11.
Caili, 2399
Wat is dit? Wat houd Clocker voor me achter? Ik pak een van de kleinere flesjes uit de kast en lees het etiket; “Elyxis” staat er op. Het flesje wat ernaast staat draagt het etiket waar “Fearyxis” op staat. Ik draai het flesje met Fearyxis om en op de andere kan van het etiket staat: “Neemt de angst weg”. Interessant.
Ik lees nog een paar flesjes en hun achterkant. Een van de flesjes staat me wel aan. Ik stop het in mijn zak. Dan zie ik achter het flesje nog een ander flesje staan. Deze is nog kleiner dan de anderen. “Waarheidsserum” staat er op. Ik neem deze ook mee.
Ook neem ik de Fearyxis mee. Dan hoor ik een kuchje achter me. Daar staat Rocky, samen met de anderen. Er zijn er in totaal tien. Ik ken ze allemaal. Ze zijn allemaal zeventien jaar of jonger. Wat doen ze deze kinderen aan.
Ik zie Yoseph, Elian, Briany, Britty, Dorial, Lysa, Simon, Syprus, Genery, en natuurlijk Rocky.
Yoseph is zeven jaar oud. Hij was mijn achterbuurjongen. Tot mijn vader hem hier opsloot. Ik weet niet wat hij heeft. Hij heeft blonde krullen, echt een schattig jochie. Hij hoort hier helemaal niet.
Driany, Britty, Dorial en Simon zijn allemaal dertien. Ze hangen aan elkaars armen en zien er doodsbang aan.
Elian is vijftien jaar. Ik weet wat hij heeft. Hij was de eerste veroordeelde waar ik bij was. Hij kan springen van hoge gebouwen zonder dood te gaan, over een rivier, over een huis. Hij wordt ook vaak “De Kikker” genoemd.
Lysa en Syprus en Genery zijn zestien. Lysa was mijn beste vriendin. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Maar Lysa duwt me van haar af. Lysa, met haar ogen die van iedereen de stemming kon lezen en konden voorspellen wat er met ze zou gebeuren.
‘Lysa, ik ben het! Caili! We gaan.’
‘Caili? Oh, sorry.. ik zie niks meer..’
Lysa? Niks meer zien. Maar dan is ze haar gave dus ook kwijt. Oh nee, niet Lysa.
Syprus ken ik niet echt. Hij ziet er uit als zestien maar zijn ogen zijn net zo verouderd als een bejaarde. Hij heeft vast veel meegemaakt.
‘Kom jongens, we gaan. ‘ zeg ik tegen ze. Ik pak Yoseph bij de hand en sla mijn arm om Lysa heen.
Er zijn nog geen reacties.