig. 'Ja! Heb je enig idee wat-'
'Maar ooit moest het toch aan het licht komen?' probeerde Sven opnieuw. 'Dat jij en krullenbol samen zijn? Of ben je van plan het voor eeuwig geheim te houden?'
'Nee, enkel tot het einde van de zomer.' antwoordde ik, toen besefte ik plotseling wat ik had gezegd. '
Ik bedoel dat-' Maar ik deed de moeite niet meer om mijn zin af te maken. Sven keek me met een grijns aan.
'Ik wist het, ik had het toch bij het rechte eind! Jij en krullenbol zijn inderdaad samen.
'Niet zo luid alsjeblieft.' snauwde ik.
'Drieënveertig vierentachtig alsjeblieft.' grijnsde hij triomfantelijk.
Hazza's verjaardag vandaag! Hiep hiep hoera! Jezus, ik besef net dat het jongste lid van 1D al 19 is... Ze worden zo snel groot.
Reageer (2)
omg! sven je bent een schijnheilige achterbakse lul!
1 decennium geledensnellverderr<3
whaaaa snel verder!!!
1 decennium geleden