Foto bij 005

Lucas pov

Als Anique en ik bij de discotheek aankomen heb ik de jongens al snel gezien.
Meteen loop ik het trapje af en begroet iedereen op de dansvloer.
Als ik bij Alex aan kom zie ik dat hij zijn blik richting de trap heeft gevestigd waar Anique staat.
“Bevalt het uitzicht je?” vraag ik hem, waardoor hij meteen begint te blozen.
“Als je haar pijn doet doe ik je pijn en jongen dat wil je niet meemaken” waarschuw ik hem.
Nog geen 5 seconde later staat Anique ook bij ons.
Ze kijkt me even vragend aan, maar dan loop ik zelf weer naar de rest.

Anique pov

Even vraag ik me af wat Lucas net tegen Alex heeft gezegd.
Waarschijnlijk weer z’n beschermende broer preek.
Net voordat ik het hem kan vragen loopt hij naar de andere.
“Wat moest Lucas?” besluit ik uiteindelijk maar aan Alex te vragen.
“Oh niks hij moest even wat vragen” wuift hij het weg, ik besluit er niet verder op in te gaan en begin te dansen.
Als ik Marie op de trap zie staan ren ik op haar af en geef haar een knuffel.
“Hey Marie! Zou je Lucas even aan de praat kunnen houden?” vraag ik haar waarna ze knikt.
Meteen lopen we weer naar de jongens, ik geef Marie nog even een dankjewel blik en ga dan weer verder met dansen.
Nog geen minuut later voel ik 2 handen op mijn zij.
“Ga je me dat nog leren?” vroeg een hese stem me.
Ik draaide me om en pakte zijn hand vast, keek even om naar Marie –die gelukkig Lucas aan de praat hield- en liep daarna met Alex het andere trappetje af waardoor we op het strand uitkwamen.
Meteen liepen we door naar de stijger.
De muziek van de discotheek was hier nog duidelijk te horen.
“Zo jij had haast” zei Alex
“Lucas gaat anders moeilijk doen, hij is z’n beschermede broer typ op dat gebied” legde ik Alex uit.
“Ja dat heb ik al gemerkt hij heeft me al gewaarschuwd” zegt Alex meteen.
Zie je wel ik wist wel dat ik gelijk had!
“Niks van aan trekken!” zei ik tegen Alex.

“Dus wat wil je als eerste leren?” vroeg ik hem om de stilte te doorbreken.
“uhmmm” kwam er bedenkelijk uit zijn mond.
“mam wou altijd dat ik leerde stijldansen kun je dat?” volgde erna
“Tuurlijk kom” zei ik terwijl ik zijn hand op mijn heup legde en de andere in mijn andere hand pakte.
Even ging er een kriebel door mijn buik heen.
Zo dicht had ik nog nooit tegen hem aan gestaan.
“Laat me je leiden” besloot ik maar.

“Oke ik heb echt 2 linkervoeten bij stijldansen doe maar streetdance” zei hij uiteindelijk.
Even lachte ik en zei daarna “wacht maar ik leer je deze vakantie nog wel stijldansen”
Streetdance, streetdance, streetdance zei ik in mezelf terwijl ik nadacht over een dans.
“Die wat Lucas en ik vanmiddag deden goed?” vroeg ik hem uiteindelijk, oke het was misschien niet de makkelijkste dans maar zeker ook niet de moeilijkste het was een dans die Lucas en ik leerde toen ik 7 was.
toen we de eerste lift probeerde ging deze meteen fout.



oehhh wat gaat er gebeuren, vallen ze in het water? breekt iemand iets? zoenen ze? betrapt Lucas hun? iets ander? wat gaat gebeuren ?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen